Gå til innhold

Hjertekrampe??/Mæhlum

buell

Anbefalte innlegg

Hei! driver med kampsport og hadde en meget lang intensiv økt her om dagen.Midt under hardkjøret merket jeg noe som kunne kjennes ut som v.brystmuskel/hjerte???? bandt seg på en måte,krampe følelse.Ga seg ganske fort etter en liten pause.Er 28,ingen hjerteproblemer i familien og alltid vært sunn og frisk.Lurte bare på eventuelle symptomer på hjertkrampe?

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ut fra det du forteller høres det ut som det var muskulært betinget. Angina pectoris, også kalt hjertekrampe, beskrives ofte som en "pressende/snørende" følelse i brystet eller "trykk" for brystet. Det gir også ofte utstråling mot andre kroppsdeler, spesielt venstre arm. Angina kommer ofte ved anstrengelser, grunnet for dårlig oksygentilbud til hjertemuskelen, og smerten gir seg når man hviler. Koronar hjertesykdom i ung alder er ofte arvelig betinget. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over dette, men dersom problemet oppstår gjentatte ganger bør du oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverre Mæhlum, Lege

Hei,

Jeg ser at du allerede har fått et svar. Jeg synes faktisk det svaret var godt, og det beskriver på en utmerket måte hvordan hjertekrampe er. Jeg tror som Maja K sikkert at det var smerter fra brystmuskulaturen du hadde, så du behøver neppe engste deg. Kommer det igjen får du heller oppsøke lege -- og da altså særlig om det opptrer som en snørende smerte midt i brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...