Ingrid-42 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg er en dame på 42 år. Har hatt mer el. mindre kviseproblemer siden jeg var tenåring. Har hatt moderat rosacea siden 30 års alderen. Bruker make-up krem for å dekke rødmen/kvisene til daglig (unngår parfymerte produkter).Veldig ofte får jeg til dels store kviser som bygger seg opp (med puss)rundt hakepartiet. Får veldig fort fet hud i ansiktet. Har brukt Dalacin,Skinoren lokalt på kvisene, men føler det hjelper fint lite. Har tatt Tetralysal i en lang periode fra juli-des. Det hjelp en god del og følte at selvtillitten steg noen hakk. Tålte tablettene greit. Merker nå at de store kvisene er på vei tilbake etter at jeg sluttet med tabl.Men vet jo en skal være forsiktig med antibiotika i lengden.Lurer på hvilke bivirkninger en risikerer ved lang tids bruk av Tetralysal? Jobber med salg og service og føler det er viktig for selvtilliten sin del å se noelunde bra ut i ansiktet når jeg møter andre mennesker. Er det tilrådelig at jeg kan forsette med Tetralysal, el. finnes det andre preparater/behandlinger som du kan anbefale? Tilslutt vil jeg tilføye at jeg er kostholds-bevisst,røyker ikke og har stort sett en sunn livsstil. Setter pris på alle gode råd. Hilsen Ingrid 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214061-rosacea-og-kviser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
roxx Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg brukte antibiotika (tetracyclin og oxytetral) i årevis mot kviser - uten at det hjalp noe særlig, riktignok, og derfor droppet jeg det til slutt. Dette er 20 - 30 år siden, og jeg har trengt et par antibiotikakurer seinere (mot bronkitt bl.a.) og da har det virket helt normalt. Virker ikke som årene på antibiotika tidligere hadde svekket virkningen. Jeg vet hvor ille det er med hudproblemer, så hvis antibiotika virkelig hjelper, ville jeg ikke vært i tvil. Ellers har jeg nylig fått Rozex (gel) mot rosacea, som her hjulpet nokså bra, også mot medfølgende kviser. Men det har du antagelig prøvd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214061-rosacea-og-kviser/#findComment-1636162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.