Sassy Skrevet 7. mars 2001 Skrevet 7. mars 2001 Hva er den mest næringsrike delen av brokkolien? Er det "dusken" eller stilken, eller ingen forskjell? 0 Siter
Sassy Skrevet 7. mars 2001 Forfatter Skrevet 7. mars 2001 begge deler har næringstoff. Næh :-) Jeg er klar over det, men jeg lurte på om den ene delen var _mer_ vitaminrik enn den andre... 0 Siter
Melanie Skrevet 9. mars 2001 Skrevet 9. mars 2001 Næh :-) Jeg er klar over det, men jeg lurte på om den ene delen var _mer_ vitaminrik enn den andre... Stilken er mest næringsrik. Der ligger næringen som blomsten trenger.. Men det er god næring i begge deler. Vennlig hilsen ernæringsfysiolog (ikke 'ansatt' i DOL) 0 Siter
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 10. mars 2001 Skrevet 10. mars 2001 Hei Sassy Spis både blomsten og stilken så er du på den sikre siden. Det er næringsstoffer i hele brokkoliplanten. Jeg kan ikke finne noen som har analysert delene hver for seg. Det er derfor umulig å si om den ene er mer næringsrik i forhold til den andre. Jeg vil imidlertid tro at blomsten er mest næringsrik da det er den som utvikler seg mest i veksten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.