Gå til innhold

Greier ikke si det til venninen min

Anbefalte innlegg

Gjest rosella27

Jeg ble utsatt for en voldtekt for noen uker siden av en kamerat til typen til en venninde. Har fortalt det til psykologen min som mener jeg må fortelle det til venninden min for å unngå å treffe denne personen senere. Men det er fan så vanskelig.

For det første har jeg greid å bli utsatt for voldtekt og overgrep tidligere av flere forskjellige personer. Føler meg som en idiot. Først tenkte jeg at jeg bare var på feil plass til feil tid, men nå innser jeg at det må være noe med personligheten min.

Jeg er for snill og greier ikke bite fra meg skikkelig. Føler at jeg har meg selv å takke fordi jeg ikke greier å forsvare meg. Eneste jeg har gjort under overgrepene er å trygle og forsøkt å vri meg unna. Jeg kunne ha skreket, bitt og sparket, men jeg var vel på en måte lammet av frykt for at personen skulle bli enda mer voldlig. Har prøvd å slosst mot mannfolk tidligere og da var jeg rasende og krakilsk. Derfor vet jeg at jeg ikke har en sjans om det blir en kamp om muskler.

Nå begynner jeg å bli paranoid En jeg kjenner har ringt flere ganger hver dag i jula og mast om at jeg må bli med han og kameratene på fest, men jeg tør ikke. Ser for meg en massevoldtekt.

I natt låste jeg soveromsdøren min og sov med klærnene på!

Dette ble litt langt, men blir veldig glad for å høre andres erfaringer og noen gode råd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211904-greier-ikke-si-det-til-venninen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tussipia

Jeg synes du skal fortelle venninna di det som har skjedd. Jeg forstår at du gruer deg. Men det blir bare verre jo lengere du venter.. Og hvis hun er ei god venninne, så dumper hun fyren som voldtok deg...

Du skrev at du har blitt voldtatt tidligere...Det er synd å høre. Skulle ønske du ikke hadde blitt det, det gjelder andre også.

Jeg forstår godt at du låste døra til soverommet. Men jeg tror ikke det kommer noen gjennom den... Selv om det føles sånn ut mange ganger.

Jeg synes det er bra at du har fortalte det til psykologen din. Det viser at du har mot og styrke. Og jeg tror du også klarer å si det til venninna di. Hvis du ikke klarer å si det med ord, så skriv et brev til henne.

Skal krysse fingrene for deg..

Klem om du vil ha

Gjest rosella27

Jeg synes du skal fortelle venninna di det som har skjedd. Jeg forstår at du gruer deg. Men det blir bare verre jo lengere du venter.. Og hvis hun er ei god venninne, så dumper hun fyren som voldtok deg...

Du skrev at du har blitt voldtatt tidligere...Det er synd å høre. Skulle ønske du ikke hadde blitt det, det gjelder andre også.

Jeg forstår godt at du låste døra til soverommet. Men jeg tror ikke det kommer noen gjennom den... Selv om det føles sånn ut mange ganger.

Jeg synes det er bra at du har fortalte det til psykologen din. Det viser at du har mot og styrke. Og jeg tror du også klarer å si det til venninna di. Hvis du ikke klarer å si det med ord, så skriv et brev til henne.

Skal krysse fingrene for deg..

Klem om du vil ha

Takk for svar. Det er pokker så vanskelig. Hun er enskikkelig god venninde, men jeg har mest lyst å late som det aldri har skjedd. Gå videre.

Skal prøve å bli mer bitch jeg, kanskje det er det som skal til for å unngå flere overgrep. Være spydig mot folk jeg er usikker på.

Takk for svar. Det er pokker så vanskelig. Hun er enskikkelig god venninde, men jeg har mest lyst å late som det aldri har skjedd. Gå videre.

Skal prøve å bli mer bitch jeg, kanskje det er det som skal til for å unngå flere overgrep. Være spydig mot folk jeg er usikker på.

Hvis hun er en såå god vennine som du sier så kommer hun til å stille opp for deg...Å skulle det vise seg at hun ikke stiller opp så har du iallefall fått vite at hun ikke er den gode venninen som du trodde at hun var.

Mitt råd er at du forteller det til henne.

Gjest tussipia

Jeg forstår at du vil late som ingenting og gå videre. Men får å gå videre så bør du fortelle henne hva som skjedde. Jeg tror venninna di vil forstå deg. Hvis hun ikke gjør det, så er hun ikke venninne.

For voldtekt kan ikke glemmes. Det er noe som heter at "Hodet glemmer, men kroppen husker"...

Kanskje du skal fortelle det for å komme videre.

Jeg vil gjerne høre hvordan det går...Hvis du lar meg få lov...

klem

Gjest rosella27

Jeg forstår at du vil late som ingenting og gå videre. Men får å gå videre så bør du fortelle henne hva som skjedde. Jeg tror venninna di vil forstå deg. Hvis hun ikke gjør det, så er hun ikke venninne.

For voldtekt kan ikke glemmes. Det er noe som heter at "Hodet glemmer, men kroppen husker"...

Kanskje du skal fortelle det for å komme videre.

Jeg vil gjerne høre hvordan det går...Hvis du lar meg få lov...

klem

Takk for svar :-)

Må i såfall psyke meg opp og finne en rett anledning.

Visst jeg havner i en situasjon der det leggest opp til at jeg skal treffe drittsekken igjen, så skal jeg vel greie å fortelle det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...