kaffepiken Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Nei- det bør jo være fritt fram for alle! - først må jeg finne noen venner..... Du kan jo begynne med deg selv, det er jo en fin start ) Noen må jo være 1. sviresøster ut.. ;o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Svigerbror og svigersøster er dialektord. Bokmålsordboken har bare svoger/svigerinne. Første gang jeg hørte svigerbror og svigersøster trodde jeg det kom av dårlige språkkunnskaper... hehe :-) Samme her. Synes fremdeles det høres ut som barnespråk. ;o) 0 Siter
fresja Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg sier nivø og niese, mens de fleste jeg kjenner sier tantebarn. 0 Siter
fresja Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 her i Østfold sier man også konsekvent fetter og kusine - aldri søskenbarn. Jeg var vant til å si søskenbarn, men ser jo at fetter eller kusine sier litt mer; da vet man hviket kjønn søskenbarnet har. Skal jeg presisere det, sier jeg vel kusine fremfor kvinnelig søskenbarn. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg sier nevø om nevøen min, og tantebarn om niesen min. Aner ikke hvorfor. 0 Siter
Anki Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 jeg sier nevø eller niese,men om jeg snakker om flere av de samtidig så sier jeg tantebarna 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.