Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har søvnproblemer og skjønner at melatonin kan være et godt hjelpemiddel. Jeg spurte legen om hun kunne hjelpe meg, men fikk til svar at det ikke var å få på resept her i Norge.Etter å søkt litt på internett ser jeg at det selges flere steder fra utlandet og lurer på om man gjør noe galt hvis man bestiller en pakke? Eller kan melatonin kjøpes på andre måter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209436-hvor-kj%C3%B8pe-melatonin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
  tiliti skrev (På 8.12.2005 den 13.49):

Legen din kan skrive det ut på registreringsfritak, det ville gjerne min gjøre.

Men jeg kjøper det på Svinesund, når jeg er innom. Billigere.

Hvor på Svinesund får du kjøpt det?

Og fungerer det?

ShitDiddelyDo skrev (På 8.12.2005 den 13.51):

Hvor på Svinesund får du kjøpt det?

Og fungerer det?

Helt innerst litt forbi kjøtthallen er det en helsekostsjappe som selger dem.

Det fungerer for meg, legger meg og sovner lenge før jeg er forventet å bli trøtt. Sovner fortere og sover roligere.

Såvidt jeg har skjønt fungerer det ikke for alle, men forsøkte det etter jeg leste om rimelig bra resultater hos barn.

Kan jo ikke utelukke at det er noe jeg innbiller meg, men så lenge det virker er jeg fornøyd.

Opplever ingen bivirkninger.

Gjest godt preparat

For de som ikke har anledning til å dra over grensa kan fastlegen skrive ut Melatonin på registreringsfritak.

Melatonin er et naturpreparat og det går sikkert også greit å bestille det via nett fra utlandet vil jeg tro.

(men til maks 3 måneders forbruk av gangen, og innenfor EU)

ShitDiddelyDo
  godt preparat skrev (På 8.12.2005 den 16.11):

For de som ikke har anledning til å dra over grensa kan fastlegen skrive ut Melatonin på registreringsfritak.

Melatonin er et naturpreparat og det går sikkert også greit å bestille det via nett fra utlandet vil jeg tro.

(men til maks 3 måneders forbruk av gangen, og innenfor EU)

Vet du om noen nettsteder hvor det kan bestilles?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...