Gjest hjelp andre hobby mennesker Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Hvordan får dere lyset ut av formen, og hvordan vasker dere formen? Greide å klippe vekk tråden, (dumme meg), så nå får jeg ikke ut lyset fra formen..hjelp! Har rista den og banka,men den gir seg ikke.. 0 Siter
Lurveline Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Senk forma ned i varmt vann en bitte liten stund, så slipper den taket. Varmt vann og zalo burde holde for å få det rent. 0 Siter
Gjest hjelp andre hobby m. Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Senk forma ned i varmt vann en bitte liten stund, så slipper den taket. Varmt vann og zalo burde holde for å få det rent. Åh, men da blir lyset vått jo... 0 Siter
carma Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Smurte du formen før du hadde i stearinen? Å smøre den innvendig med Zalo pleier å være et smart triks, men det er jo litt seint nå... Prøv å varme formen i varmt vann. 0 Siter
carma Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Åh, men da blir lyset vått jo... Og så...? :-p Vann preller av voksen ;-) 0 Siter
Lurveline Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Åh, men da blir lyset vått jo... Tja, du har kanskje et håndkle? ;o) 0 Siter
Gjest hjelp andre hobby m. Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Smurte du formen før du hadde i stearinen? Å smøre den innvendig med Zalo pleier å være et smart triks, men det er jo litt seint nå... Prøv å varme formen i varmt vann. Nei, pleier ikke å gjøre det og det pleier å gå fint skjønner du. Men altså smøre den inn med zalo, men skal jeg vaske det vekk også, før jeg har i stearinen? 0 Siter
carma Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Nei, pleier ikke å gjøre det og det pleier å gå fint skjønner du. Men altså smøre den inn med zalo, men skal jeg vaske det vekk også, før jeg har i stearinen? Nei, zaolen skal liksom virke på samme måte som smør/olje i kakeforma - den skal ikke vaskes av igjen :-) 0 Siter
Gjest hjelp andre hobby m. Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Nei, zaolen skal liksom virke på samme måte som smør/olje i kakeforma - den skal ikke vaskes av igjen :-) Hmm, skal prøve det neste gang. Takk for tipset 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.