Gå til innhold

Trenger et svar/nutrilett sjokolade

Nedia

Anbefalte innlegg

Hei. På nutrilett sjokoladen/baren står det at folk med spiseforstyrrelser ikke må spise dem. HVORFOR? Skal på 8 dager tur om noen uker og har tenkt å spise sånne da. Har nemlig hørt at maten i Polen er helt forjævlig... Men uansett, hva vil skje om jeg spiser dem, jeg har SF, vil noe skummelt skje????????

på forhånd: TAKK

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper at Nutrilett har tatt med denne advarselen for å gardere seg mot klager og beskyldninger om at mennesker utvikler sf av å bruke deres produkter. Jeg tror ikke det skjer noe galt rent fysisk av å spise disse - bortsett fra at det selvsagt er bedre med normal mat.

Det er nok et forsøk på å ha ryggen fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Nedia

Jeg antar at grunnen til at folk med spiseforstyrrelser ikke skal benytte Nutrilett sjokolade er fordi de er syke, og fordi dette er et slankeprodukt. Jeg kjenner ikke innholdet i disse, men det vil nok ikke skje noe skummelt med deg om du bruker noen slike i 8 dager på en reise. Det er viktig at du kombinerer dem med annen mat slik at du får nok energi og næringsstoffer. Ta f.eks med knekkebrød, riskaker, makrell i tomat, syltetøy og lignende som holder seg på reisen. Det er helt sikkert noe mat du kan spise i Polen også. Kanskje kan næringsdrikker være et tillegg dersom du synes det er skummelt å spise fremmed mat. Jeg vet ikke hvilken SF du har, men det er viktig at du ikke kommer i en situasjon der du nesten ikke spiser. Det er fint at du planlegger hvordan du ordner det med maten før du reiser så blir turen sikkert mer vellykket også. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...