Gå til innhold

Mali i Idol i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror faktisk at ens menneskesyn og empati endres ved å få barn.

Ikke nødvendigvis at ens empati ikke var dyp nok i utgangspunktet, men evnen til å kjenne beskyttertrang overfor slike som Mali.

Det laguna skriver om positive tilbakemeldinger er noe jeg ser ganske annerledes på nå som jeg er blitt mor - det å gi ros kontra konstruktiv kritikk, ekan være en uhyre vanskelig balansegang.

Gurimalla som tråden har tatt av etter at du skrev dette!! *LOL*

Og bare for å kommentere _mitt_ syn på dette med før&etter barn:

Jeg tror ikke at jeg har fått mer empati etter å ha fått barn. På de aller aller fleste felter så er det akkurat som før.

Og der hvor det (eventuelt) ikke skulle være som før, så har det faktisk blitt dårligere!! Og det jeg sikter til her er situasjoner der det er noe som går utover mitt barn, som kanskje gjør han lei seg el lign. Da tror jeg faktisk at jeg har det litt vanskeligere enn før å se saken fra det andre barnets ståsted!! (Her kommer tigermoren inn i bildet! *lol*)

Men det har helt klart skjedd en del ting på følelsesfronten etter at jeg fikk barn, og det er hvor mye mer rørt jeg blir av alle mulige småting (hadde ikke trodd det var mulig å bli enda mer lettrørt....) og videre at det å høre om barn som har det fælt bare gjør enda mer vondt enn før (hadde ikke trodd at det ville vært mulig heller).

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• laguna1365380434

15

• Glimtipper

13

• tonie

7

Skrevet

Dævven for en lang tråd, da gitt! Gleder meg til frædda'n - hehe!

Du trenger ikke å vente så lenge, det er nemlig på onsdager også. ;)

Skrevet

Gurimalla som tråden har tatt av etter at du skrev dette!! *LOL*

Og bare for å kommentere _mitt_ syn på dette med før&etter barn:

Jeg tror ikke at jeg har fått mer empati etter å ha fått barn. På de aller aller fleste felter så er det akkurat som før.

Og der hvor det (eventuelt) ikke skulle være som før, så har det faktisk blitt dårligere!! Og det jeg sikter til her er situasjoner der det er noe som går utover mitt barn, som kanskje gjør han lei seg el lign. Da tror jeg faktisk at jeg har det litt vanskeligere enn før å se saken fra det andre barnets ståsted!! (Her kommer tigermoren inn i bildet! *lol*)

Men det har helt klart skjedd en del ting på følelsesfronten etter at jeg fikk barn, og det er hvor mye mer rørt jeg blir av alle mulige småting (hadde ikke trodd det var mulig å bli enda mer lettrørt....) og videre at det å høre om barn som har det fælt bare gjør enda mer vondt enn før (hadde ikke trodd at det ville vært mulig heller).

Det er vel det siste du skriver der jeg sikter til.. :-)

Skrevet

Så kult! :-)

Jeg pleier å være mye enig med deg også. Kan ikke huske å vært uenig faktisk.:-)

Du er alltid kul!

Dessuten gjør det meg ikke no om folk mener noe annet, men jeg blir litt imponert over konklusjonene noen ganger!

Great minds think alike! ;o)

Gjest svaksterk
Skrevet

Aha, er det sånn det fungerer? Da er det kanskje ikke så rart likevel:-)

:-) Nei

Skrevet

hehehe, takk for den du, den varma! ;-P

Evnen til å skille snørr og barter på den annen side er tydeligvis derimot ikke noe dere får automatisk mere og mere av ettersom sneipene kommer trillene eller?

Jeg må jo bare flire da. Det var jo ikke måte på heller!

Psykopatisk & iskald hilsen fra

Hehe :) Var kanskje litt stygg, og satte det på spissen... Men i MITT tilfelle stemmer det ihvertfall at jeg var kald og kynisk før jeg fikk barn selv :) Får andre snakke for seg selv... Mente jo egentlig ikke noe personlig stygt om deg da, "onde laguna" :) Ha en strååålende dag!

Annonse

Gjest Flystripa
Skrevet

Du trenger ikke å vente så lenge, det er nemlig på onsdager også. ;)

Ups! Gleder meg til i morgen ;o)

Gjest Persille
Skrevet

"Hadde hun vært 15 skulle jeg kanskje vurdert å være enig - da er hun et barn, men denne jenta er 23"

Det spiller ingen rolle at jenta var 23, når hun så tydelig ikke var 23 i hodet.

Dommerne er ikke psykologer eller vernearbeidere - de kan ikke stilles til ansvar for at folk ikke lever opp til sin alder.

Dersom hun ikke er ved sine fulle fem burde hennes foresatte stoppet det hele.

Gjest Persille
Skrevet

Tusen takk! Det var hyggelig sagt av deg, persille! :-)

At noen faktisk mener at man har mindre empati og følelser kun i kraft av å ikke ha unger, det var både ny..og litt skummel..lesning! ;-)

Ikke bry deg om det - den kommentaren kommer alltid til å være tilbakevennende fra enkelte foreldre.

Beklagligvis er det sånn at enkelte forandrer synet på verden i så stor grad når de får barn, at alle de som ikke har barn ikke lenger er verdige meningsinnehavere på enkelte områder iflg dem.

Skrevet

Great minds think alike! ;o)

....but so do also sheep! ;-)

*wicked evil grin*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dommerne er ikke psykologer eller vernearbeidere - de kan ikke stilles til ansvar for at folk ikke lever opp til sin alder.

Dersom hun ikke er ved sine fulle fem burde hennes foresatte stoppet det hele.

At de burde er jeg enig i, men du vet jo at ikke alle gjør som man burde hele tiden.

Godt mulig de ikke er videre smarte de heller.

Vi vil ikke ha mobbing på skoler, barnehager og arbeidsplasser, men på det Tv er det liksom helt greit.

Hvorfor skal ungene lære at utdriting er er helt greit? Hvem skal ta ansvar?

Heldigvis blir ungene mine sint på dommerene, selv om de også ler av deltagerne innimellom.

Gjest Persille
Skrevet

At de burde er jeg enig i, men du vet jo at ikke alle gjør som man burde hele tiden.

Godt mulig de ikke er videre smarte de heller.

Vi vil ikke ha mobbing på skoler, barnehager og arbeidsplasser, men på det Tv er det liksom helt greit.

Hvorfor skal ungene lære at utdriting er er helt greit? Hvem skal ta ansvar?

Heldigvis blir ungene mine sint på dommerene, selv om de også ler av deltagerne innimellom.

"At de burde er jeg enig i, men du vet jo at ikke alle gjør som man burde hele tiden. Godt mulig de ikke er videre smarte de heller."

Dette gjelder vel dommerne også :)

Tenk deg å sitte to hele dager å høre på sånne ting som det der, og så skulle være nyansert og fornuftig i tilbakemeldingene? Det krever litt mer enn vanlig tålmodighet...

Skrevet

"At de burde er jeg enig i, men du vet jo at ikke alle gjør som man burde hele tiden. Godt mulig de ikke er videre smarte de heller."

Tenk deg å sitte to hele dager å høre på sånne ting som det der, og så skulle være nyansert og fornuftig i tilbakemeldingene? Det krever litt mer enn vanlig tålmodighet...

...men da kan jo dem som redigerer det tenke seg om den ekstra gangen som dommerne ikke "rakk"! ;-)

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

...men da kan jo dem som redigerer det tenke seg om den ekstra gangen som dommerne ikke "rakk"! ;-)

Nja, jeg er ikke enig i dette - dere får heller bare se på meg som en mobber eller hva det er.

Jeg synes ikke dette er mobbing, og jeg synes faktisk at man tildels må bli stilt til ansvar for egne handlinger.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Tenk deg å sitte to hele dager å høre på sånne ting som det der, og så skulle være nyansert og fornuftig i tilbakemeldingene? Det krever litt mer enn vanlig tålmodighet."

Ja, men det er en jobb de har tatt på seg og som de er betalt for å utføre. Da bør de ta den på alvor.Ikke sitte å hånflire.

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å holde seg noen ganger. Jeg ler selv,men på Tv burde være mulig å beherske seg litt, og moderere kommentarene noe.

Gjest Persille
Skrevet

"Tenk deg å sitte to hele dager å høre på sånne ting som det der, og så skulle være nyansert og fornuftig i tilbakemeldingene? Det krever litt mer enn vanlig tålmodighet."

Ja, men det er en jobb de har tatt på seg og som de er betalt for å utføre. Da bør de ta den på alvor.Ikke sitte å hånflire.

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å holde seg noen ganger. Jeg ler selv,men på Tv burde være mulig å beherske seg litt, og moderere kommentarene noe.

Men om du ler selv så er vel ikke du noe bedre enn dem?

Er det ok å mobbe (som dere kaller det) bare vedkommende ikke ser det selv?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men om du ler selv så er vel ikke du noe bedre enn dem?

Er det ok å mobbe (som dere kaller det) bare vedkommende ikke ser det selv?

"Men om du ler selv så er vel ikke du noe bedre enn dem?"

Det er stor forskjell på å sitte i sofakroken å humre, enn å hånflire av ungdommene offentlig på tv.

Dessuten er det så fryktelig barnslig når voksne folk forsøker å overgå hverandre i å komme på den mest bedritne kommentaren.

Det er akkurat som de har en konkuranse seg imellom.

Gjest Persille
Skrevet

"Men om du ler selv så er vel ikke du noe bedre enn dem?"

Det er stor forskjell på å sitte i sofakroken å humre, enn å hånflire av ungdommene offentlig på tv.

Dessuten er det så fryktelig barnslig når voksne folk forsøker å overgå hverandre i å komme på den mest bedritne kommentaren.

Det er akkurat som de har en konkuranse seg imellom.

De hånflirte vel ikke akkurat...

Men jeg synes egentlig ikke forskjellen er så stor - enten man gjør det til dem eller bak deres rygg.

Jeg er enig i at det er ufint å oppføre seg sånn - men samtidig kjenner vi Idol-konseptet så godt nå, at man må forvente en visskonsekvens av å melde seg på.

Og; hadde det bare vært _litt_ dårlig, bare akkurat sånn at jeg kanskje synes det var fint, men at dommerne ikke likte det - DA hadde det vært ille. Men her var det snakk om at det var så dårlig at man aldri burde vært påmeldt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Datra mi meldte seg på i fjor, men kom heldigvis ikke lenger enn til den første runden....ingen av oss har hørt henne synge siden hun va 8 år....hehe

Oi sann, her var det et innlegg jeg hadde oversett.

Er hun flink til å synge?

Datteren min synger hele tiden, og har fått mye ros for sangstemmen.

For to år siden sa hun at hun ville melde seg på, da hun ble 16.

- Kommer ikke på tale, sa jeg;)

Nå har hun heldigvis ombestemt seg, etter å ha sett på det noen ganger.

Man kan være dårligere enn man selv tror, eller man kan ha en uheldig dag og få knusende kommenatarer.

Har hørt flinke sangere som også har fått stygge kommentarer.

Nei fy a meg!

Pianolæreren hennes er sangpedagog også, og han har visst bestemt seg for at hun skal begynne å synge , men det er ikke akkurat i popmusikk;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

De hånflirte vel ikke akkurat...

Men jeg synes egentlig ikke forskjellen er så stor - enten man gjør det til dem eller bak deres rygg.

Jeg er enig i at det er ufint å oppføre seg sånn - men samtidig kjenner vi Idol-konseptet så godt nå, at man må forvente en visskonsekvens av å melde seg på.

Og; hadde det bare vært _litt_ dårlig, bare akkurat sånn at jeg kanskje synes det var fint, men at dommerne ikke likte det - DA hadde det vært ille. Men her var det snakk om at det var så dårlig at man aldri burde vært påmeldt.

"Men jeg synes egentlig ikke forskjellen er så stor - enten man gjør det til dem eller bak deres rygg."

Jeg synes det er kjempeforskjell på å sitte i sofakroken å le enn og hånflire med Norges befolkning som tilskuere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...