Sassy Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Hva er den mest næringsrike delen av brokkolien? Er det "dusken" eller stilken, eller ingen forskjell? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 begge deler har næringstoff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassy Skrevet 7. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2001 begge deler har næringstoff. Næh :-) Jeg er klar over det, men jeg lurte på om den ene delen var _mer_ vitaminrik enn den andre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melanie Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Næh :-) Jeg er klar over det, men jeg lurte på om den ene delen var _mer_ vitaminrik enn den andre... Stilken er mest næringsrik. Der ligger næringen som blomsten trenger.. Men det er god næring i begge deler. Vennlig hilsen ernæringsfysiolog (ikke 'ansatt' i DOL) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 10. mars 2001 Del Skrevet 10. mars 2001 Hei Sassy Spis både blomsten og stilken så er du på den sikre siden. Det er næringsstoffer i hele brokkoliplanten. Jeg kan ikke finne noen som har analysert delene hver for seg. Det er derfor umulig å si om den ene er mer næringsrik i forhold til den andre. Jeg vil imidlertid tro at blomsten er mest næringsrik da det er den som utvikler seg mest i veksten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.