Gå til innhold

Identitet - Terapeutiske grep?

Anbefalte innlegg

Hva kan gjøres når man opplever at ens egen identitetsfølelse sklir ut?

Når rammen rundt ens egen person blir utydelige, og man føler seg invadert og gjennomsiktig?

Jeg føler ikke at jeg har en klar identitetsfølelse. Den oppleves som flyktig. Noen ganger føler jeg meg sterkere og tydeligere, at jeg er en hel person.

Nå føler jeg meg ikke hel. Utenpå er jeg en liksom-person, inni er jeg bare noen bruddstykker. Mange vesentlige elementer mangler.

Avstanden til andre blir utydelig nå, og tankene deres og mine blander seg sammen.

Mye i omgivelsene virker truende når det er slik.

Det er vanskelig å forsvare seg.

Kan noe gjøres ved terapeutiske grep hos psykolog, eller er det mest hensiktsmessig å for eksempel øke Trilafon-dosen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210029-identitet-terapeutiske-grep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert lurt med begge deler.

Dette er et emne jeg selv har fått god hjelp hos psykolog for, men for meg tok det lang tid. Det er sikert symptomer på andre problemer også? Det kan dere utforske sammen,

Sett deg på venteliste - er mitt råd :) Det skader ikke å prøve.

Hvis dette har blitt værre i det siste, så kan det muligens ha sammenheng med at din terapeut har antydet at dere skal avslutte terapien.

Har du fått snakket med h*n om hva som er planen rundt avslutningen?

Jeg har skrevet et brev som jeg har levert. Der oppsummerte jeg en del momenter som jeg fikk ut av innlegget på DOL. Jeg presenterte en del punkter som var viktig for meg å få tatt opp før en avslutning.

H*n har ikke snakket noe om brevet, og heldigvis ikke mere om avslutningsplanene. Jeg føler ikke noe brennende behov for å minne psykologen om det med avslutningen.

Etter gruppebehandling i går, begynte alt å skli ut. Det ble altfor voldsomt for meg der. Jeg føler meg gjennomsiktig. Det oppleves som en invadering å være der, og jeg mister grepet på mine egne grenser og min personlige omskrets. Dette er ubehagelig, og jeg føler meg ikke bra nå. Konsentrasjonen går i stykker, og jeg føler at jeg må passe på alt.

Jeg tror det er best at jeg slutter der, fordi jeg ikke klarer å forholde meg til de andre på noen konstruktiv måte.

Annonse

hei!

jeg bare lurer på om du har emosjonelt ustabil pf?

håper du nevner for psykologen hvordan du har det. håper du får det bedre snart:)

Takk!

Ja, desverre er det nok slik (eupf). Det er frustrerende når alt begynner å skli ut.

Jeg savner noen tydelige grep i terapien. Kanskje finnes det ikke noe som kan bøte på en slik opplevelse av oppløsning.

Kan man bli bedre tro? Eller er man prisgitt medisiner?

• 3 uker senere...

Sikkert lurt med begge deler.

Dette er et emne jeg selv har fått god hjelp hos psykolog for, men for meg tok det lang tid. Det er sikert symptomer på andre problemer også? Det kan dere utforske sammen,

Sett deg på venteliste - er mitt råd :) Det skader ikke å prøve.

Har du en schizofreni diagnose? Har lært at dette med utsklidende identitet tyder på en schizofreni tilstand. Det burde du i så fall få raskt hjelp med! Lykke til!

• 5 uker senere...

Jeg har skrevet et brev som jeg har levert. Der oppsummerte jeg en del momenter som jeg fikk ut av innlegget på DOL. Jeg presenterte en del punkter som var viktig for meg å få tatt opp før en avslutning.

H*n har ikke snakket noe om brevet, og heldigvis ikke mere om avslutningsplanene. Jeg føler ikke noe brennende behov for å minne psykologen om det med avslutningen.

Etter gruppebehandling i går, begynte alt å skli ut. Det ble altfor voldsomt for meg der. Jeg føler meg gjennomsiktig. Det oppleves som en invadering å være der, og jeg mister grepet på mine egne grenser og min personlige omskrets. Dette er ubehagelig, og jeg føler meg ikke bra nå. Konsentrasjonen går i stykker, og jeg føler at jeg må passe på alt.

Jeg tror det er best at jeg slutter der, fordi jeg ikke klarer å forholde meg til de andre på noen konstruktiv måte.

Hei Bibben!

Jeg har ikke åpnet hotmailen mmin på lang tid, og derfor er allle mailer og adresser slettet :-( Kan du sende meg en mail på [email protected]?

La beskjeden her i håp om at du ser den dersom du bruker "svar til meg"-funksjonen.

Hei Bibben!

Jeg har ikke åpnet hotmailen mmin på lang tid, og derfor er allle mailer og adresser slettet :-( Kan du sende meg en mail på [email protected]?

La beskjeden her i håp om at du ser den dersom du bruker "svar til meg"-funksjonen.

Hei sann Frosken.

You've got mail....men jeg ble så usikker på om vedlegg kom med, så jeg prøvde å sende vedlegget igjen nå.

Så et interessant tips du ga nå nettopp! Thanks!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...