Gå til innhold

post traumatisk stress lidelse

Anbefalte innlegg

Gjest Redsel
Skrevet

noen flere med det ? Jeg har fått den diagnosen. og trenger noen å snakke med som har erfaring. Og hvordan de blei frisk. Og som kan forstå meg og mine problemer

mvh Meg

Skrevet

Jeg har den diagnosen og vet hvor slitsomt det er,tror mangen har den.

Vet ikke hvordan man blir kvitt den,ved å bearbeide ting kanskje....vet ikke.

Lykke til uansett!

Gjest Redsel
Skrevet

Jeg har den diagnosen og vet hvor slitsomt det er,tror mangen har den.

Vet ikke hvordan man blir kvitt den,ved å bearbeide ting kanskje....vet ikke.

Lykke til uansett!

Ja det blir jo det !

Bry: Hvor lenge har du hadt dette ?

Vist noen vil snakke med meg så er mail adressen min [email protected] . den funker også på msn !

Skrevet

Har aldri fått diagnosen, men blir vel gjerne det det står hvis jeg blir sykemeldt igjen. Sliter med angst og depresjoner og påtrengende minner etter gjentatte overgrep som liten. Minnene er ikke så ille lenger, faktisk. Begynner å få håp om at det finnes en vei ut av denne sørpen!

Skrevet

Ja det blir jo det !

Bry: Hvor lenge har du hadt dette ?

Vist noen vil snakke med meg så er mail adressen min [email protected] . den funker også på msn !

Føler jeg alltid har hatt det,men fikk diagnosen PTSD i 01.....

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme ut av det,en psykolog forandret diagnosen til "personlighetsendring etter traumer"

Nå har en psykiater satt det som PTSD igjen,forstår ikke helt.....

Alt forandrer seg hele tiden,de lærde stides vel antar jeg.

Men skal prøve å jobbe med meg selv nå hos en psykolog.

Det er bare til å stå på...C",)

Ting tar jo tid,sies det....hmmmmf.....

Skrevet

Hei!

Har ptsd, men er dessverre ikke helt frisk enda. Har heller ingen oppskrift,tror jeg, på hvordan bli det.

Men tid er viktig. Du blir ikke bra over natta. Regn også med at formen vil svinge veldig, gjerne fra ene dagen til den andre.

Det verste for meg er denne evige angsten som "gnager" hull inni meg, i tillegg er jeg veldig skvetten. Det hugger inni meg bare ei dør knirker når jeg er på det verste. Føler meg helt uten skinn innvendig liksom.

Hvis dette vedvarer noen dager blir jeg ganske sliten etterhvert, får ikke sove, går på vakt hele døgnet.

Jeg bruker medisiner for å holde angsten i sjakk og det regner jeg med å måtte fortsette med kanskje resten av livet. Men dette godtar jeg, kan ikke leve uten.

Denne psykdommen min viste nok seg ganske tidlig i min barndom, var også da plaget med mareritt og angst. Har vært bedre i perioder, men den har en tendens til å komme tilbake under stress og påkjenninger.

Dette gjelder sikkert ikke for alle. Det spørs om du får hjelp fort og får snakket ut om det som skjedde der og da, tror jeg. Hos meg gikk det ca.30 år før jeg begynte å snakke, i tillegg har jeg opplevd mange uheldige ting i voksen alder som har satt sine spor.

Håper ihvertfall du får hjelp, og ikke vær redd for medisiner hvis du er skvetten og har en angst du ikke takler. Jeg har to forskjellige liv: Før og etter at jeg fikk medisin.

Lykke til!

Skrevet

Føler jeg alltid har hatt det,men fikk diagnosen PTSD i 01.....

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme ut av det,en psykolog forandret diagnosen til "personlighetsendring etter traumer"

Nå har en psykiater satt det som PTSD igjen,forstår ikke helt.....

Alt forandrer seg hele tiden,de lærde stides vel antar jeg.

Men skal prøve å jobbe med meg selv nå hos en psykolog.

Det er bare til å stå på...C",)

Ting tar jo tid,sies det....hmmmmf.....

Takk for svar.. De har hadt misstanke om dette siden 03 på meg. da jeg gikk til behandlig. Men jeg høret ikke de nevnte det da. Før her om dagen. da var de sikre etter tester. Jeg beynte hos psykolog igjen i Juli 05 . Går også til spesial avd. pga symptomer til utvikling av shizofreni .

Jeg er veldig skvetten ja . Og skvetter liksom inni meg. Hjerte dunker . og jeg blir uvel.

Jeg har ikke fått medisiner enda. Men skal på samtale med en lege til Fredag !

Skrevet

Takk for svar.. De har hadt misstanke om dette siden 03 på meg. da jeg gikk til behandlig. Men jeg høret ikke de nevnte det da. Før her om dagen. da var de sikre etter tester. Jeg beynte hos psykolog igjen i Juli 05 . Går også til spesial avd. pga symptomer til utvikling av shizofreni .

Jeg er veldig skvetten ja . Og skvetter liksom inni meg. Hjerte dunker . og jeg blir uvel.

Godt å høre at du får hjelp!

Det er bedre å ha noen å støtte seg på enn å bære alt alene, det kan bli veldig tungt etterhvert. Og husk: Denne sykdommen er ikke dødelig, man må bare finne en måte å leve med den, eller overvinne den.

Skrevet

Hei igjen!

Nei det er ikke lett å stri med dette.

Har stappet i meg vivaler for å roe meg,men vil slutte,men kjenner at uroen øker og øker.

Vet ikke hva som skal hjelpe lenger liksom.

Har du psykotiske symptomer også,siden du går til spes.avd?

Det er dumt at vi må ha det sånn,men det må finnes et lys i enden av alt....C",)

Skrevet

Hei igjen!

Har stappet i meg vivaler for å roe meg,men vil slutte,men kjenner at uroen øker og øker.

Det er dumt at vi må ha det sånn,men det må finnes et lys i enden av alt....C",)

Bry: ja jeg har symptomer til utvikling av shizofreni

Skrevet

Bry: ja jeg har symptomer til utvikling av shizofreni

Uff da,bra du får hjelp..C",)

• 2 måneder senere...
Gjest Redsel
Skrevet

Hei igjen!

Hei. Ja jeg har symptomer til shizofreni. Men de tror det kan være noe annet. Så tatt masse tester. Får svar Torsdag om en uke.

Skrevet

Hei. Ja jeg har symptomer til shizofreni. Men de tror det kan være noe annet. Så tatt masse tester. Får svar Torsdag om en uke.

Hei igjen!

Ja kan jo være noe annet...=)

Lykke til på torsdag!

I feel ....
Skrevet

Hei igjen!

Ja kan jo være noe annet...=)

Lykke til på torsdag!

Takk ;) Ja de har testet så mye. Hukomelse, og konsentrasjon og div ting ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...