Gå til innhold

Gravid uten mann


Gjest vil så gjerne, men alene?

Anbefalte innlegg

Når du først spør, så synes jeg det er noe uansvarlig å ha one night stands uten prevensjon, ja. Men egoistisk? Tja, jeg vet ikke.

Er ikke uenig i det. Men jeg/vi tok følgene av det og har vært ansvarlige foreldre de siste seks årene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ugga Bugga

    11

  • skorpionfisken

    6

  • mumitrollet

    4

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

skorpionfisken

Jeg ønsket meg IKKE barn på forhånd, men da jeg skjønte at jeg var gravid klarte jeg ikke tanken på å ta abort. Det var er skikkelig "uhell", men jeg og faren er gode venner og han var inneforstått med at barnet ville komme. Han er en kjempegod pappa og vi samarbeider veldig godt, feierer høytider sammen og drar ofte på ferie sammen alle tre. Men kjærester har vi aldri vært, og det ble med den ene gangen.

Når jeg utelot disse opplysningene i innlegget i sted, så var det fordi jeg ønsket å belyse at grensegangen mellom planlagt/ikke planlagt er veldig glidende. Hva om jeg ubevisst hadde ønsket meg barn?

Nei hvis du ubevisst hadde ønsket deg barn, så visste du ikke at du ønsket det.

Men jeg tenker på de som bevisst ikke bruker prevansjon, selv om det bare er sex den ene gangen og håper at det ikke blir barn av det. At prevansjonen kan svikte er en ting, da prøvde man. Men alle vet at om man ikke bruker prevansjon så KAN det bli barn av det, selv om man bare har sex en gang med den mannen.

Så fint at han stiller opp da, og er glad for barnet. Da er jo ikke noe ødelagt hverken for deg eller ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Kvinnelig prevensjon beskytter neppe mot kjønnsykdommer...

Nei, det er derfor jeg sier han burde brukt det uansett.

Men mange er mer redd for å få barn enn for å få kjønnssykdommer, derfor stoler de på det når hun sier hun har prevansjon. Hvorfor skulle noen lyve om det liksom?

Du gjorde det vel ikke. Men jeg vet en som løy om det fordi hun ville ha en sædgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg er ikke imot det. Jeg skjønner utrolig godt kvinners ønske om å få barn før det er for sent, selvfølgelig er det litt urettferdig at menn ikke kan få barn hvis de ønsker det også, men den biologiske klokken deres tikker ikke like fort heller.

Selvfølgelig er det sikkert litt rart for barnet og vite at det aldri kan få vite hvem som er dets biologiske far, men det er det jo mange som ikke kan. Ganske mange her i landet har jo "feil" biologisk far også, ganske mange slektskart oppigjennom som er feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er derfor jeg sier han burde brukt det uansett.

Men mange er mer redd for å få barn enn for å få kjønnssykdommer, derfor stoler de på det når hun sier hun har prevansjon. Hvorfor skulle noen lyve om det liksom?

Du gjorde det vel ikke. Men jeg vet en som løy om det fordi hun ville ha en sædgiver.

Jeg har også hørt om et slikt tilfelle, der en dame valgte en pen mann med god jobb for i tillegg være sikret barnebidraget. Han ga beng i dong, og ikke bare ble hun gravid men attpåtil med TVILLINGER!

En annen mann jeg vet om fortalte at han faktisk hadde sjekket om dama (en bekjent/venn) brukte prevensjon. Hun sa at det ikke var nødvendig med kondom fordi hun hadde pessar. Han gikk faktisk så langt at han _kjente etter_! Det som skulle vært et "vennskapsknull" ble dermed avsluttet før de hadde begynt! ;-)

Det gikk visstnok under ett år før dama var gravid med en annen mann som hun kjente fra før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil så gjerne, men alene?

Jeg har også hørt om et slikt tilfelle, der en dame valgte en pen mann med god jobb for i tillegg være sikret barnebidraget. Han ga beng i dong, og ikke bare ble hun gravid men attpåtil med TVILLINGER!

En annen mann jeg vet om fortalte at han faktisk hadde sjekket om dama (en bekjent/venn) brukte prevensjon. Hun sa at det ikke var nødvendig med kondom fordi hun hadde pessar. Han gikk faktisk så langt at han _kjente etter_! Det som skulle vært et "vennskapsknull" ble dermed avsluttet før de hadde begynt! ;-)

Det gikk visstnok under ett år før dama var gravid med en annen mann som hun kjente fra før.....

Jeg vil ikke forsvare slik fremgangsmåte, men jeg kan på et vis forstå det. Når man kommer et stykke opp på 30 tallet og de mennene man møter kun ønsker en elskerinne, hva gjør man da? Man har sex, det er slik barn skapes. Jeg tror ikke jeg hadde klart å lure en mann ved å lyve om prevensjon, men jeg hadde gitt alldeles beng i hans følelser om "uhellet" likevel var ute. Hadde blitt kjempe happy, selvom mannen ikke ville hatt meg. Jeg hadde hvertfall fått en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil så gjerne, men alene?

det så jeg ikke. Vet du om det går i reprise?

Jeg skjønner at det er frustrerende når tiden går, men jeg synes, som ugga bugga sier, at det er litt egoistisk. Ungen bør få en farsmodell. Nå er det ikke alle unger som har det, men jeg synes ikke at en bevisst skal gå for en slik situasjon. Jeg ville ventet til jeg hadde funnet en mann. Skulle det da være for seint, hadde jeg vurdert adopsjon.

Du får sjekke tv-programmet til helgen, tror det pleier å være en reprise lørdag eller søndag formiddag. Ellers ligger det ute på nettet på nrk.no.

Grunnen til at jeg spør er jo at jeg vil veldig gjerne jeg også. Det har ynglet rundt meg i mange år nå. Men jeg er av dem som ikke greier å møte en mann som vil være min kjæreste. Får mange tilbud om å være elskerinne noe jeg synes er veldig egoistisk av menn. Spør meg selv stadig vekk om hvorfor ikke jeg kan være litt ego og få det slik jeg vil når alle gutta jeg møter er ego. Ønsker selvsagt helst en mann å dele et evt. svangerskap med.

Har tidligere prøvd å tenke ut en mulighet for å få barn selv om mannen skulle utebli, men har trodd at alt var enten ulovlig i Norge (inseminasjon), for dyrt (adopsjon og inseminasjon) eller umulig (overtale en fyr til å gravere meg). Men så sjekker jeg prisen på inseminering idag og det er jo absolutt overkommelig. Det tennes et lite håp i meg. Så kanskje når jeg nærmer meg 40, hvis mannen fremdeles ikke er kommet. Da kan kanskje jeg også ta en tur til København!? Det er uansett godt å vite at det faktisk finnes en mulighet også for meg som faktisk er økonomisk overkommelig. Godt å vite at jeg faktisk likevel kan få en mulighet til å oppleve å være gravid.

Det ville jo blitt en unge som virkelig var ønsket og elsket. Og det er jo ikke slik at ungen fullstendig hadde manglet mannlige rollemodeller. Men så er det dette med å gjøre det alene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

Du får sjekke tv-programmet til helgen, tror det pleier å være en reprise lørdag eller søndag formiddag. Ellers ligger det ute på nettet på nrk.no.

Grunnen til at jeg spør er jo at jeg vil veldig gjerne jeg også. Det har ynglet rundt meg i mange år nå. Men jeg er av dem som ikke greier å møte en mann som vil være min kjæreste. Får mange tilbud om å være elskerinne noe jeg synes er veldig egoistisk av menn. Spør meg selv stadig vekk om hvorfor ikke jeg kan være litt ego og få det slik jeg vil når alle gutta jeg møter er ego. Ønsker selvsagt helst en mann å dele et evt. svangerskap med.

Har tidligere prøvd å tenke ut en mulighet for å få barn selv om mannen skulle utebli, men har trodd at alt var enten ulovlig i Norge (inseminasjon), for dyrt (adopsjon og inseminasjon) eller umulig (overtale en fyr til å gravere meg). Men så sjekker jeg prisen på inseminering idag og det er jo absolutt overkommelig. Det tennes et lite håp i meg. Så kanskje når jeg nærmer meg 40, hvis mannen fremdeles ikke er kommet. Da kan kanskje jeg også ta en tur til København!? Det er uansett godt å vite at det faktisk finnes en mulighet også for meg som faktisk er økonomisk overkommelig. Godt å vite at jeg faktisk likevel kan få en mulighet til å oppleve å være gravid.

Det ville jo blitt en unge som virkelig var ønsket og elsket. Og det er jo ikke slik at ungen fullstendig hadde manglet mannlige rollemodeller. Men så er det dette med å gjøre det alene da.

hvor gammel er du nå? Det er jo ikke så lurt å få barn fordi du får "panikk". Det er tungt å få barn, og jeg respekterer virkelig aleineforeldre. Tanken på å måtte gå gjennom graviditet, fødsel og barneårene uten en annen å dele det med (selv om en gjerne har andre) virker for meg veldig skremmende. Du har ansvaret 100 prosent, hele tiden. Ingen delt omsorg med en annen. Du har alle bekymringer og belastninger. Det finnes jo andre som må klare det, men jeg tror ikke at jeg bevisst ville gått inn for det. På den andre siden så vet jeg jo ikke hvordan synet mitt ville vært hvis det var_min_biologiske klokke som tikket.

Det er flere jeg vet om som har fått barn når de har vært over 40. Det er jo ikke usannsynlig at du skal klare å finne deg en "ordentlig" mann til slutt med en så stor andel av samfunnet som er singel. I gamle dager ville du nok lagt mye verre ann:) Hvis du blir gravid nå må du regne med at sannsynligheten for å klare å "hukke" en mann går drastisk ned. Tror ikke det er mange menn som går etter gravide kvinner. De første trassaldersårene er nok sikkert heller ikke så tiltrekkende for utenforstående. Slik er det bare dessverre.

Uansett ønsker jeg deg lykke til hva du enn bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er du nå? Det er jo ikke så lurt å få barn fordi du får "panikk". Det er tungt å få barn, og jeg respekterer virkelig aleineforeldre. Tanken på å måtte gå gjennom graviditet, fødsel og barneårene uten en annen å dele det med (selv om en gjerne har andre) virker for meg veldig skremmende. Du har ansvaret 100 prosent, hele tiden. Ingen delt omsorg med en annen. Du har alle bekymringer og belastninger. Det finnes jo andre som må klare det, men jeg tror ikke at jeg bevisst ville gått inn for det. På den andre siden så vet jeg jo ikke hvordan synet mitt ville vært hvis det var_min_biologiske klokke som tikket.

Det er flere jeg vet om som har fått barn når de har vært over 40. Det er jo ikke usannsynlig at du skal klare å finne deg en "ordentlig" mann til slutt med en så stor andel av samfunnet som er singel. I gamle dager ville du nok lagt mye verre ann:) Hvis du blir gravid nå må du regne med at sannsynligheten for å klare å "hukke" en mann går drastisk ned. Tror ikke det er mange menn som går etter gravide kvinner. De første trassaldersårene er nok sikkert heller ikke så tiltrekkende for utenforstående. Slik er det bare dessverre.

Uansett ønsker jeg deg lykke til hva du enn bestemmer deg for!

Jeg har gjort opp og slått over et par brytere; det blir ikke giftermåpl, ikke kjøpe stort hus, ikke barn. Men f eks liten blomsterpark. En katt eller to og noen høns bak huset, f eks.

En stor picup, ny. En liten leilighet i Sverige på landet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil så gjerne, men alene?

hvor gammel er du nå? Det er jo ikke så lurt å få barn fordi du får "panikk". Det er tungt å få barn, og jeg respekterer virkelig aleineforeldre. Tanken på å måtte gå gjennom graviditet, fødsel og barneårene uten en annen å dele det med (selv om en gjerne har andre) virker for meg veldig skremmende. Du har ansvaret 100 prosent, hele tiden. Ingen delt omsorg med en annen. Du har alle bekymringer og belastninger. Det finnes jo andre som må klare det, men jeg tror ikke at jeg bevisst ville gått inn for det. På den andre siden så vet jeg jo ikke hvordan synet mitt ville vært hvis det var_min_biologiske klokke som tikket.

Det er flere jeg vet om som har fått barn når de har vært over 40. Det er jo ikke usannsynlig at du skal klare å finne deg en "ordentlig" mann til slutt med en så stor andel av samfunnet som er singel. I gamle dager ville du nok lagt mye verre ann:) Hvis du blir gravid nå må du regne med at sannsynligheten for å klare å "hukke" en mann går drastisk ned. Tror ikke det er mange menn som går etter gravide kvinner. De første trassaldersårene er nok sikkert heller ikke så tiltrekkende for utenforstående. Slik er det bare dessverre.

Uansett ønsker jeg deg lykke til hva du enn bestemmer deg for!

"Det er jo ikke så lurt å få barn fordi du får "panikk"."

Jeg vil jo ha barn fordi jeg ønsker meg veldig barn, ikke fordi jeg har panikk. Hadde du spørt meg i konfe-alderen hvordan jeg så for meg fremtiden, ville jeg nok svart at jeg så for meg barn og familie i 20-års alderen. Har alltid vært barnekjær og ønsket meg egne barn. Men ikke på en slik måte at alle menn jeg møter får presentert det av meg, sier ikke en lyd om det.

"Det er tungt å få barn, og jeg respekterer virkelig aleineforeldre."

Enig. Har i aller høyeste grad respekt for disse. Det er jo derfor jeg lurer på om dette er noe å gjøre alene. Ikke ha noen å dele ansvar med osv.

"Det er flere jeg vet om som har fått barn når de har vært over 40."

Jo, men er det noe Dagbla har prentet godt inn i hodet på meg så er det at etter fyllte 30 synker fruktbarheten betraktlig. Har dessuten ikke lyst å vente til fyllte 40. Hehe, ble så frustrert på de (Dagbla) en gang at jeg sendte en mail til journalisten og ba de holde opp med terroren. :o) Det var ekstremt mye fra den kanten en stund.

"Det er jo ikke usannsynlig at du skal klare å finne deg en "ordentlig" mann til slutt med en så stor andel av samfunnet som er singel."

Nei, la oss nå håpe det er mulig. Men det er ikke så lett å finne en, det blir vel ikke lettere når man har fyllt 30 og vel så det. Har enda noen år igjen til 40, men godt å vite at man har opsjoner på dette området også.

"Tror ikke det er mange menn som går etter gravide kvinner."

Man er da ikke gravid i mer enn 9 mnd. Kanskje jeg hadde greid å roe ned litt med et barn og bli mer fornøyd med tingenes tilstand og at en mann av den grunn ville falt pladask for meg?

"Uansett ønsker jeg deg lykke til hva du enn bestemmer deg for! "

Takk for det. Du er snill du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er jo ikke så lurt å få barn fordi du får "panikk"."

Jeg vil jo ha barn fordi jeg ønsker meg veldig barn, ikke fordi jeg har panikk. Hadde du spørt meg i konfe-alderen hvordan jeg så for meg fremtiden, ville jeg nok svart at jeg så for meg barn og familie i 20-års alderen. Har alltid vært barnekjær og ønsket meg egne barn. Men ikke på en slik måte at alle menn jeg møter får presentert det av meg, sier ikke en lyd om det.

"Det er tungt å få barn, og jeg respekterer virkelig aleineforeldre."

Enig. Har i aller høyeste grad respekt for disse. Det er jo derfor jeg lurer på om dette er noe å gjøre alene. Ikke ha noen å dele ansvar med osv.

"Det er flere jeg vet om som har fått barn når de har vært over 40."

Jo, men er det noe Dagbla har prentet godt inn i hodet på meg så er det at etter fyllte 30 synker fruktbarheten betraktlig. Har dessuten ikke lyst å vente til fyllte 40. Hehe, ble så frustrert på de (Dagbla) en gang at jeg sendte en mail til journalisten og ba de holde opp med terroren. :o) Det var ekstremt mye fra den kanten en stund.

"Det er jo ikke usannsynlig at du skal klare å finne deg en "ordentlig" mann til slutt med en så stor andel av samfunnet som er singel."

Nei, la oss nå håpe det er mulig. Men det er ikke så lett å finne en, det blir vel ikke lettere når man har fyllt 30 og vel så det. Har enda noen år igjen til 40, men godt å vite at man har opsjoner på dette området også.

"Tror ikke det er mange menn som går etter gravide kvinner."

Man er da ikke gravid i mer enn 9 mnd. Kanskje jeg hadde greid å roe ned litt med et barn og bli mer fornøyd med tingenes tilstand og at en mann av den grunn ville falt pladask for meg?

"Uansett ønsker jeg deg lykke til hva du enn bestemmer deg for! "

Takk for det. Du er snill du :o)

"Hehe, ble så frustrert på de (Dagbla) en gang at jeg sendte en mail til journalisten og ba de holde opp med terroren. :o) Det var ekstremt mye fra den kanten en stund."

LOL! Stilig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...