Gå til innhold

Mali i Idol i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke det.

Med andre ord - du mener hun virker helt oppegående?

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• laguna1365380434

15

• Glimtipper

13

• tonie

7

Skrevet

Med andre ord - du mener hun virker helt oppegående?

Nei, men det er da ikke synd på henne. Hun ber jo om det selv.

Skrevet

Nei, men det er da ikke synd på henne. Hun ber jo om det selv.

På hvilken måte ber hun om det selv?

Og hvorfor tør du ikke mobbe med ditt vanlige nick?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Underlig hvor mange argumenter det finnes for å mobbe - "hun har jo så god selvtillit!" var jo virkelig en god grunn!

Er det virkelig ingen som ser at det er oppriktig synd på jenta??

Nei, jeg synes ikke synd på henne.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke synd på henne.

Ja, vet du, det har jeg fått med meg.

Skrevet

På hvilken måte ber hun om det selv?

Og hvorfor tør du ikke mobbe med ditt vanlige nick?

Fordi hun vet hva hun begir seg ut på.

Har ikke noe fast nick. Mer du lurte på?

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Underlig hvor mange argumenter det finnes for å mobbe - "hun har jo så god selvtillit!" var jo virkelig en god grunn!

Er det virkelig ingen som ser at det er oppriktig synd på jenta??

Jo!

Dette er hva jeg tror.

Hun forsøkte å være morsom. Sang som Olga Marie Michaelsen.

Dommerne så ikke humoren, hun ble vippet av pinnen og ble isteden sint.

Det var i grunnen dommerene som gjorde at det hele ble så pinlig.

Men jeg blir like sjokkert over dommerene hvert år. Voksne mennesker som forsøker å overgå hverandre i spydige kommentarer. Fryktelig barnslig.

Det verste er at dette er unge mennesker i sin mest sårbare alder.

Argumentet om at de vet hva de går til, holder ikke mål.

Mange unge mennesker vet ikke hva de går til. Alle har ikke den selvinnsikten som trengs enda.

Og dette er ikke måten å gi dem den på heller.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, vet du, det har jeg fått med meg.

Hvorfor engasjerer du deg sånn? Kjenner du henne?

Skrevet

Jeg så ikke programmet, men jeg leste om henne i Nettavisen. Hun virker så lite moden at jeg mistenker henne for å være litt kort. Er ikke jenta 23 år? Jeg synes det er galt å drite ut ei jente som henne. Hun forstår åpenbart ikke sitt eget beste.

Skrevet

Fordi hun vet hva hun begir seg ut på.

Har ikke noe fast nick. Mer du lurte på?

Ja, jeg må si jeg lurer veldig på hvorfor det er greit å mobbe folk som åpenbart ikke vet sitt eget beste. Jenta er tydeligvis lettere forstyrret - er det da helt greit å peke og le, og la voksne oppegående mennesker drite henne ut foran en million seere?? Vel, det er visst en ikke-eksisterende problemstilling for urovekkende mange, og hvorfor skulle du ta deg bryet med å revurdere slike holdninger når ikke engang TV2 gjør det..

Skrevet

Ja, jeg må si jeg lurer veldig på hvorfor det er greit å mobbe folk som åpenbart ikke vet sitt eget beste. Jenta er tydeligvis lettere forstyrret - er det da helt greit å peke og le, og la voksne oppegående mennesker drite henne ut foran en million seere?? Vel, det er visst en ikke-eksisterende problemstilling for urovekkende mange, og hvorfor skulle du ta deg bryet med å revurdere slike holdninger når ikke engang TV2 gjør det..

"Mali Sørvåg legger ikke skjul på at det var hennes hensikt å sjokkere".

Hva er det du ikke forstår??

Skrevet

Jeg er enig med deg på dette, mij. Jeg tenkte bare "stakkars henne" når jeg så avisartikkelen. Akkurat når programmet var synes jeg hun var morsom, men i dag skjønte jeg hvor langt ute i verdensrommet hun er.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Og ikke er det bare henne selv det går utover heller.

Jenta har muligens både foreldre, søsken, besteforedre osv. som synes dette er fryktelig vondt å se på.

Hadde datteren min ytret ønske om å melde seg på idol, hadde jeg låst henne inne til det hele var over;)

Annonse

Skrevet

Mobba fordi hun ville det sjøl??

Ser du hva du sier her? Jeg blir rett og slett kvalm av slike holdninger jeg leser i denne tråden, jeg mener det. Å mobbe noen som helt klart ikke vet sitt eget beste kan overhodet ikke forsvares.

At du mener noe annet, sier ganske mye om deg.

Jeg reagerte sterkt på Tor Mildes kommentar. _Da_ fikk jeg vondt i magen. "Du er fullstendig ubrukelig", eller noe sånt...

Skrevet

Jo!

Dette er hva jeg tror.

Hun forsøkte å være morsom. Sang som Olga Marie Michaelsen.

Dommerne så ikke humoren, hun ble vippet av pinnen og ble isteden sint.

Det var i grunnen dommerene som gjorde at det hele ble så pinlig.

Men jeg blir like sjokkert over dommerene hvert år. Voksne mennesker som forsøker å overgå hverandre i spydige kommentarer. Fryktelig barnslig.

Det verste er at dette er unge mennesker i sin mest sårbare alder.

Argumentet om at de vet hva de går til, holder ikke mål.

Mange unge mennesker vet ikke hva de går til. Alle har ikke den selvinnsikten som trengs enda.

Og dette er ikke måten å gi dem den på heller.

Jeg tror faktisk ikke hun prøvde å synge dårlig, jeg tror hun i sitt eget hode oppfattet sin sangstemme som god.

Det med at hun egentlig mente å showe, tror jeg kom fram som et selvforsvar i etterkant, jfr intervjuet med henne i Dagbladet i dag.

Uansett spiller det ingen rolle hva vi tror hun gjorde med vilje eller ikke, poenget er at hun bommet så totalt på hva hun enn forsøkte å gjøre, at hun sto fullstendig ubeskyttet tilbake uten mulilghet for å forsvare seg. Hva kan man stille opp med når 4 voksne mennesker og _dommere_ begynner å nedverdige deg slik? Hun er ung, klart hun svarer på fjortis-vis "åå, dokker e så teit".. men å peke og grisele av henne fordi hun er umoden, er drit dårlig gjort. Ikke bare av TV2, men av de fire i juryen. Hva får voksne mennesker til å oppføre seg slik??

Jeg sier flere ganger i denne tråden at hun åpenbart er litt forstyrret, og det er på bakgrunn av hennes uttalelser i Dagbladet om at "jeg er uansett en stjerne". Uansett om dette er sagt i fullt alvor eller som forsøk på spøk, blir det fullstendig skivebom, og det får altså heller fram empatien enn gapskratten hos meg.

Det skremmer meg at så mange tydeligvis forsvarer mobbingen med at "hun ber om det selv", "hun stikker seg jo frem", og "hun har jo så stor selvtillit", jeg blir helt matt.

Debatten om dommerne har jo rast de tidligere årene også, men jeg har ikke virkelig giddet å "hisse meg opp" over dette før. Selv om mange tilfeller har gått laangt over streken. Det bekymrer meg at TV2 nå ser ut til for alvor å ha lagt seg på mobbe-lista.

Det er forskjell på å lage underholdning av unge, idealistiske og umodne ungdommer ved å le _av_ dem enn å le _med_ dem.

Jeg tror også - helt til sist - at empatien hos mennesker ikke er fullstendig utviklet før man får barn... Helt uvitenskapelig påstand selvsagt, men det er min erfaring både personlig og med venner.

Gjest MioMario
Skrevet

Jeg reagerte sterkt på Tor Mildes kommentar. _Da_ fikk jeg vondt i magen. "Du er fullstendig ubrukelig", eller noe sånt...

Men herregud, det menes jo ikke at hun er fullstendig ubrukelig i alt. Hun er fullstendig ubrukelig som sanger/artist, og det bør de tåle å høre.

Skrevet

Jeg satt selv og flirte over innslaget med henne, helt til dommerne begynte med sine horrible tilbakemeldinger. Og at de fortsetter å drite henne ut når hun prøver å forsvare seg på en måte som viser hvor umoden hun er...

Jeg får virkelig vondt i magen av slik mobbing..

Skrevet

Hvorfor engasjerer du deg sånn? Kjenner du henne?

Nei jeg kjenner henne ikke... Ikke har jeg blitt mobbet noengang, og ikke kjenner jeg noen andre som er blitt det heller.

Så hvorfor i all verden skulle jeg gidde å engasjerer meg??

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei jeg kjenner henne ikke... Ikke har jeg blitt mobbet noengang, og ikke kjenner jeg noen andre som er blitt det heller.

Så hvorfor i all verden skulle jeg gidde å engasjerer meg??

Ok..jeg bare lurte =)

Skrevet

"Mali Sørvåg legger ikke skjul på at det var hennes hensikt å sjokkere".

Hva er det du ikke forstår??

Siden du ikke forstår hva jeg mener skal jeg gjenta meg selv enda en gang:

Jeg tror faktisk ikke hun prøvde å synge dårlig, jeg tror hun i sitt eget hode oppfattet sin sangstemme som god.

Det med at hun egentlig mente å showe, tror jeg kom fram som et selvforsvar i etterkant, jfr intervjuet med henne i Dagbladet i dag.

Uansett spiller det ingen rolle hva vi tror hun gjorde med vilje eller ikke, poenget er at hun bommet så totalt på hva hun enn forsøkte å gjøre, at hun sto fullstendig ubeskyttet tilbake uten mulilghet for å forsvare seg. Hva kan man stille opp med når 4 voksne mennesker og _dommere_ begynner å nedverdige deg slik? Hun er ung, klart hun svarer på fjortis-vis "åå, dokker e så teit".. men å peke og grisele av henne fordi hun er umoden, er drit dårlig gjort. Ikke bare av TV2, men av de fire i juryen. Hva får voksne mennesker til å oppføre seg slik??

Jeg sier flere ganger i denne tråden at hun åpenbart er litt forstyrret, og det er på bakgrunn av hennes uttalelser i Dagbladet om at "jeg er uansett en stjerne". Uansett om dette er sagt i fullt alvor eller som forsøk på spøk, blir det fullstendig skivebom, og det får altså heller fram empatien enn gapskratten hos meg.

Det skremmer meg at så mange tydeligvis forsvarer mobbingen med at "hun ber om det selv", "hun stikker seg jo frem", og "hun har jo så stor selvtillit", jeg blir helt matt.

Debatten om dommerne har jo rast de tidligere årene også, men jeg har ikke virkelig giddet å "hisse meg opp" over dette før. Selv om mange tilfeller har gått laangt over streken. Det bekymrer meg at TV2 nå ser ut til for alvor å ha lagt seg på mobbe-lista.

Det er forskjell på å lage underholdning av unge, idealistiske og umodne ungdommer ved å le _av_ dem enn å le _med_ dem.

Jeg tror også - helt til sist - at empatien hos mennesker ikke er fullstendig utviklet før man får barn... Helt uvitenskapelig påstand selvsagt, men det er min erfaring både personlig og med venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...