Gå til innhold

klage på nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde spurt hvorfor det var så viktig. Vedkommende har valgt feil sted å bo hvis stillhet er det viktigste døgnet rundt og det er såpass lytt.

Venninnen din burde sjekke leiekontrakten sin eller husreglene eller hvor det nå enn står. I min står det at man skal vise hensyn etter kl 23. Vet det er veldig liberalt og de fleste her er mye snillere enn det. Det normale er kl 22 såvidt jeg vet.

Her er det veldig lytt, men vi balanserer tålegrensen på et vis. Naboen min over har aldri gitt en lyd fra seg, men det har jeg... Derfor følte jeg ikke at jeg kunne si fra da hun hadde nachspiel dagen før min eksamen.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde nok skrudd ned. Men hadde klagingen vedvart, altså at hun kom opp flere ganger og beklaget seg over normalt lydnivå, så hadde jeg nok ignorert henne.

Jeg klagde en gang på husverten, da de hadde noen barn på besøk. Vi bor under de og normal støy fra deres døtre bryr vi oss ikke om. Men dette var roping og skriking og dunking, som varte i over en time. Også dette ville jeg normalt ha oversett, men jeg var høygravid med svangerskapsmigrene og trengte desperat å slappe av. De forsto selvfølgelig det.

Det kan være at naboen til venninna di var syk?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde dempet musikken.

Man må ikke forlange å gjøre hva man vil uansett.

Kan man ikke vise hensyn da?

Jeg er av den oppfatning av at om man bor i blokk så må man vise hensyn og ikke som enkelte her mener, at bor man i blokk så må man finne seg i alt mulig.

Jeg syns ikke man skal dyrke sine egne behov alltid, jeg syns faktisk at man kan ta hensyn til naboer!

Jeg er så lei av at folk er seg selv nok og alle andre MÅ bare finne seg i det, og "liker de ikke det JEG gjør så får de bare flytte til skauen"

Det er så egoistisk!

Man kan jo i stedet VELGE og være en hyggelig nabo, dempe musikken uten at det er noe stor sak.

Så det er IKKE egoistisk å få en hel blokk til å danse etter din pipe om at her skal det være knyst klokka 16, uten at det foreligger spesielle årsaker?

Det synes jeg det er..Visselig.

Skrevet

Den var litt drøy synes jeg, med mindre (som også noen andre sier) han hadde meget gode grunner til å ville ha det helt stille.

Naboen min spilte gitar og sang fra kl. 14-23 her om dagen...Det var nummeret før jeg gikk opp og ringte på utpå kvelden, men akkurat da jeg hadde krøpet under dyna sluttet de.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har klagd flere ganger selv, men med god grunn.

Sinsykt høyt lydnivå på feil tid av døgnet.

Kansje jeg er naboen?

Jamen god grunn er god grunn. Jeg har forståelse for at folk klager på naboen omde MÅ. Jeg har ikke forståelse for at folk klager på vanlig musikk kl 16 på ettermiddagen..

Når skal en egentlig få høre på platene sine da?

Jeg har valgt å bo i leiegård midt i Oslo, sånn som naboene mine og det skulle nok MYE til før jeg klaget på noen av dem.. Jeg bor kloss opp i folk og det er bare å forvente at jeg hører at de lever fra tid tilannen.

Skrevet

Jamen god grunn er god grunn. Jeg har forståelse for at folk klager på naboen omde MÅ. Jeg har ikke forståelse for at folk klager på vanlig musikk kl 16 på ettermiddagen..

Når skal en egentlig få høre på platene sine da?

Jeg har valgt å bo i leiegård midt i Oslo, sånn som naboene mine og det skulle nok MYE til før jeg klaget på noen av dem.. Jeg bor kloss opp i folk og det er bare å forvente at jeg hører at de lever fra tid tilannen.

hihi "lever fra tid til annen" .)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

hihi "lever fra tid til annen" .)

hehe..Men du skjønte hva jeg mente, hva? ;-) Komma på rett plass er en tiong jeg kunne trenge å lære meg.

Skrevet

hehe..Men du skjønte hva jeg mente, hva? ;-) Komma på rett plass er en tiong jeg kunne trenge å lære meg.

Tenkte ikke på komma jeg -. syns bare det var et morsomt uttrykk som jeg nå har adoptert.

laguna1365380434
Skrevet

Tenkte ikke på komma jeg -. syns bare det var et morsomt uttrykk som jeg nå har adoptert.

Værsågod, enjoy! :-)

Skrevet

Jeg hadde dempet musikken.

Man må ikke forlange å gjøre hva man vil uansett.

Kan man ikke vise hensyn da?

Jeg er av den oppfatning av at om man bor i blokk så må man vise hensyn og ikke som enkelte her mener, at bor man i blokk så må man finne seg i alt mulig.

Jeg syns ikke man skal dyrke sine egne behov alltid, jeg syns faktisk at man kan ta hensyn til naboer!

Jeg er så lei av at folk er seg selv nok og alle andre MÅ bare finne seg i det, og "liker de ikke det JEG gjør så får de bare flytte til skauen"

Det er så egoistisk!

Man kan jo i stedet VELGE og være en hyggelig nabo, dempe musikken uten at det er noe stor sak.

Kjempebra innlegg, jeg er helt enig!

Skrevet

Så det er IKKE egoistisk å få en hel blokk til å danse etter din pipe om at her skal det være knyst klokka 16, uten at det foreligger spesielle årsaker?

Det synes jeg det er..Visselig.

Naboen ba da ikke om at det skulle være tyst, men at de skulle dempe musikken. Antakelig spilte de for høyt, og det er det ofte folk gjør i blokk. De glemmer hvor lytt det er, og at de må ta hensyn til at det bor andre der.

Bor man i blokk, er man nødt til å dempe seg noe, ikke late som man bor i enebolig.

laguna1365380434
Skrevet

Naboen ba da ikke om at det skulle være tyst, men at de skulle dempe musikken. Antakelig spilte de for høyt, og det er det ofte folk gjør i blokk. De glemmer hvor lytt det er, og at de må ta hensyn til at det bor andre der.

Bor man i blokk, er man nødt til å dempe seg noe, ikke late som man bor i enebolig.

Jeg synes også at de som har urimelige krav til stillhet må utvise hensyn tilnaboene

Etter min erfaring er det minst like mange som gjør livet ubehagelig for andre ved å ha urealistiske krav til lydnivå, som det faktisk er folk som realistisk sett lager for mye lyd.

Tåler man ikke å høre andre, det er da en får kjøpe seg enebolig!

Skrevet

Jeg synes også at de som har urimelige krav til stillhet må utvise hensyn tilnaboene

Etter min erfaring er det minst like mange som gjør livet ubehagelig for andre ved å ha urealistiske krav til lydnivå, som det faktisk er folk som realistisk sett lager for mye lyd.

Tåler man ikke å høre andre, det er da en får kjøpe seg enebolig!

Men det er ikke lett å ha råd til enebolig i skauen når en må bruke penga på å spandere endeløse runder med shots i byen! :)

Annonse

Skrevet

Men det er ikke lett å ha råd til enebolig i skauen når en må bruke penga på å spandere endeløse runder med shots i byen! :)

Hehe!

laguna1365380434
Skrevet

De som klager på musikik kl 16 er hvertfall aldrti de som gidder å spandere shots! ;-P

Folk som bor i blokk, men vil at lydnivået skal være av sammeslag som det er i nordmarka eller på Finnmarksvidda, bosetter seg kun der fordi de vil ha kort vei tilsjappa og alle bekvemmelighetene med å bo sentralt,samtididig som de ikke tåler at det bor andre folk der..Jeg vil våge å påstå at folk som klager på musikk i normalt hørevolum kl 16, uten å oppgi spesielle årsaker, utelukkende og 100% er rasshøl. Og at de flesteparten av de hadde hatt råd til både shots og enebolig, bare at det gidder de ikke.. ;-)

Skrevet

De som klager på musikik kl 16 er hvertfall aldrti de som gidder å spandere shots! ;-P

Folk som bor i blokk, men vil at lydnivået skal være av sammeslag som det er i nordmarka eller på Finnmarksvidda, bosetter seg kun der fordi de vil ha kort vei tilsjappa og alle bekvemmelighetene med å bo sentralt,samtididig som de ikke tåler at det bor andre folk der..Jeg vil våge å påstå at folk som klager på musikk i normalt hørevolum kl 16, uten å oppgi spesielle årsaker, utelukkende og 100% er rasshøl. Og at de flesteparten av de hadde hatt råd til både shots og enebolig, bare at det gidder de ikke.. ;-)

Eller er det mer at de gjerne vil, men ikke får det til??

laguna1365380434
Skrevet

Eller er det mer at de gjerne vil, men ikke får det til??

Næsj. pur vrangvilje.. Og det MENER jeg..;-P

Skrevet

Spurt om naboen er syk, og om jeg skal ringe sykebil. Jeg er ikke så diplomatisk.

Men det forutsetter at musikken er innen rimelighetens grenser.

Jeg hadde sikkert også bedt om å få høre hvor mye som kunne høres inne hos naboen, det tror jeg de kan tolke som velvillighet?

Av erfaring vet jeg at noen har en uhyre lav irritasjonsterskel, kan ha en dårlig dag. Et par ganger i mitt liv har jeg fått klage på bråk, og en gang kom politiet inn i stua mi. En annen gang inviterte jeg naboen, som kom for å klage, inn for å hilse på, og en øl. De andre gangene var det berettiget, og jeg visste ikke at det var så lydt. Det er viktig å kjenne naboer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...