Gå til innhold

useriøs webmaster.


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Det var ikke så rart at hun tok en del ting personlig, da.

Man kan mene hva man vil om man bør tro på at webmaster er proff eller ikke - er det grunn til å stole på dem? Er det ikke grunn til å stole på dem? Det er én sak, og det skal jeg IKKE diskutere i denne tråden.

Det må gå an å oppføre seg relativt anstendig overfor en av som sier at hun føler uro bl.a. over at det blir avslørt at webmaster opptrer som vanlig dol'er på fritiden, og ikke under tilfeldige nick men tilsynelatende under nick som en eller flere på dol vet om men ikke alle.

Det må være lov å si at man er urolig overfor denslags uten å bli latterliggjort som esktremt og nærmest sykelig paranoid.

Det er forsåvidt en kjent sak her på dol at folk kan øse av seg med personkarakteristikker dersom man blir angrepet personlig i en tråd og/eller det dreier seg om provokasjoner/trolling.

Midia har dog kun tilkjennegitt sin egen frustrasjon i denne saken, men fått en behandling som et troll.

Ja av en person har jeg ihvertfall fått.

Trodde ikke prozak var sånn så jeg er meget lei meg og kommer til å passe meg for å skrive noe til ham i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 470
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    48

  • morsan

    35

  • ShitDiddelyDo

    35

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Du skal få ønsket ditt oppfylt men det fikk derimot ikke jeg.

Makan til useriøsitet har jeg da aldri vært ute for i et legeforum.

Du vil vel at alle dine venner skal få se hva jeg har skrevet nå da?

Nei nå er dere virkelig ute å kjøre her men jeg har ikke noe å skjule i mailen så du skal få viljen din.

Hei!

Jeg ber om at mine innlegg på denne tråden:http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1969.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2888307&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2888307

slettes da jeg ikke vil bli forbundet med prozak sine uttalelser.

Egentlig så skulle nok han fått en påminnelse fra dere om skikk og bruk på dol.

Får jeg ikke ønsket mitt oppfylt nå så er dol historie for meg.

Regler sakset ut fra deres reglement: Regelverk

Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk.

Vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg. Husk at det er lett å såre andre. Det er også viktig å være klar over at man kan misforstå andre brukere sin ironi og feilaktig bli såret.

mvh midia

Så kommer svaret fra webmaster som selvfølgelig "glemte" å kommentere det jeg sakset om regler på dol.

Hei!

Vi kan dessverre ikke etterkomme ditt ønske om sletting av alle dine innlegg i denne tråden foreløpig. I denne tråden har, såvidt vi kjenner til, en bruker kommet med direkte usanne påstander av alvorlig karakter om personer som jobber for doktoronline, og inntil de som har kommet med disse påstandene evt. avsanner eller presiserer disse overfor oss, mener vi at tråden må bli stående slik at våre brukere får anledning til å se hva som har blitt sagt både fra vår side og fra andres. Dette er vårt syn på saken på nåværende tidspunkt, men det er mulig at tråden vil bli slettet om noen dager.

Vi har lagt merke til ditt engasjement i tråden og lurer på om det delvis har berodd på en misforståelse? Du etterlyste flere ganger i dag svar fra oss vedr. disse påstandene, noe vi mente vi ga allerede før kl 9 i dag morges. Det ble ikke sagt noe mer i vårt siste svar til deg enn hva som allerede var blitt opplyst og gjort tidlig på dagen.

Forhåpentligvis vil den som startet disse ryktene i dag komme med en forklaring på hva de var basert på, i motsatt fall så har det ikke vært noe annet enn direkte ondsinnethet som lå bak.

Vennlig hilsen

Webmaster, Doktor Online AS

Jeg har ikke lagt merke til at Prozak har vært spesielt ille med deg, men jeg har lagt merke til at du beskylder ham for det.

Antar at det er en tidligere konflikt jeg ikke har fått med meg - dermed har jeg heller ikke lagt meg oppi eller kommentert innleggene deres.

Når det gjelder nevnte tråd må jeg vel innrømme at jeg synes du skled ut før ham - men det kan som sagt skyldes tidligere konflikter...

Jeg skjønner ikke helt hva du ble så opprørt over i denne tråden - det har vel hele tiden vært klart at webmaster er en person? Og så lenge en person administrerer dette - så vet vedkommende alle disse tingene du skriver, og hvem du er. Men h*n har også taushetsplikt?

Og OM den brytes - hva er egentlig det verste som kan skje? Har du publisert konfidensiell informasjon? Om du bare har skrevet litt sensitive ting om deg selv - så spiller det fint liten rolle om noen får vite dette egentlig, det har ingen konsekvens i så måte...

Hvis du ikke har skrevet at du har en fantastisk elsker og h*n ringer mannen din da...

Men seriøst (jeg spør fordi jeg lurer, og ikke for å være ekkel) - hva er det EGENTLIG du er redd for? At folk du kjenner skal få vite noe om deg?

Uansett; om man skal se på det du skrev her - og det webbis svarer, så synes jeg faktisk ikke det er så ille...

Du er jo ikke alltid like snill du heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje skjønne at du ble skuffet over at webmasteren bare var en vanlig bruker.

Selv har jeg alltid visst at det er noen dolbrukere som er webmastere (dog ikke hvem), og har dermed aldri hatt så mye respekt for disse.

De kan fint sjefe på Åpent forum og liknende, men når jeg ser webmastere oute brukere i Psykiatri-forumet, så får jeg lyst til å spy.. Fint når webmastere på et helseforum sparker folk som ligger nede..christ.

mange brukere er på flere forum. Det er grunn til å tro at noen på åpent forum kan 'ligge nede' noen ganger også. Doktoronline er et medisinsk forum og blir ikke presentert som noe som deler seg opp i 'seriøst' - 'ikke seriøst'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ja, men når webmaster sier at de har taushetsplikt og aldri kommer til å fortelle hva noen brukere skriver under anonyme nick klarer jeg bare ikke å forstå hvorfor man tror at de skal bryte den, og så ta alt veldig personlig.

Problemet er at man vanligvis har et fast nick, ikke sant.

Så kan det være at man har lyst til å være anonym også overfor andre dolere i en tråd.

La oss si at jeg skal skrive en sensitiv tråd som handler om mine hemoroider, og at jeg ønsker at f.eks DU ikke skal kjenne meg igjen.

Er du webmaster, så vet du hvem jeg er likevel.

Og dette var bare et lite eksempel. En bruker kan ha mange slike anonyme innlegg.

Det er ikke morro å vite da at en man pleier å tulle og fjase med også vet dine innerste hemmeligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Har sett deg også der jeg.

Okei?

Så da betyr det enten at du operer med flere nick eller du har fått sett siden gjennom venner.

Da er du/dere jo like ille som det du påstår om webmaster da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

mange brukere er på flere forum. Det er grunn til å tro at noen på åpent forum kan 'ligge nede' noen ganger også. Doktoronline er et medisinsk forum og blir ikke presentert som noe som deler seg opp i 'seriøst' - 'ikke seriøst'.

Hm...ja? Vet ikke om jeg skjønte hva du mente nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nuh

Du er da vel ikke på galleriet??!!

Jeg har da også sett galleriet, men er ikke bilde av meg der. De faste nickene her inne plaprer jo velvillig om både adresser til gallerier, webmasterjobber osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

"La nå en stakkars ustabil lystløgner få ha "virkeligheten" sin i fred :-)" - Prozak

Dette skrev han altså om midia. Hva er dette for slags forbanna tull?? Hadde noen andre skrevet slikt om en bruker, hadde tråden vært slettet for lenge siden! Kan ikke fatte og begripe at enkelte her skal få lov til å herje i fred. Tydelig at enkelte nick her er "mer verdt" enn andre. Og DOL skal liksom være et seriøst nettsted?

Dette er vel ikke det verste noen har fått slengt etter seg?

Jeg får stadig verre ting enn dette - og ser ikke at Webmaster sletter eller beskytter meg av den grunn? Selv om jeg anser meg selv som fast bruker...

Tvert imot synes jeg at jeg har fått nyanserte forklaringer når jeg har stilt spørsmål til ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det var ikke så rart at hun tok en del ting personlig, da.

Man kan mene hva man vil om man bør tro på at webmaster er proff eller ikke - er det grunn til å stole på dem? Er det ikke grunn til å stole på dem? Det er én sak, og det skal jeg IKKE diskutere i denne tråden.

Det må gå an å oppføre seg relativt anstendig overfor en av som sier at hun føler uro bl.a. over at det blir avslørt at webmaster opptrer som vanlig dol'er på fritiden, og ikke under tilfeldige nick men tilsynelatende under nick som en eller flere på dol vet om men ikke alle.

Det må være lov å si at man er urolig overfor denslags uten å bli latterliggjort som esktremt og nærmest sykelig paranoid.

Det er forsåvidt en kjent sak her på dol at folk kan øse av seg med personkarakteristikker dersom man blir angrepet personlig i en tråd og/eller det dreier seg om provokasjoner/trolling.

Midia har dog kun tilkjennegitt sin egen frustrasjon i denne saken, men fått en behandling som et troll.

Bra sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje skjønne at du ble skuffet over at webmasteren bare var en vanlig bruker.

Selv har jeg alltid visst at det er noen dolbrukere som er webmastere (dog ikke hvem), og har dermed aldri hatt så mye respekt for disse.

De kan fint sjefe på Åpent forum og liknende, men når jeg ser webmastere oute brukere i Psykiatri-forumet, så får jeg lyst til å spy.. Fint når webmastere på et helseforum sparker folk som ligger nede..christ.

Er ikke det jeg har ment i denne tråden.

Det jeg stilte meg kritisk til var at webmaster skal være en av gjengen og ha msn kontakt med dem og da kanskje diskutere ting som egentlig ikke skulle vært utenfor dol.

Så kom personangrepene fra prozak i tillegg og det har ballet på seg til metervis med unødvendige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt naturlig. Du har ingenting med hva webmaster mener om Prozacs oppførsel.

Ok tar det til meg.

Men han fortsetter jo bare å en mening om det må jeg få lov å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

En tidligere webmaster sier her at da han var webmaster tok seg noen pils sammen med andre dolere.

Jeg vet ikke hvordan du er. Men når jeg har drukket noen pils, har det hendt at jeg har sagt ting jeg har angret på.

Jeg kan bli svært skravlete i fylla.

Jeg har vel aldri skrevet noe som er krise at kommer ut, men jeg har stor forståelse for at andre kan føle det slik.

"Jeg vet ikke hvordan du er. Men når jeg har drukket noen pils, har det hendt at jeg har sagt ting jeg har angret på. Jeg kan bli svært skravlete i fylla."

Om du jobber i et yrke med taushetsplikt har du faktisk ikke anledning til å gjøre slike ting. Det gjelder ikke bare webmastere, det gjelder leger, barnehageansatte, lærere og psykologer også. For ikke å snakke om arbeidsgivere, bankansatte, skattemyndighetene og advokater.

Er man betrodd ting i konfidensialitet - så skal du faktisk overholde dette, uomtvistelig. Om du er en slik karakter som blir "skravlete i fylla", så kan du faktisk ikke ha et slikt yrke!

Jeg håper og tror at hoveddelen av Norges befolkning i yrker med taushetsplikt overholder denne.

Og du kan ikke mene at du synes det er greit å unnskylde seg med at man blir litt skravlete etter fire pils - da får du vurdere å bytte jobb.

Det handler om integritet. Mennesker som har det gjør ikke slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har da også sett galleriet, men er ikke bilde av meg der. De faste nickene her inne plaprer jo velvillig om både adresser til gallerier, webmasterjobber osv.

Du tenker kanskje på øyegalleriet?

Eller er det selve dol-galleriet??

Hvis det er det siste, må jeg si jeg er skuffet over de faste dolerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tar det til meg.

Men han fortsetter jo bare å en mening om det må jeg få lov å ha.

Joda. Men han svarte derfor seriøst og saklig på mailen din, uten å nevne enkeltpersoner. Det er jo en slik webmaster du i bunn og grunn vil ha, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det jeg har ment i denne tråden.

Det jeg stilte meg kritisk til var at webmaster skal være en av gjengen og ha msn kontakt med dem og da kanskje diskutere ting som egentlig ikke skulle vært utenfor dol.

Så kom personangrepene fra prozak i tillegg og det har ballet på seg til metervis med unødvendige innlegg.

Noen brukere må man bare bruke mental ignoreringsknapp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har da også sett galleriet, men er ikke bilde av meg der. De faste nickene her inne plaprer jo velvillig om både adresser til gallerier, webmasterjobber osv.

Forresten.. jeg tror ikke på deg.

Hvis du mener det du skriver så hadde du skrevet under med ditt faste nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror seriøst ikke at webbis sjekker hvem som har skrevet innlegg om personlige ting, for så å huske hva denne personen kaller seg til daglig, og så nevne det i fylla.

Det handler ikke om at det er vanlig praksis hos webmaster. Det handler om den ubehagelige følelsen at webmaster sitter sammen med andre brukere privat og diskuterer dolere. Hva blir sagt, tolket osv. Det handler om menneskelig kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var veldig tøft av deg å si i fra.

Håper du får en god natt.

:-)

Tusen takk!

Jeg bruker ikke å ha problem med å sove så det går nok greit.

Et mareritt om dol får jeg bare tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...