Gå til innhold

psoriasisartritt og utbrenthet.

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne 54

Sliter med mye vondt i kroppen. Føler meg helt på felgen både psykisk og fysisk.tankene surrer i hodet dagen lang på hva jeg bør gjøre.føler meg så tom, og så har jeg slike enorme muskelspenninger som gjør at jeg aldri klarer å sitte i ro.Det vil med andre ord si at jeg ikke kan slappe av og ha det godt noen gang.Lurer på om det er noen sammenheng med psoriasisartritt og uro i kroppen.må legge til at jeg ikke har hatt ei god natts søvn på lange tider.Blir glad for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210337-psoriasisartritt-og-utbrenthet/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Kjenner godt til slike plager, har i mange år vært plaget mye med helsa. Nå om dagen er det kreften, den elendige ryggen etc. kombinasjonen av plagene sliter meg ut. Jeg har ikke lov til å jobbe eller studere før jeg er ferdigbehandlet for kreften.

Men det var jo ikke det jeg egentlig ville skrive om....

Har du badekar i huset? Fyll det opp med behagelig badevann,om du ikke er allergisk for aromaoljer, så bruk gjerne det i tillegg, gjerne lavendel og grønt fargebad om du tar badet før du skal legge deg, kos deg i badekaret, la dette være en stund du gir deg selv omsorg.

For å få energi, er ofte det røde fargebadet fint, selv om mange kvier seg for å bruke rødt så virker det, orange gjør også underverker. Rødt vil jeg ikke anbefale om kvelden om du vil sove.

Om du ikke har badekar, men dusj, kan du bruke saltskrubb tilsatt aromaoljer, eller uten aromaoljer, men gjerne mandelolje. Dusj litt først slik at kroppen blir våt, skru av vannet, bruk en vaskeklut/vott og ha på rikelig med saltskrubb. det får du tak i på enkelte velværebutikker, eller lager det selv av grovsat som du tilsetter olje, eksempelvis mandelolje. Ha det på et hermetikkglass og rist godt. Et glass kan du ha lenge.

Foruten at salt er fint for psoriasiske lidelser, så får du samtidig gitt huden en skikkelig fin behandling som gjør at den blir fløyelsmyk og delikat. Oljen i saltskrubben gjør at huden ikke tørker så lett ut, og med en slik behandling er såpe overflødig, du tørker ut huden da.

Har du forsøkt å ta deg en tur i et varmt basseng? Det er også veldig fint, du får løst opp muskelatur uten for store belastninger på kroppen.

Jeg har selv vært utbrent, og har etter hvert funnet ut at det å gi seg selv litt omsorg kan være svært verdifullt.

Lykke til!

Gjest kvinne 54

Kjenner godt til slike plager, har i mange år vært plaget mye med helsa. Nå om dagen er det kreften, den elendige ryggen etc. kombinasjonen av plagene sliter meg ut. Jeg har ikke lov til å jobbe eller studere før jeg er ferdigbehandlet for kreften.

Men det var jo ikke det jeg egentlig ville skrive om....

Har du badekar i huset? Fyll det opp med behagelig badevann,om du ikke er allergisk for aromaoljer, så bruk gjerne det i tillegg, gjerne lavendel og grønt fargebad om du tar badet før du skal legge deg, kos deg i badekaret, la dette være en stund du gir deg selv omsorg.

For å få energi, er ofte det røde fargebadet fint, selv om mange kvier seg for å bruke rødt så virker det, orange gjør også underverker. Rødt vil jeg ikke anbefale om kvelden om du vil sove.

Om du ikke har badekar, men dusj, kan du bruke saltskrubb tilsatt aromaoljer, eller uten aromaoljer, men gjerne mandelolje. Dusj litt først slik at kroppen blir våt, skru av vannet, bruk en vaskeklut/vott og ha på rikelig med saltskrubb. det får du tak i på enkelte velværebutikker, eller lager det selv av grovsat som du tilsetter olje, eksempelvis mandelolje. Ha det på et hermetikkglass og rist godt. Et glass kan du ha lenge.

Foruten at salt er fint for psoriasiske lidelser, så får du samtidig gitt huden en skikkelig fin behandling som gjør at den blir fløyelsmyk og delikat. Oljen i saltskrubben gjør at huden ikke tørker så lett ut, og med en slik behandling er såpe overflødig, du tørker ut huden da.

Har du forsøkt å ta deg en tur i et varmt basseng? Det er også veldig fint, du får løst opp muskelatur uten for store belastninger på kroppen.

Jeg har selv vært utbrent, og har etter hvert funnet ut at det å gi seg selv litt omsorg kan være svært verdifullt.

Lykke til!

Må få takke for svar.Håper det går bra med deg med tanke på kreften..Så lykke til med eventuell skolegang etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...