RAN83 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hei folkens. Jeg er litt fortvilet. Jeg er ikke forelsket enda, men er veldig redd for å bli det.. For jeg har nemlig fått et veldig godt øye for ei jente på 16 år. Jeg har blitt litt kjent med henne, hun er utrolig koslig og jeg liker personligheten hennes veldig godt. Ei venninne av henne sa til meg for noen dager siden at denne jenta hadde et veldig godt øye til meg også.. Jeg syntes hun er utrolig søt, og jeg føler meg liksom litt rar siden jeg kan syntes at ei jente på 16 år er så nydelig.. Er helt rar inni meg liksom.. Kan jeg akseptere dette av meg selv? Kan jeg tillate meg å bli bedre kjent med henne og risikere å bli forelsket? Jeg tenker på hva er egentlig lov, og akseptert? -Og hva vil vennene mine og hennes si, for ikke å snakke om foreldre og familie? Hadde vært godt å fått noen innspill på dette... Tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes jeg da! Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Ser ikke noe galt i at du innleder et forhold med en 16 år gammel jente jeg, og tror ikke noen kommer til å si noe på det! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1554100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanadium Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ser ikke noe galt i at du innleder et forhold med en 16 år gammel jente jeg, og tror ikke noen kommer til å si noe på det! Lykke til! på den andre siden, dere er på to helt forskjellige stadier i livet, så hvor seriøst forhold du vil ha, bør du vel tenke litt over. Ikke det at 16 åringer ikke kan være modne, men du er evt. i jobb, snart på vei i jobb, mens hennes tilsynelatende største problem er tentamen/eksamen og nye miss sixty bukser*. bare noe å tenke over. *hun kan ha andre porblemer, selvsagt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1554196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er vel ikke så merkelig. Noen vil stusse og noen vil synes det er helt greit. Er du ute etter en kort romanse eller et varig forhold? Om du er ute etter det første, risikerer du å såre jenta dypt. Er du ute etter et varig forpliktende forhold, må du ta høyde for at hun ikke er klar for noe slikt på en stund og sannsynligvis kommer til å forandre seg _mye_ i løpet av noen år. En jente på 16 kan være ute etter en kryssning av kjæreste og pappa. Etter som hun blir eldre og tryggere på seg selv, vil hele balansen i forholdet forskyve seg og det er ikke sikkert at forholdet varer. Det ved deg som tiltrekker henne nå, kan forandre seg dramatisk. Eller for å si det slik. Om noen år kan det hende at hun ønsker en helt annen mann enn det hun oppfatter at du er for henne. En jente på 16 vil også kunne være så oppsatt på å gjøre deg til lags, at hverken hun selv eller du ser at hun tråkker over seg selv i prosessen. Hun vil fort kunne late som hun liker sex, mens hun egentlig ikke ønsker det i det hele tatt. Jenter er ofte tidligere modne enn gutter på svært mange områder, men på det seksuelle henger de som regel noen år etter. Trår man feil her kan det gjøre stor skade på forholdet og på hennes seksualliv i lang tid framover. Jeg skriver ikke dette fordi jeg mener du ikke skal bli sammen med henne, men for å gjøre deg oppmerksom på noen av fallgrubene som er. Du bør tenke deg nøye og lenge om. Om bare 2-3 år vil dere være langt mer jevnbyrdige og et forhold mindre komplisert. Men det hjelper ingen ting nå. En del jenter på 16 kan oppføre seg veldig modent og ansvarlig. Gjøre og si de riktige tingene. Det kan iblant føre dem inn i ansvar og situasjoner som de ikke ennå har den følelsesmessige ryggraden til å bære. Slikt er naturligvis i lengden temmelig destruktivt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1554557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LucySky Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 på den andre siden, dere er på to helt forskjellige stadier i livet, så hvor seriøst forhold du vil ha, bør du vel tenke litt over. Ikke det at 16 åringer ikke kan være modne, men du er evt. i jobb, snart på vei i jobb, mens hennes tilsynelatende største problem er tentamen/eksamen og nye miss sixty bukser*. bare noe å tenke over. *hun kan ha andre porblemer, selvsagt! Da jeg nettop var fylt 17, var jeg kjæreste med en som var 23. Vi var sammen i over et år, og når jeg tenker på det nå, syns jeg det er helt utrolig at han ikke prøvde å ligge med meg (for det gjorde han ikke, han mente jeg var for ung og det var jeg virkelig). Men den gangen syntes jeg det var helt opplagt at han ikke prøvde på. Jeg var veldig forelska- men litt redd også. Jeg tenker på han med stor glede nå, så mange år etter. At han var så fin mot meg, og så voksen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1554724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 pussig det der. da jeg var 16 var det en del av mine klasseveninner som fant seg gutter som var 22. da jeg ble noen og tyve viste det seg at guttene ville ha ei jente på 16, dvs...de falt for dem. er noe magisk der tror jeg. jeg har ikke hørt at disse forholdene har vart dog. den siste ble ganske oppgitt over dama si til slutt.sur har han vært siden. mulig de andre har hatt bedre erfaringer dog. du får dra nesten vurdere hva du synes blir rett selv. hun er jo over seksten, så det er jo ikke ulovlig akkurat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ran83 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er vel ikke så merkelig. Noen vil stusse og noen vil synes det er helt greit. Er du ute etter en kort romanse eller et varig forhold? Om du er ute etter det første, risikerer du å såre jenta dypt. Er du ute etter et varig forpliktende forhold, må du ta høyde for at hun ikke er klar for noe slikt på en stund og sannsynligvis kommer til å forandre seg _mye_ i løpet av noen år. En jente på 16 kan være ute etter en kryssning av kjæreste og pappa. Etter som hun blir eldre og tryggere på seg selv, vil hele balansen i forholdet forskyve seg og det er ikke sikkert at forholdet varer. Det ved deg som tiltrekker henne nå, kan forandre seg dramatisk. Eller for å si det slik. Om noen år kan det hende at hun ønsker en helt annen mann enn det hun oppfatter at du er for henne. En jente på 16 vil også kunne være så oppsatt på å gjøre deg til lags, at hverken hun selv eller du ser at hun tråkker over seg selv i prosessen. Hun vil fort kunne late som hun liker sex, mens hun egentlig ikke ønsker det i det hele tatt. Jenter er ofte tidligere modne enn gutter på svært mange områder, men på det seksuelle henger de som regel noen år etter. Trår man feil her kan det gjøre stor skade på forholdet og på hennes seksualliv i lang tid framover. Jeg skriver ikke dette fordi jeg mener du ikke skal bli sammen med henne, men for å gjøre deg oppmerksom på noen av fallgrubene som er. Du bør tenke deg nøye og lenge om. Om bare 2-3 år vil dere være langt mer jevnbyrdige og et forhold mindre komplisert. Men det hjelper ingen ting nå. En del jenter på 16 kan oppføre seg veldig modent og ansvarlig. Gjøre og si de riktige tingene. Det kan iblant føre dem inn i ansvar og situasjoner som de ikke ennå har den følelsesmessige ryggraden til å bære. Slikt er naturligvis i lengden temmelig destruktivt. mvh Hei PieLill, og tusen takk for svar. Jeg ble veldig glad når jeg så at noen hadde bry til å skrive så mye til meg om dette, for dette er noe jeg tenker mye på om dagen.. jeg prøver å unngå å treffe henne, for jeg er så veldig redd for å falle for henne.. for jeg merker at jeg er veldig svak for henne, liker veldig godt å være der hun er, selv når vi ikke snakker, bare jeg kan være i nærheten. Men jeg er ikke forelska liksom.. Bare redd for å bli det.. Du har rett i det at hun virker veldig voksen, og jeg har tenkt det samme som deg; at det kan være at hun virker som hun er voksen, men ikke er moden nok inni seg til at det holder liksom.. Når jeg var 16 år ble jeg sammen med ei jente som var på omtrent samme alder, og vi var sammen i nesten fire år, før det ble slutt. Grunnen var at vi begge hadde forandret oss veldig på den tiden, men mest hun. Jeg kjente henne nesten ikke igjen på slutten. Jeg er litt redd for at det samme kan skje med hun jeg snakker om nå, for jeg vet jo veldig godt at mye skjer i den alderen. Hun har nå sagt til meg at hun tenker veldig mye på meg. Jeg sa tilbake til henne at jeg også føler meg litt tiltrukket av henne, men at jeg føler meg litt rar og tilbakeholden fordi jeg ikke er komfortabel med aldersforskjellen, og at jeg er redd for å falle for henne. Hun sier det samme til meg g at hun forstår, og hun sa i dag at hun ikke hadde fått sove i natt fordi hun bare tenkte på meg og at hun syntes det var så dumt at vi skilte så mye i alder.. Jeg er ikke ute etter noen flørt eller sex, jeg er ute etter et seriøst og langvarig forhold (helst resten av livet!), med ei trofast og snill og god jente. Jeg føler på mange måter at hun kan være den jenta.. Men samtidig er jeg redd.. Jeg er ikke redd for å satse, men jeg er mest redd for hva kollegaer, venner og familie vil si for å være helt ærlig... Så har jeg jo også tenkt spørsmålet; hvilken rolle kommer jeg til å ha ovenfor henne? Jeg har jo lyst at jeg skal ha et helt åpent forhold til kjæresten min, og at vi er helt på bølgelengde liksom, og av vi er der like mye for hverandre.. Jeg er spesielt ikke voksen eller barnslig for alderen min, jeg er sånn som en 22 åring burde være tror jeg, og det krever vel at hun er litt ekstra voksen for alderen sin hvis dette skulle virke... og det tror jeg hun er... Vel.. konklusjonen er vel egentlig at jeg er redd for reaksjoner, og åssen rolle hun vil få for meg.. åhr.. så vanskelig dette skulle være.. Hun er jo så nyydelig!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAN83 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 på den andre siden, dere er på to helt forskjellige stadier i livet, så hvor seriøst forhold du vil ha, bør du vel tenke litt over. Ikke det at 16 åringer ikke kan være modne, men du er evt. i jobb, snart på vei i jobb, mens hennes tilsynelatende største problem er tentamen/eksamen og nye miss sixty bukser*. bare noe å tenke over. *hun kan ha andre porblemer, selvsagt! Ja jeg har tenkt litt på det også.. det kan liksom komme litt konflikter.. Jeg er nå i jobb og karrierejeger, mens hun går på første året på videregående.. Og jeg vil ha et veldig seriøst forhold.. I og med at vi nå har sagt til hverandre at vi er tiltrukket av hverandre, så har vi snakket om aldersforskjellen.. Vi er begge enige om at det er stor aldersforskjell, men det er nok meg som er den store skeptikeren. Moren hennes forlovet seg når hun var 16 med en som var 22, og de giftet seg når hun ble 18 og var gift i 16 år da han omkom i en ulykke. -Så ting kan jo fungere selv om det er stor aldersforskjell.. I går sa hun til meg at forrige forhold ble slutt for noen måneders siden etter nesten to år (det var han som brøt pga han fant ei anna jente..), og de skulle egentlig snart forlove seg (han var 18). Når jeg spurte om hun virkelig ville gjort det, sa hun at hun visste at hun egentlig var for ung, men hvis forholdet hadde virket så hadde hun sagt ja.. Det virker som jeg har med ei veldig moden jente å gjøre her.. Men er selvfølgelig veldig i tvil.. Det er det med den alderen altså.. Sett at vi _hadde_ funket sammen da... Så er hun fremdeles 16 og jeg 22! Tror jeg hadde skammet meg litt over å si alderen hennes hvis noen spurte, uansett hvor bra vi hadde det og hvor voksen hun er liksom hvis dere skjønner.. Jeg må være ærlig, og si at jeg har på en måte en liten følelse av at jeg er en ekling som kan like ei jente som er så ung... er jeg det? Er jeg en gris?? Fysisk sett er hun veldig kvinnelig med nydelig figur og er kroppslig sett en skikkelig _dame_, det må være sagt. Men liksom, siden hun er 16... er det drøyt av meg ? *sukk* Tusen takk for alle svarene, jeg setter umåtelig stor pris på dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei PieLill, og tusen takk for svar. Jeg ble veldig glad når jeg så at noen hadde bry til å skrive så mye til meg om dette, for dette er noe jeg tenker mye på om dagen.. jeg prøver å unngå å treffe henne, for jeg er så veldig redd for å falle for henne.. for jeg merker at jeg er veldig svak for henne, liker veldig godt å være der hun er, selv når vi ikke snakker, bare jeg kan være i nærheten. Men jeg er ikke forelska liksom.. Bare redd for å bli det.. Du har rett i det at hun virker veldig voksen, og jeg har tenkt det samme som deg; at det kan være at hun virker som hun er voksen, men ikke er moden nok inni seg til at det holder liksom.. Når jeg var 16 år ble jeg sammen med ei jente som var på omtrent samme alder, og vi var sammen i nesten fire år, før det ble slutt. Grunnen var at vi begge hadde forandret oss veldig på den tiden, men mest hun. Jeg kjente henne nesten ikke igjen på slutten. Jeg er litt redd for at det samme kan skje med hun jeg snakker om nå, for jeg vet jo veldig godt at mye skjer i den alderen. Hun har nå sagt til meg at hun tenker veldig mye på meg. Jeg sa tilbake til henne at jeg også føler meg litt tiltrukket av henne, men at jeg føler meg litt rar og tilbakeholden fordi jeg ikke er komfortabel med aldersforskjellen, og at jeg er redd for å falle for henne. Hun sier det samme til meg g at hun forstår, og hun sa i dag at hun ikke hadde fått sove i natt fordi hun bare tenkte på meg og at hun syntes det var så dumt at vi skilte så mye i alder.. Jeg er ikke ute etter noen flørt eller sex, jeg er ute etter et seriøst og langvarig forhold (helst resten av livet!), med ei trofast og snill og god jente. Jeg føler på mange måter at hun kan være den jenta.. Men samtidig er jeg redd.. Jeg er ikke redd for å satse, men jeg er mest redd for hva kollegaer, venner og familie vil si for å være helt ærlig... Så har jeg jo også tenkt spørsmålet; hvilken rolle kommer jeg til å ha ovenfor henne? Jeg har jo lyst at jeg skal ha et helt åpent forhold til kjæresten min, og at vi er helt på bølgelengde liksom, og av vi er der like mye for hverandre.. Jeg er spesielt ikke voksen eller barnslig for alderen min, jeg er sånn som en 22 åring burde være tror jeg, og det krever vel at hun er litt ekstra voksen for alderen sin hvis dette skulle virke... og det tror jeg hun er... Vel.. konklusjonen er vel egentlig at jeg er redd for reaksjoner, og åssen rolle hun vil få for meg.. åhr.. så vanskelig dette skulle være.. Hun er jo så nyydelig!!!! Nei, det er ikke enkelt. Så flott at du er ute etter et varig forhold. Det er alltid det beste utgangspunktet. Du har som du skriver selv erfart hvor mye man kan forandre seg fra 16 til 20. Når man går inn i et forhold får ofte forholdet en grunnleggende form ut fra den man er og i den situasjonen man er i tidlig i forholdet. Om den ene eller begge senere forandrer seg mye som person, kan det være vanskelig å klare å oppdatere forholdet tilsvarende. Kan hende at om noen som har vokst fra hverandre i stedet blitt sammen noen år senere, ville de kunnet bygge et varig forhold på helt andre premisser. Til syvende og sist må du avgjøre om denne jenta er så flott at du er villig til å satse følelser og tid på å se om det kan vare. Man kan kreve av en 16-åring at h*n er ærlig nok til å la være å gå inn i et forhold om de ikke er interessert i at det skal vare. Men man kan ikke kreve at de nærmest skal forplikte seg på at det skal vare. Til det er en 16-åring alt for "uferdig". Hva kan bli det største tapet? Å satse på henne og miste noen år pluss evt. andre gode kandidater? Eller å vente å eventuelt se at denne jenta glipper? Ikke legg for mye vekt på hva andre mener. Men om dere blir sammen, oppfør deg slik at ingen med berettigelse skal kunne påstå at du utnytter jenta. En 16-åring er skjørt materiale. 2-3 år til så vet de mye bedre hvem de er og hva de vil. Tror at 16-åringer av begge kjønn ofte vet mer om hvem de vil være, enn hvem de er. Når man nærmer seg 20 vet man litt mer om hvem man er og hvor man står. For å helle litt malurt i begeret og si det litt stygt: Husk hvor mye ønsket om status _kan_ ha å si for en 16-årings valg av kjæreste. For _enkelte_ jenter er bilen, lommeboka, ipoden, det å ha draget på en som er eldre enn seg viktigere enn selve gutten. For noen er det et veldig bevisst valg. For andre mer ubevisst. Noen er rett og slett ute etter et pappasurogat, som regel veldig ubevisst. Jo yngre jenta er, jo mer urealistiske forventninger har hun som regel til hvordan en gutt/mann skal gjøre livet hennes fantastisk, behagelig og tryggt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ja jeg har tenkt litt på det også.. det kan liksom komme litt konflikter.. Jeg er nå i jobb og karrierejeger, mens hun går på første året på videregående.. Og jeg vil ha et veldig seriøst forhold.. I og med at vi nå har sagt til hverandre at vi er tiltrukket av hverandre, så har vi snakket om aldersforskjellen.. Vi er begge enige om at det er stor aldersforskjell, men det er nok meg som er den store skeptikeren. Moren hennes forlovet seg når hun var 16 med en som var 22, og de giftet seg når hun ble 18 og var gift i 16 år da han omkom i en ulykke. -Så ting kan jo fungere selv om det er stor aldersforskjell.. I går sa hun til meg at forrige forhold ble slutt for noen måneders siden etter nesten to år (det var han som brøt pga han fant ei anna jente..), og de skulle egentlig snart forlove seg (han var 18). Når jeg spurte om hun virkelig ville gjort det, sa hun at hun visste at hun egentlig var for ung, men hvis forholdet hadde virket så hadde hun sagt ja.. Det virker som jeg har med ei veldig moden jente å gjøre her.. Men er selvfølgelig veldig i tvil.. Det er det med den alderen altså.. Sett at vi _hadde_ funket sammen da... Så er hun fremdeles 16 og jeg 22! Tror jeg hadde skammet meg litt over å si alderen hennes hvis noen spurte, uansett hvor bra vi hadde det og hvor voksen hun er liksom hvis dere skjønner.. Jeg må være ærlig, og si at jeg har på en måte en liten følelse av at jeg er en ekling som kan like ei jente som er så ung... er jeg det? Er jeg en gris?? Fysisk sett er hun veldig kvinnelig med nydelig figur og er kroppslig sett en skikkelig _dame_, det må være sagt. Men liksom, siden hun er 16... er det drøyt av meg ? *sukk* Tusen takk for alle svarene, jeg setter umåtelig stor pris på dette! Du ville vært en motbydelig ekling om du kynisk utnyttet denne jenta. Manipulerte henne, presset henne, lovte og løy, brukte henne og vraket henne. En skikkelig drittsekk og gris. Til å bli kvalm av. Slik du skriver får jeg ikke inntrykk av at det er det du er ute etter. Du er ute etter et seriøst forhold, og ser på svakhetene og fallgrubene i et forhold der hun er såvidt ung i starten. Jeg ser ikke noe ekkelt eller skittent ved det. Hun er kvinne, om meget ung og mye jente igjen inne i seg. Det er vel ikke en jentunge du er tiltrukket av, er det? Spørsmålet er om hun fortsatt har for mye jente inne i seg til å være klar for et forpliktende forhold. Om du går inn i et forhold med henne så still for all del som et absolutt krav at hun skal fullføre sin utdannelse. Har hun gode evner, skal hun også bruke dem. Unge jenter kan være selvutslettende og korttenkte på en utrolig dustete måte. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest astral_22 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ja jeg har tenkt litt på det også.. det kan liksom komme litt konflikter.. Jeg er nå i jobb og karrierejeger, mens hun går på første året på videregående.. Og jeg vil ha et veldig seriøst forhold.. I og med at vi nå har sagt til hverandre at vi er tiltrukket av hverandre, så har vi snakket om aldersforskjellen.. Vi er begge enige om at det er stor aldersforskjell, men det er nok meg som er den store skeptikeren. Moren hennes forlovet seg når hun var 16 med en som var 22, og de giftet seg når hun ble 18 og var gift i 16 år da han omkom i en ulykke. -Så ting kan jo fungere selv om det er stor aldersforskjell.. I går sa hun til meg at forrige forhold ble slutt for noen måneders siden etter nesten to år (det var han som brøt pga han fant ei anna jente..), og de skulle egentlig snart forlove seg (han var 18). Når jeg spurte om hun virkelig ville gjort det, sa hun at hun visste at hun egentlig var for ung, men hvis forholdet hadde virket så hadde hun sagt ja.. Det virker som jeg har med ei veldig moden jente å gjøre her.. Men er selvfølgelig veldig i tvil.. Det er det med den alderen altså.. Sett at vi _hadde_ funket sammen da... Så er hun fremdeles 16 og jeg 22! Tror jeg hadde skammet meg litt over å si alderen hennes hvis noen spurte, uansett hvor bra vi hadde det og hvor voksen hun er liksom hvis dere skjønner.. Jeg må være ærlig, og si at jeg har på en måte en liten følelse av at jeg er en ekling som kan like ei jente som er så ung... er jeg det? Er jeg en gris?? Fysisk sett er hun veldig kvinnelig med nydelig figur og er kroppslig sett en skikkelig _dame_, det må være sagt. Men liksom, siden hun er 16... er det drøyt av meg ? *sukk* Tusen takk for alle svarene, jeg setter umåtelig stor pris på dette! Jeg synes tvert i mot at du virker som en særdeles omtenksom fyr! Ikke alle 22-årige menn ville og stilt seg de spørsmålene du stiller deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest astral_22 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg synes tvert i mot at du virker som en særdeles omtenksom fyr! Ikke alle 22-årige menn ville og stilt seg de spørsmålene du stiller deg. ups.."og" skulle ikke være der;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ikke no problem det vel? Jeg og sambo fant hverandre når jeg var 14 og han 22 og vi er fortsatt kjærester etter snart 18 år. Stolte er vi over at det hele tiden har vært bare meg og han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Etter min mening er dette helt normalt. Hvorfor skulle 6 års aldersforskjell stå i veien for forelskelse? Dessuten er det helt lovlig å være forelsket i hvem en vil :-) Når begge er over 16, er det også lov å ha sex om begge skulle ønske det :-) Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanadium Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ja jeg har tenkt litt på det også.. det kan liksom komme litt konflikter.. Jeg er nå i jobb og karrierejeger, mens hun går på første året på videregående.. Og jeg vil ha et veldig seriøst forhold.. I og med at vi nå har sagt til hverandre at vi er tiltrukket av hverandre, så har vi snakket om aldersforskjellen.. Vi er begge enige om at det er stor aldersforskjell, men det er nok meg som er den store skeptikeren. Moren hennes forlovet seg når hun var 16 med en som var 22, og de giftet seg når hun ble 18 og var gift i 16 år da han omkom i en ulykke. -Så ting kan jo fungere selv om det er stor aldersforskjell.. I går sa hun til meg at forrige forhold ble slutt for noen måneders siden etter nesten to år (det var han som brøt pga han fant ei anna jente..), og de skulle egentlig snart forlove seg (han var 18). Når jeg spurte om hun virkelig ville gjort det, sa hun at hun visste at hun egentlig var for ung, men hvis forholdet hadde virket så hadde hun sagt ja.. Det virker som jeg har med ei veldig moden jente å gjøre her.. Men er selvfølgelig veldig i tvil.. Det er det med den alderen altså.. Sett at vi _hadde_ funket sammen da... Så er hun fremdeles 16 og jeg 22! Tror jeg hadde skammet meg litt over å si alderen hennes hvis noen spurte, uansett hvor bra vi hadde det og hvor voksen hun er liksom hvis dere skjønner.. Jeg må være ærlig, og si at jeg har på en måte en liten følelse av at jeg er en ekling som kan like ei jente som er så ung... er jeg det? Er jeg en gris?? Fysisk sett er hun veldig kvinnelig med nydelig figur og er kroppslig sett en skikkelig _dame_, det må være sagt. Men liksom, siden hun er 16... er det drøyt av meg ? *sukk* Tusen takk for alle svarene, jeg setter umåtelig stor pris på dette! Fra et juridisk ståsted, gjør du ikke noe som er grisete, så lenge det er snakk om gjensidige følelser. sett fra samfunnets øyne, så er aldersforskjellen stor. Det er så mange ting å ta med i perspektivet her, dere har begge venner, hvordan vil dette integreres? Vil du føle deg vel når du presenterer henne for familie/venner? Moren hennes giftet seg kanskje før hun var 20, men det er andre tider nå. Mine foreldre hadde også ekteskap og to barn før de ble 25, idag er det nesten utenkelig. Jeg tror du skal lytte til hva du selv synes først og fremst, om du ikke har noe problemer med det, og ikke bryr deg om hva folk vil synes, så er det bare å gjennomføre det. Reaksjoner vil det bli uansett, positive og negative. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1555879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mamma i nord Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Fra et juridisk ståsted, gjør du ikke noe som er grisete, så lenge det er snakk om gjensidige følelser. sett fra samfunnets øyne, så er aldersforskjellen stor. Det er så mange ting å ta med i perspektivet her, dere har begge venner, hvordan vil dette integreres? Vil du føle deg vel når du presenterer henne for familie/venner? Moren hennes giftet seg kanskje før hun var 20, men det er andre tider nå. Mine foreldre hadde også ekteskap og to barn før de ble 25, idag er det nesten utenkelig. Jeg tror du skal lytte til hva du selv synes først og fremst, om du ikke har noe problemer med det, og ikke bryr deg om hva folk vil synes, så er det bare å gjennomføre det. Reaksjoner vil det bli uansett, positive og negative. Er 6 år stor aldersforskjell? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1556390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanadium Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Er 6 år stor aldersforskjell? for meg er det, det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1556715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Er 6 år stor aldersforskjell? Jeg synes det er veldig stor, men ikke helt umulig forskjell når det dreier seg om 16 og 22. Det er utgjør nettopp ferdig med ungdomskole kontra kanskje nettopp ferdig utdannet og ute i arbeidslivet. Men i det lange løp synes jeg ikke det er en stor forskjell. RAN83 har en imponerende evne til å se saken fra mange sider. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1557410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Da jeg nettop var fylt 17, var jeg kjæreste med en som var 23. Vi var sammen i over et år, og når jeg tenker på det nå, syns jeg det er helt utrolig at han ikke prøvde å ligge med meg (for det gjorde han ikke, han mente jeg var for ung og det var jeg virkelig). Men den gangen syntes jeg det var helt opplagt at han ikke prøvde på. Jeg var veldig forelska- men litt redd også. Jeg tenker på han med stor glede nå, så mange år etter. At han var så fin mot meg, og så voksen. Hurra for alle unge menn som viser respekt og omtanke for enda yngre kvinner! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1557414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAN83 Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Tusen takk for mange flotte innlegg, med mange forskjellige meninger og synspunkter. Og takk til deg, PieLill, for skryt. Jeg har lyst å se på dette fra alle mulige sider slik at hverken meg eller henne gjør/ikke gjør noe som vi kommer til å angre på. Jeg har blitt enda bedre kjent med henne nå, og hun er virkelig ei fantastisk jente, og hun virker veldig voksen. Det blir nevnt at hun kanskje er ute etter bilen, lommeboka osv, fordi det er status hos ei jente på 16 år, men det tror jeg ikke med henne.. Hun har selv sagt at hun egentlig ikke er helt komfortabel med at vi skiller så mye i alder. Men jeg vet hun vil, hvis jeg er klar liksom. Men det er jo det med skepsisen. Ærlig talt, så tror jeg at hun er ei jente jeg kan ha det veldig fint med hvis jeg bare blir bedre kjent med henne før et eventuelt forhold. Hadde jeg ikke tenkt på hva andre syntes, så tror jeg at jeg hadde prøvd dette men henne. Dette er ikke noen jentunge, det er en ung og vakker kvinne som er selvreflektert og smart. Men jeg er redd for hva familie og venner ville sagt. Tror det bare er det det står på egentlig.. Bortsett fra at jeg vil bli enda bedre kjent med henne selvsagt da Tusen takk igjen, for alle innleggene. Utrolig deilig å få synspunkter på dette. Har ikke snakket med noen av vennene mine om dette.. tør ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/#findComment-1559096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.