Gå til innhold

Miljøvaskeballen igjen!

Anbefalte innlegg

Er så fornøyd med den! Måtte bare fortelle det. Det sto forresten også at den virket bakteriedrepende. Jeg har i flere år slitt med vond lukt i vaskemaskin og dermed i tøyet. Nå er jeg kvitt det! Det lukter igjen deilig skyllemiddel av tøyet mitt. Hurra! Og så renslig og greit. Slippe det vaskemiddelsølet, både med pulver og flytende!

Merkelig forresten at den miljøballen er så lite kjent!?

Kan det være en ny 'Tine-sak'? Butikkene blir truet til å ikke selge Miljøballen av de store vaskemiddelprodusentene. Hadde ikke forundret meg det spor! TENK hvor mye de ville tape hvis de fleste fant ut hvor kjekk og billig miljøballen var! Da driter nok 'de store' i at ballen er mye bedre for miljøet. Og enklere for forbrukeren.

Prøv miljøballen da vel, og se om dere blir fornøyd? Hvis dere klarer å finne den i butikken da! Kanskje har de blitt truet til å ikke ha den i hyllene sine?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211314-milj%C3%B8vaskeballen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tenker på eurowash vaskeballen som bruker magneter ... Kortsagt er det jo nærmest kaldfusjon de reklamerer med at den gjør - i din vaskemaskin! :P

Den skal strengt tatt være verdens verste jukseprodukt i vitenskapelig forstand. Og med den mest vanvittige markedsføringen.

Er det mulig at lukten i maskina di hadde mer sammenheng med vaskemiddelet?

Hvis du tenker på eurowash vaskeballen som bruker magneter ... Kortsagt er det jo nærmest kaldfusjon de reklamerer med at den gjør - i din vaskemaskin! :P

Den skal strengt tatt være verdens verste jukseprodukt i vitenskapelig forstand. Og med den mest vanvittige markedsføringen.

Nei, den heter ikke Eurowash og det er ikke noe magnetgreier. Den heter Miljøballen og koster 29,90 i dagligvaren. Refillpakning 9,90.

Jeg har prøvd mange forskjellige vaskemidler, og skygget unna de billige, så det er ikke grunn til lukta. Derimot har jeg kuttet ut 40-grader vask, leste at en måtte opp på 60 for å drepe bakterier, og DET har nok også hjulpet. Men først etter miljøballen ble det helt som før vondlukta kom. Så nå går alt utenom finvask på 60, og håndklær og fiberkluter går på 70.

Jeg har prøvd mange forskjellige vaskemidler, og skygget unna de billige, så det er ikke grunn til lukta. Derimot har jeg kuttet ut 40-grader vask, leste at en måtte opp på 60 for å drepe bakterier, og DET har nok også hjulpet. Men først etter miljøballen ble det helt som før vondlukta kom. Så nå går alt utenom finvask på 60, og håndklær og fiberkluter går på 70.

Spennende.Jeg skal se etter den.

Annonse

Gjest barnas fremtid

Jeg bruker en slik miljøball fra Eidsvoll miljøprodukter. Bruker veldig lite vaskepulver etter jeg begynte å bruke den. Så godt å kunne ha litt bedre samvittighet for miljøet. Den er også fort spart inn igjen fordi jeg nå som sagt bare bruker halve mengden med pulver og det blir like rent.

Jeg bruker en slik miljøball fra Eidsvoll miljøprodukter. Bruker veldig lite vaskepulver etter jeg begynte å bruke den. Så godt å kunne ha litt bedre samvittighet for miljøet. Den er også fort spart inn igjen fordi jeg nå som sagt bare bruker halve mengden med pulver og det blir like rent.

Den her miljøballen ER vaskepulver, så en slipper bruke det i det hele tatt! Jeg bruker fortsatt pulver på kokevask da, for høye temperaturer gjør visst at pellets'ene blir fortere oppbrukt. Men et er jo allikevel så billig. Skal jeg bare vaske et par plagg på finvask, så bruker jeg også annet middel. Miljøballen skal i henhold til bruksanvisningen visstnok helst brukes med en del klær i maskinen. Legges midt inni blant plagga sto det. Sikkert fordi den ikke skal banke i maskinen, tenker jeg. Den har en myk kant på som sikkert også er tenkt å hindre slaglyd mot veggene i trommelen. Den datt av for meg en gang jeg kjørte liten tøymengde, men den var bare å sette på igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...