Gå til innhold

Gravid uten mann


Gjest vil så gjerne, men alene?

Anbefalte innlegg

Gjest vil så gjerne, men alene?

Så dere Puls igår? Hva synes dere single kvinner som blir gravid uten mann fordi mannen rett og slett ikke er der og klokken tikker og tiden går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ugga Bugga

    11

  • skorpionfisken

    6

  • mumitrollet

    4

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner at noen kan bli fristet til å gjøre det, men samtidig synes jeg det er litt egoistisk.

De fratar ungen rett til å ha kontakt med sin egen far, og det er jo veldig trist for ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

det så jeg ikke. Vet du om det går i reprise?

Jeg skjønner at det er frustrerende når tiden går, men jeg synes, som ugga bugga sier, at det er litt egoistisk. Ungen bør få en farsmodell. Nå er det ikke alle unger som har det, men jeg synes ikke at en bevisst skal gå for en slik situasjon. Jeg ville ventet til jeg hadde funnet en mann. Skulle det da være for seint, hadde jeg vurdert adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så jeg ikke. Vet du om det går i reprise?

Jeg skjønner at det er frustrerende når tiden går, men jeg synes, som ugga bugga sier, at det er litt egoistisk. Ungen bør få en farsmodell. Nå er det ikke alle unger som har det, men jeg synes ikke at en bevisst skal gå for en slik situasjon. Jeg ville ventet til jeg hadde funnet en mann. Skulle det da være for seint, hadde jeg vurdert adopsjon.

Hei, jeg ville gjort det, hvis jeg ønsket meg barn og anså at tiden rant ut. Kan likegodt si det er egoistisk å vente så lenge at sjansen for misdannelser går opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at noen kan bli fristet til å gjøre det, men samtidig synes jeg det er litt egoistisk.

De fratar ungen rett til å ha kontakt med sin egen far, og det er jo veldig trist for ungen.

Fordi om man er singel og velger å få barn uten at far tar sin del av ansvaret. Er det jo ingenting i veien for at man kan føde og oppdra barn.

Det beste er selvfølgelig om begge parter, stiller opp, og er der for barnet.

I vårt samfunn, er det ikke alltid slik.

Det finnes single kvinner og menn i dag, som har adoptert.

Arve Juritzen og Anne Holt, gjorde et slik krumspring.

De lever i partnerskap, og tar sin oppgave på alvor.

Noen kvinner og menn, kommer i den situasjon at far eller mor, forsvinner rett etter fødsel.

Å være aleneforeldre i dag er ikke vanskelig, for de som har valgt å være det, eller er nødt til å være det.

Tilgang på sosialt nettverk, barnehage og andre muligheter for avlastning, er en absolutt nødvendighet, om man velger å være aleneforsørger.

Både fordi barnet behøver å være i sosial kontakt med andre voksne personer, og barn, samt at den voksne som er alene med barnet, også behøver sosial omgang med voksne personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

Hei, jeg ville gjort det, hvis jeg ønsket meg barn og anså at tiden rant ut. Kan likegodt si det er egoistisk å vente så lenge at sjansen for misdannelser går opp..

det kan godt hende at jeg også hadde gjort det, men det er mitt syn akurat nå. Men som printa skriver så finnes det jo homofile med barn, så der får en bare foreldre fra det ene kjønnet. Jeg er jo for at homofile skal få bli foreldre så jeg sier jo litt imot meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi om man er singel og velger å få barn uten at far tar sin del av ansvaret. Er det jo ingenting i veien for at man kan føde og oppdra barn.

Det beste er selvfølgelig om begge parter, stiller opp, og er der for barnet.

I vårt samfunn, er det ikke alltid slik.

Det finnes single kvinner og menn i dag, som har adoptert.

Arve Juritzen og Anne Holt, gjorde et slik krumspring.

De lever i partnerskap, og tar sin oppgave på alvor.

Noen kvinner og menn, kommer i den situasjon at far eller mor, forsvinner rett etter fødsel.

Å være aleneforeldre i dag er ikke vanskelig, for de som har valgt å være det, eller er nødt til å være det.

Tilgang på sosialt nettverk, barnehage og andre muligheter for avlastning, er en absolutt nødvendighet, om man velger å være aleneforsørger.

Både fordi barnet behøver å være i sosial kontakt med andre voksne personer, og barn, samt at den voksne som er alene med barnet, også behøver sosial omgang med voksne personer.

Selvsagt finnes det aleneforeldre. Men de fleste av dem planla ikke å bli aleneforeldre da de fikk barn, det var noe som skjedde seinere (at forholdet gikk i oppløsning eller at partneren døde).

Jeg tror ikke jeg selv bevisst ville valgt å bli alenemor, men hvem vet, kanskje jeg endrer mening om dette om 10 år, når klokka tikker og jeg blir desperat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så jeg ikke. Vet du om det går i reprise?

Jeg skjønner at det er frustrerende når tiden går, men jeg synes, som ugga bugga sier, at det er litt egoistisk. Ungen bør få en farsmodell. Nå er det ikke alle unger som har det, men jeg synes ikke at en bevisst skal gå for en slik situasjon. Jeg ville ventet til jeg hadde funnet en mann. Skulle det da være for seint, hadde jeg vurdert adopsjon.

Så du mener det er greit å adoptere hvis man er enslig, men ikke å få egne barn når man er enslig?

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville gjort det, hvis jeg ønsket meg barn og anså at tiden rant ut. Kan likegodt si det er egoistisk å vente så lenge at sjansen for misdannelser går opp..

Sjansen for misdannelser er forholdsvis små, selv om man er godt oppe i årene. Derimot er sjansen for å ikke kunne bli gravid, eller ha spontanaborter, vesentlig større med økende alder.

Derfor blir argumentet om at man er egoistisk hvis man får barn sent litt feil, for man straffer ikke andre enn eventuelt seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

Så du mener det er greit å adoptere hvis man er enslig, men ikke å få egne barn når man er enslig?

Hva er forskjellen?

nei, det var ikke det jeg skrev. Hvis hun finner seg mann seinere og oppdager at det er for seint å få barn på "vanlig" måte, kan de gå for adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det var ikke det jeg skrev. Hvis hun finner seg mann seinere og oppdager at det er for seint å få barn på "vanlig" måte, kan de gå for adopsjon

OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det aleneforeldre. Men de fleste av dem planla ikke å bli aleneforeldre da de fikk barn, det var noe som skjedde seinere (at forholdet gikk i oppløsning eller at partneren døde).

Jeg tror ikke jeg selv bevisst ville valgt å bli alenemor, men hvem vet, kanskje jeg endrer mening om dette om 10 år, når klokka tikker og jeg blir desperat :)

Er du i mot at enslige får lov å adoptere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det aleneforeldre. Men de fleste av dem planla ikke å bli aleneforeldre da de fikk barn, det var noe som skjedde seinere (at forholdet gikk i oppløsning eller at partneren døde).

Jeg tror ikke jeg selv bevisst ville valgt å bli alenemor, men hvem vet, kanskje jeg endrer mening om dette om 10 år, når klokka tikker og jeg blir desperat :)

Min x forlot meg før barnet ble født. Jeg hadde ikke noe valg.

X`n lever, og har satt til verden, ytterligere to barn.

Nei, dette med den biologiske klokka, er en rar ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krusedulla

Min x forlot meg før barnet ble født. Jeg hadde ikke noe valg.

X`n lever, og har satt til verden, ytterligere to barn.

Nei, dette med den biologiske klokka, er en rar ting.

har han satt dem til verden? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har han satt dem til verden? :-))

Nei, det ble selvfølgelig feil.

Ei dame, eller hans nye dame, har satt to barn til verden.;)

Slik skulle det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i mot at enslige får lov å adoptere da?

Nei, jeg er ikke imot det, men er ikke sikker på om jeg ville gjort det selv, og ser kanskje ikke på det som en ideell situasjon å være alenemor eller alenefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min x forlot meg før barnet ble født. Jeg hadde ikke noe valg.

X`n lever, og har satt til verden, ytterligere to barn.

Nei, dette med den biologiske klokka, er en rar ting.

Ja, men da planla du vel heller ikke å bli alenemor.

Jeg sier bare at jeg ikke tror jeg ville gått inn for å bli alenemor med viten og vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke imot det, men er ikke sikker på om jeg ville gjort det selv, og ser kanskje ikke på det som en ideell situasjon å være alenemor eller alenefar.

Syns det er en helt ideell situasjon jeg. Slipper å irritere meg over sure sokker og krangel om barneoppdragelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...