Gå til innhold

KOSSTILSKUDD OG FREMMEDFRYKT

jul_hansen

Anbefalte innlegg

Slutter aldri å forbause meg hvor trygge folk er på de kosttilskudd de skjenner fra før(sanasol, tran, omega 3, multi-vit/min, fiskemel, o.s.v)og hvor redde de er for tilskudd som de ikke kjenner(proteiner, gainers, kreatin, aminosyrer, o.s.v.)

Virker som om folk tror sanasol og tran kan fikse alle problemer og alt en trenger. Mens proteiner o.s.v. er livsfarlig på lik linje med div. narkotiske stoffer.

Så på et debatprogram at enkelte synes det var forferdelig når en 16-åring begynte å mase etter penger til kosttilskudd. Må si jeg synes det er værre at foreldrene ser på han som en narkoman p.g.a. all feilinformasjonen de har fått fra media.

Hva kommer dette av ?? Frykten for det ukjente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

det vil vel alltid være en debatt med forskjellige meninger rundt kosttilskudd. Noen bruker, andre lurer, noen tviler og noen liker det ikke. Og sånn vil det nok alltid være, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Hei,

det vil vel alltid være en debatt med forskjellige meninger rundt kosttilskudd. Noen bruker, andre lurer, noen tviler og noen liker det ikke. Og sånn vil det nok alltid være, tror jeg.

Det er jamen ikke lett å finne god informasjon om proteintilskuddene og tilsvarende heller. Multipower har ikke webside i Norge, men har to fine hefter om kosttilskudd. De kunne med fordel vært på nett.

Hvor kan man forresten få tak i maltodekstrin? Jeg ville gjerne blande en karbohydrat-proteindrikk selv istedenfor å kjøpe en halvlitersflaske som inneholder for mye og er for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Hei,

Det er jamen ikke lett å finne god informasjon om proteintilskuddene og tilsvarende heller. Multipower har ikke webside i Norge, men har to fine hefter om kosttilskudd. De kunne med fordel vært på nett.

Hvor kan man forresten få tak i maltodekstrin? Jeg ville gjerne blande en karbohydrat-proteindrikk selv istedenfor å kjøpe en halvlitersflaske som inneholder for mye og er for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Beklager dobbelt innlegg, jeg glemte at jeg hadde trykt på enter allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsekosten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig. Er selv 15 og bruker kreatin. Uten at foreldrene mine vet det. Fordi: jeg nevnte en gang kreatin og proteintillskudd for dem og da fikk jeg høre hvor farlig alt var osv. Da sa jeg at de ikke hadde peil. på hva de snakket om. Men nei da, da kommer de, "å sier du at vi er dumme også nå da".

Hello! Hvordan kan de si at noe er farlig når de ikke vet noen ting om det? Sier bare at "man bør ikke komentere ting man ikke har noe peil på. Dessuten kunne de i vært fall ha undersøkt før de nektet meg".

Håper bare at de finnes foreldre med litt mer vett der ute(...)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig. Er selv 15 og bruker kreatin. Uten at foreldrene mine vet det. Fordi: jeg nevnte en gang kreatin og proteintillskudd for dem og da fikk jeg høre hvor farlig alt var osv. Da sa jeg at de ikke hadde peil. på hva de snakket om. Men nei da, da kommer de, "å sier du at vi er dumme også nå da".

Hello! Hvordan kan de si at noe er farlig når de ikke vet noen ting om det? Sier bare at "man bør ikke komentere ting man ikke har noe peil på. Dessuten kunne de i vært fall ha undersøkt før de nektet meg".

Håper bare at de finnes foreldre med litt mer vett der ute(...)

mvh

Det du skriver er det jeg synes er mest trist i denne saken. Synd at du bare får kjeft når du prøver å ta vare på kroppen din.

"man bør ikke komentere ting man ikke har noe peil på. Dessuten kunne de i vært fall ha undersøkt før de nektet meg".

-Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Dette er nøyaktig hva jeg mener. Godt å se at du klarer å tenke selv.

Vær heller ikke redd for å ta det de voksene sier med en klype salt en gang i blandt. De vet faktisk ikke så mye mer enn deg om alt mulig, selv om de liker å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...