Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Men herregud, det menes jo ikke at hun er fullstendig ubrukelig i alt. Hun er fullstendig ubrukelig som sanger/artist, og det bør de tåle å høre. Du står på jobben og skal koke kaffe. Men du får ikke kaffetrakteren til å fungere. Sjefen din kommer inn, ser på deg med forakt i blikket og sier: "Du er fullstendig ubrukelig!". Jeg tror nok du hadde hatt problemer med den uttalelsen. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Det er det dummeste argumentet jeg hører. Det er overhodet ikke greit å mobbe. Det har forsåvidt ingenting med jenta å gjøre, hun er kanskje ikke helt oppegående - men det burde de voksne medlemmene av juryen være! Det burde TV2 være! Men så lenge alle andre mobber så er det greit at vi også gjøre det?? Jeg synes faktisk det er helt i orden å mobbe sånt. Det vokser foruroligende mange opp som har lært seg at de skal ha positiv tilbakemerlding på alt de gjør, enten de kan det eller ikke, og etter min mening er det helt i orden å lande noen av de mest virkelighetsfjerne og ufysne litt brutalt. Det er ikke sdom om noen ikke kan konseptet. Jeg synes forøvrig det er LANGT mere betenkelig å fortelle unge mennesker at de behersker alt mulig her i verden, fra kokkelering til synging, når de faktisk ikke gjør det. Det tar bort vilje & evne til insats, evne til selvurdering og dermed også evnen til å gjenkjenne sine virkelige og uinnbildte talenter, og gjør mange ufyselige, kravstore og bortskjemte. I så måte mener jeg foreldrene til curlinggenerasjonen har langt mere å stå til ansvar for når det kommer til ungdommens lykke og ulykke enn Tor Milde og andre Idoldommere. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Du står på jobben og skal koke kaffe. Men du får ikke kaffetrakteren til å fungere. Sjefen din kommer inn, ser på deg med forakt i blikket og sier: "Du er fullstendig ubrukelig!". Jeg tror nok du hadde hatt problemer med den uttalelsen. Men da har du jo ikke oppsøkt sjefen for å få tilbakemeldinger! Hun dama der var jo også med i fjor på Idol, hun oppsøker de jo for å få tilbakemeldinger... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Underlig hvor mange argumenter det finnes for å mobbe - "hun har jo så god selvtillit!" var jo virkelig en god grunn! Er det virkelig ingen som ser at det er oppriktig synd på jenta?? Men er nå det egentlig Tor Mildes skyld, lurer nå jeg på? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg tror faktisk ikke hun prøvde å synge dårlig, jeg tror hun i sitt eget hode oppfattet sin sangstemme som god. Det med at hun egentlig mente å showe, tror jeg kom fram som et selvforsvar i etterkant, jfr intervjuet med henne i Dagbladet i dag. Uansett spiller det ingen rolle hva vi tror hun gjorde med vilje eller ikke, poenget er at hun bommet så totalt på hva hun enn forsøkte å gjøre, at hun sto fullstendig ubeskyttet tilbake uten mulilghet for å forsvare seg. Hva kan man stille opp med når 4 voksne mennesker og _dommere_ begynner å nedverdige deg slik? Hun er ung, klart hun svarer på fjortis-vis "åå, dokker e så teit".. men å peke og grisele av henne fordi hun er umoden, er drit dårlig gjort. Ikke bare av TV2, men av de fire i juryen. Hva får voksne mennesker til å oppføre seg slik?? Jeg sier flere ganger i denne tråden at hun åpenbart er litt forstyrret, og det er på bakgrunn av hennes uttalelser i Dagbladet om at "jeg er uansett en stjerne". Uansett om dette er sagt i fullt alvor eller som forsøk på spøk, blir det fullstendig skivebom, og det får altså heller fram empatien enn gapskratten hos meg. Det skremmer meg at så mange tydeligvis forsvarer mobbingen med at "hun ber om det selv", "hun stikker seg jo frem", og "hun har jo så stor selvtillit", jeg blir helt matt. Debatten om dommerne har jo rast de tidligere årene også, men jeg har ikke virkelig giddet å "hisse meg opp" over dette før. Selv om mange tilfeller har gått laangt over streken. Det bekymrer meg at TV2 nå ser ut til for alvor å ha lagt seg på mobbe-lista. Det er forskjell på å lage underholdning av unge, idealistiske og umodne ungdommer ved å le _av_ dem enn å le _med_ dem. Jeg tror også - helt til sist - at empatien hos mennesker ikke er fullstendig utviklet før man får barn... Helt uvitenskapelig påstand selvsagt, men det er min erfaring både personlig og med venner. Jeg ser ikke hvorfor dommerpanelet i Idol skal være untatt normal oppførsel og høflighet, bare fordi de er på TV. Kommer man på et jobbintervju, så ber man jo om tilbakemelding på den man er i forhold til det yrket man vil utføre. Om noen da hadde kalt en ubrukelig, så hadde det vært totalt uakseptabelt. Og det burde det være her også. Spesielt siden de snakker til ungdom helt ned i 16 år. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Men da har du jo ikke oppsøkt sjefen for å få tilbakemeldinger! Hun dama der var jo også med i fjor på Idol, hun oppsøker de jo for å få tilbakemeldinger... Det er riktig at man ber om tilbakemelding. Men ikke slike. Ta en annen jobbsituasjon, da. Jeg spør sjefen min om hva hun synes om den jobben jeg gjør. Hvorpå hun svarer: "Du er totalt ubrukelig". 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg synes faktisk det er helt i orden å mobbe sånt. Det vokser foruroligende mange opp som har lært seg at de skal ha positiv tilbakemerlding på alt de gjør, enten de kan det eller ikke, og etter min mening er det helt i orden å lande noen av de mest virkelighetsfjerne og ufysne litt brutalt. Det er ikke sdom om noen ikke kan konseptet. Jeg synes forøvrig det er LANGT mere betenkelig å fortelle unge mennesker at de behersker alt mulig her i verden, fra kokkelering til synging, når de faktisk ikke gjør det. Det tar bort vilje & evne til insats, evne til selvurdering og dermed også evnen til å gjenkjenne sine virkelige og uinnbildte talenter, og gjør mange ufyselige, kravstore og bortskjemte. I så måte mener jeg foreldrene til curlinggenerasjonen har langt mere å stå til ansvar for når det kommer til ungdommens lykke og ulykke enn Tor Milde og andre Idoldommere. Når jeg ville på audition til "Annie", så sa mamma til meg: "Men vennen min, du kan jo faktisk ikke synge". Det kaller jeg kjærlighet! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg synes faktisk det er helt i orden å mobbe sånt. Det vokser foruroligende mange opp som har lært seg at de skal ha positiv tilbakemerlding på alt de gjør, enten de kan det eller ikke, og etter min mening er det helt i orden å lande noen av de mest virkelighetsfjerne og ufysne litt brutalt. Det er ikke sdom om noen ikke kan konseptet. Jeg synes forøvrig det er LANGT mere betenkelig å fortelle unge mennesker at de behersker alt mulig her i verden, fra kokkelering til synging, når de faktisk ikke gjør det. Det tar bort vilje & evne til insats, evne til selvurdering og dermed også evnen til å gjenkjenne sine virkelige og uinnbildte talenter, og gjør mange ufyselige, kravstore og bortskjemte. I så måte mener jeg foreldrene til curlinggenerasjonen har langt mere å stå til ansvar for når det kommer til ungdommens lykke og ulykke enn Tor Milde og andre Idoldommere. Og i tillegg til å bli ydmyket av fire voksne mennesker inne i et auditionrom skal det i tillegg sendes på tv for en million seere? Er det til pass for henne, mener du? "Det vokser foruroligende mange opp som har lært seg at de skal ha positiv tilbakemerlding på alt de gjør, enten de kan det eller ikke, og etter min mening er det helt i orden å lande noen av de mest virkelighetsfjerne og ufysne litt brutalt. Det er ikke sdom om noen ikke kan konseptet." Og hvem er det som har skylden for ustanselige positive tilbakemeldinger? Er det ikke foreldre/besteforeldre/onkler/tanter whatever, som i beste mening vil underbygge sitt barns selvtillit? Skal da "barnet" med et litt for opphøyet syn på egen person og ferdigheter dermed tåle å jenkes på riksTV i beste sendetid?? Det er forskjell på ærlig tilbakemeldig og flat out utdriting. Men jeg skjønner at det ikke er så mange som er enige med meg i det. Bare vent til du får barn laguna, jeg tror kanskje øynene dine vil åpnes da. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Men er nå det egentlig Tor Mildes skyld, lurer nå jeg på? Tor Milde er bare én av dem. De var 3 andre i dommerpanelet og gud veit hvor mange som jobber i TV2..... 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Det er riktig at man ber om tilbakemelding. Men ikke slike. Ta en annen jobbsituasjon, da. Jeg spør sjefen min om hva hun synes om den jobben jeg gjør. Hvorpå hun svarer: "Du er totalt ubrukelig". Skjønner poenget ditt. Og jeg er forsåvidt enig, mange av kommentarene dommerne kommer med kunne de ha spart seg for. Tingen er bare at Idol har nå gått i flere år, og de som melder seg på vet meget godt hva de går til! Det blir for dumt å legge seg ned å grine hvis man får en sur kommentar. De vet jo at dommerne er sånn. Hvis de tror de er så utrolig flinke, men ikke tåler negative tilbakemeldinger så må de heller prøve å skaffe seg platekontrakt på en annen måte enn å melde seg på Idol. =) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Men herregud, det menes jo ikke at hun er fullstendig ubrukelig i alt. Hun er fullstendig ubrukelig som sanger/artist, og det bør de tåle å høre. Og det tror du en ung, idealistisk, lettere forvirret ung jente klarer å luke ut som konstruktiv tilbakemelding?? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Når jeg ville på audition til "Annie", så sa mamma til meg: "Men vennen min, du kan jo faktisk ikke synge". Det kaller jeg kjærlighet! Ei sånn mor burde hun dama og hatt 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Og i tillegg til å bli ydmyket av fire voksne mennesker inne i et auditionrom skal det i tillegg sendes på tv for en million seere? Er det til pass for henne, mener du? "Det vokser foruroligende mange opp som har lært seg at de skal ha positiv tilbakemerlding på alt de gjør, enten de kan det eller ikke, og etter min mening er det helt i orden å lande noen av de mest virkelighetsfjerne og ufysne litt brutalt. Det er ikke sdom om noen ikke kan konseptet." Og hvem er det som har skylden for ustanselige positive tilbakemeldinger? Er det ikke foreldre/besteforeldre/onkler/tanter whatever, som i beste mening vil underbygge sitt barns selvtillit? Skal da "barnet" med et litt for opphøyet syn på egen person og ferdigheter dermed tåle å jenkes på riksTV i beste sendetid?? Det er forskjell på ærlig tilbakemeldig og flat out utdriting. Men jeg skjønner at det ikke er så mange som er enige med meg i det. Bare vent til du får barn laguna, jeg tror kanskje øynene dine vil åpnes da. Jeg tror ikke dette har noe med barn eller ikke barn å gjøre. Jeg er enig i lagunas poeng, at det er for mange i vår generasjon (fra 10-25 år nå), som har alt for høy tro på at akkurat _de_ skal bli noe helt spesielt. Og det burde man komme til livs. Hvorfor ikke være fornøyd med å være baker eller lærer eller snekker? Og at man kommer til å ha et normalt liv, med et normalt antall mennesker som synes akkurat du er helt fantastisk? Men selvfølgelig er det _ikke_ dommerenes oppgave å fortelle denne jenta hvor elendig hun er. De kan si at dette ikke var bra nok, at sangstemmen hennes ikke er bra nok og at hun neppe vil lykkes i popindustrien. Noe utover dette, sarkasme og fornærmelser, er unødvendig og hjerteskjærende å se på. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Skjønner poenget ditt. Og jeg er forsåvidt enig, mange av kommentarene dommerne kommer med kunne de ha spart seg for. Tingen er bare at Idol har nå gått i flere år, og de som melder seg på vet meget godt hva de går til! Det blir for dumt å legge seg ned å grine hvis man får en sur kommentar. De vet jo at dommerne er sånn. Hvis de tror de er så utrolig flinke, men ikke tåler negative tilbakemeldinger så må de heller prøve å skaffe seg platekontrakt på en annen måte enn å melde seg på Idol. =) Det er riktig det. Men jeg tror ikke denne jenta er reflektert nok til å tenke så langt. Hun virker som hun sender på en annen frekvens ang. sosiale signaler enn oss andre. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Ei sånn mor burde hun dama og hatt Ja, så absolutt. Eventuelt har hun hørt _for_ mye om alt hun ikke kan, til å ha funnet noe hun faktisk er god på. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Skjønner poenget ditt. Og jeg er forsåvidt enig, mange av kommentarene dommerne kommer med kunne de ha spart seg for. Tingen er bare at Idol har nå gått i flere år, og de som melder seg på vet meget godt hva de går til! Det blir for dumt å legge seg ned å grine hvis man får en sur kommentar. De vet jo at dommerne er sånn. Hvis de tror de er så utrolig flinke, men ikke tåler negative tilbakemeldinger så må de heller prøve å skaffe seg platekontrakt på en annen måte enn å melde seg på Idol. =) Hva får deg til å mene at mennesker som tilsynelatende har strålende selvtillit skal måtte tåle all mulig usaklig dritt uten å ta det inn over seg?? Har du ikke fått med deg at det gjerne er de mest usikre som fremstår med mest selvsikkerhet? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Det er riktig det. Men jeg tror ikke denne jenta er reflektert nok til å tenke så langt. Hun virker som hun sender på en annen frekvens ang. sosiale signaler enn oss andre. Eller så bare gir hun faen =) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Eller så bare gir hun faen =) La oss håpe det er det. Men det kan vi ikke vite. Hun virket jo ganske overrasket over den responsen hun fikk. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Hva får deg til å mene at mennesker som tilsynelatende har strålende selvtillit skal måtte tåle all mulig usaklig dritt uten å ta det inn over seg?? Har du ikke fått med deg at det gjerne er de mest usikre som fremstår med mest selvsikkerhet? Hvordan i all verden klarte du å få det ut av mitt innlegg? Tror du må ha misforstått poenget mitt.. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 La oss håpe det er det. Men det kan vi ikke vite. Hun virket jo ganske overrasket over den responsen hun fikk. Hun er kanskje vant til å få det som hun vil? =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.