Nedia Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 Hei. På nutrilett sjokoladen/baren står det at folk med spiseforstyrrelser ikke må spise dem. HVORFOR? Skal på 8 dager tur om noen uker og har tenkt å spise sånne da. Har nemlig hørt at maten i Polen er helt forjævlig... Men uansett, hva vil skje om jeg spiser dem, jeg har SF, vil noe skummelt skje???????? på forhånd: TAKK mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nille Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 Jeg tipper at Nutrilett har tatt med denne advarselen for å gardere seg mot klager og beskyldninger om at mennesker utvikler sf av å bruke deres produkter. Jeg tror ikke det skjer noe galt rent fysisk av å spise disse - bortsett fra at det selvsagt er bedre med normal mat. Det er nok et forsøk på å ha ryggen fri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 Hei Nedia Jeg antar at grunnen til at folk med spiseforstyrrelser ikke skal benytte Nutrilett sjokolade er fordi de er syke, og fordi dette er et slankeprodukt. Jeg kjenner ikke innholdet i disse, men det vil nok ikke skje noe skummelt med deg om du bruker noen slike i 8 dager på en reise. Det er viktig at du kombinerer dem med annen mat slik at du får nok energi og næringsstoffer. Ta f.eks med knekkebrød, riskaker, makrell i tomat, syltetøy og lignende som holder seg på reisen. Det er helt sikkert noe mat du kan spise i Polen også. Kanskje kan næringsdrikker være et tillegg dersom du synes det er skummelt å spise fremmed mat. Jeg vet ikke hvilken SF du har, men det er viktig at du ikke kommer i en situasjon der du nesten ikke spiser. Det er fint at du planlegger hvordan du ordner det med maten før du reiser så blir turen sikkert mer vellykket også. God tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.