RAN83 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Hurra for alle unge menn som viser respekt og omtanke for enda yngre kvinner! ;-) mvh Hei folkens. Jeg er litt fortvilet. Jeg er ikke forelsket enda, men er veldig redd for å bli det.. For jeg har nemlig fått et veldig godt øye for ei jente på 16 år. Jeg har blitt litt kjent med henne, hun er utrolig koslig og jeg liker personligheten hennes veldig godt. Ei venninne av henne sa til meg for noen dager siden at denne jenta hadde et veldig godt øye til meg også.. Jeg syntes hun er utrolig søt, og jeg føler meg liksom litt rar siden jeg kan syntes at ei jente på 16 år er så nydelig.. Er helt rar inni meg liksom.. Kan jeg akseptere dette av meg selv? Kan jeg tillate meg å bli bedre kjent med henne og risikere å bli forelsket? Jeg tenker på hva er egentlig lov, og akseptert? -Og hva vil vennene mine og hennes si, for ikke å snakke om foreldre og familie? Hadde vært godt å fått noen innspill på dette... Tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1561790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tusen takk for mange flotte innlegg, med mange forskjellige meninger og synspunkter. Og takk til deg, PieLill, for skryt. Jeg har lyst å se på dette fra alle mulige sider slik at hverken meg eller henne gjør/ikke gjør noe som vi kommer til å angre på. Jeg har blitt enda bedre kjent med henne nå, og hun er virkelig ei fantastisk jente, og hun virker veldig voksen. Det blir nevnt at hun kanskje er ute etter bilen, lommeboka osv, fordi det er status hos ei jente på 16 år, men det tror jeg ikke med henne.. Hun har selv sagt at hun egentlig ikke er helt komfortabel med at vi skiller så mye i alder. Men jeg vet hun vil, hvis jeg er klar liksom. Men det er jo det med skepsisen. Ærlig talt, så tror jeg at hun er ei jente jeg kan ha det veldig fint med hvis jeg bare blir bedre kjent med henne før et eventuelt forhold. Hadde jeg ikke tenkt på hva andre syntes, så tror jeg at jeg hadde prøvd dette men henne. Dette er ikke noen jentunge, det er en ung og vakker kvinne som er selvreflektert og smart. Men jeg er redd for hva familie og venner ville sagt. Tror det bare er det det står på egentlig.. Bortsett fra at jeg vil bli enda bedre kjent med henne selvsagt da Tusen takk igjen, for alle innleggene. Utrolig deilig å få synspunkter på dette. Har ikke snakket med noen av vennene mine om dette.. tør ikke... Tror man lever bedre med en olm svigerfar, enn at man lot ei grepa jente fare. ;-) Jeg synes ikke du skal la andres synspunkter avgjøre. Det er du alt for stor til. ;-) Om hennes familie er skeptiske, så la dem være det. Det er naturlig. Møt i så fall skepsissen med å behandle jenta med ekstra stor omtanke og respekt, særlig i forhold til at hun er litt yngre og kan trenge litt tid på å gå seg inn i ting. At hun skal få seg utdanning, bli selvstendig og ikke helt avhengig av deg, osv. Var det min datter hadde jeg foretrukket en respektfull 30-åring framfor en 17-årig drittsekk uten å blunke. Og du er jo ikke mer enn 22. 6 års aldersforskjell er et forbigående problem. Det kan velte et forhold, men det kan jo en del andre ting gjøre også. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1561821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAN83 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Tror man lever bedre med en olm svigerfar, enn at man lot ei grepa jente fare. ;-) Jeg synes ikke du skal la andres synspunkter avgjøre. Det er du alt for stor til. ;-) Om hennes familie er skeptiske, så la dem være det. Det er naturlig. Møt i så fall skepsissen med å behandle jenta med ekstra stor omtanke og respekt, særlig i forhold til at hun er litt yngre og kan trenge litt tid på å gå seg inn i ting. At hun skal få seg utdanning, bli selvstendig og ikke helt avhengig av deg, osv. Var det min datter hadde jeg foretrukket en respektfull 30-åring framfor en 17-årig drittsekk uten å blunke. Og du er jo ikke mer enn 22. 6 års aldersforskjell er et forbigående problem. Det kan velte et forhold, men det kan jo en del andre ting gjøre også. mvh Tusen takk, PieLill, for flotte svar. Det setter jeg veldig stor pris på. Jeg har nå blitt flyttet ifm jobben, og bor nå i Oslo.. I og med at hun er fra sørlandet, så har vi mistet litt kontakten og det har ikke blitt så mye mer. Hun er veldig interessert i å treffes osv når jeg er nede på sørlandet, men vi begge har vel forstått at dette ikke bli noe. Jeg tenker ikke så mye på henne som jeg gjorde før, og alt har vel egentlig dabbet veldig av.. Tenkte jeg bare skulle oppdatere litt på hvordan dette gikk. Igjen, tusen takk for deres dedikasjon til "problemet" mitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1716512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kjæresten min er 6 år eldre enn meg. Men nå er jo vi litt eldre enn dere, da. Som noen andre her påpekte, så er aldersforskjell et forbigående problem. Forskjellen blir ikke så stor lenger når hun er 27 og du er 33. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1716520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAN83 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Kjæresten min er 6 år eldre enn meg. Men nå er jo vi litt eldre enn dere, da. Som noen andre her påpekte, så er aldersforskjell et forbigående problem. Forskjellen blir ikke så stor lenger når hun er 27 og du er 33. Ja det er helt sant. Men jeg har nok bestemt meg for å "legge dette på hylla". Får se.. -kanskje våre veier krysses ved en senere anledning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1716521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg synes i alle fall ikke at det er noe galt i et slikt forhold. Så lenge hun er over 16 er alt helt ok:-) I hvert fall når du selv er så ung som 22. Hadde du vært 42 hadde jeg vært ganske skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1716533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Tusen takk, PieLill, for flotte svar. Det setter jeg veldig stor pris på. Jeg har nå blitt flyttet ifm jobben, og bor nå i Oslo.. I og med at hun er fra sørlandet, så har vi mistet litt kontakten og det har ikke blitt så mye mer. Hun er veldig interessert i å treffes osv når jeg er nede på sørlandet, men vi begge har vel forstått at dette ikke bli noe. Jeg tenker ikke så mye på henne som jeg gjorde før, og alt har vel egentlig dabbet veldig av.. Tenkte jeg bare skulle oppdatere litt på hvordan dette gikk. Igjen, tusen takk for deres dedikasjon til "problemet" mitt! Fint og høre fra deg og fint å høre at både du og jenta har det bra, selv om det ikke ble så mye av opplegget mellom dere. Lykke til med liv og jobb i Oslo. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-1716579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAN83 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Hei folkens. Jeg er litt fortvilet. Jeg er ikke forelsket enda, men er veldig redd for å bli det.. For jeg har nemlig fått et veldig godt øye for ei jente på 16 år. Jeg har blitt litt kjent med henne, hun er utrolig koslig og jeg liker personligheten hennes veldig godt. Ei venninne av henne sa til meg for noen dager siden at denne jenta hadde et veldig godt øye til meg også.. Jeg syntes hun er utrolig søt, og jeg føler meg liksom litt rar siden jeg kan syntes at ei jente på 16 år er så nydelig.. Er helt rar inni meg liksom.. Kan jeg akseptere dette av meg selv? Kan jeg tillate meg å bli bedre kjent med henne og risikere å bli forelsket? Jeg tenker på hva er egentlig lov, og akseptert? -Og hva vil vennene mine og hennes si, for ikke å snakke om foreldre og familie? Hadde vært godt å fått noen innspill på dette... Tusen takk. Nå er det på an igjen... Jeg hadde ikke sett henne på et år, men for et par uker siden var jeg på ferie på sørlandet (jobber i Oslo), og tilfeldigvis så vi hverandre. Hun sende meg en melding senere den kvelden, og siden da har vi sendt meldinger, ringt og snakket mye. Jeg er helt betatt av denne jenta igjen, vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun er 17 og jeg er 23.. Og hun skal til Oslo på skole etter sommeren... Jeg tror vi er meant to be.. Hvordan kan vi treffes igjen etter ett år, og bare falle pladask for hverandre igjen på en dag? Jeg var inne og leste gjennom denne tråden tilfeldigvis, og måtte bare skrive dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212762-22-%C3%A5r-og-forelsket-i-ei-p%C3%A5-16/page/2/#findComment-2108570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.