Gå til innhold

Mali i Idol i går

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes veldig synd på henne. Og jeg synes det er nærmest barnemishandling av de foreldre som antagligvis har fortalt henne i alle år at hun har en fantastisk stemme, latt henne gå til sangpedagog, og fortalt henne at hun er en stjerne i denne sammenheng.

Jeg synes noen av kommentarene til dommerene er forkastelige. Og ikke minst dårlige og barnslige.

Men jeg mener også at i en alder av 23 må ei jente kunne forvente å bli ledd av, og jekka ned, med en slik totalt uproposjonert selvtillitt og slike håpløst umodne kommentarer. Spesielt når hun stiller opp på den måten i et konsept hun er fullstendig klar over hvordan fungerer.

Jeg er sååå enig med deg, og du sa det jeg tenkte både mye bedre og dessuten mindre harskt enn meg. :-)

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• laguna1365380434

15

• Glimtipper

13

• tonie

7

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes veldig synd på henne. Og jeg synes det er nærmest barnemishandling av de foreldre som antagligvis har fortalt henne i alle år at hun har en fantastisk stemme, latt henne gå til sangpedagog, og fortalt henne at hun er en stjerne i denne sammenheng.

Jeg synes noen av kommentarene til dommerene er forkastelige. Og ikke minst dårlige og barnslige.

Men jeg mener også at i en alder av 23 må ei jente kunne forvente å bli ledd av, og jekka ned, med en slik totalt uproposjonert selvtillitt og slike håpløst umodne kommentarer. Spesielt når hun stiller opp på den måten i et konsept hun er fullstendig klar over hvordan fungerer.

"Men jeg mener også at i en alder av 23 må ei jente kunne forvente å bli ledd av, og jekka ned, med en slik totalt uproposjonert selvtillitt og slike håpløst umodne kommentarer. Spesielt når hun stiller opp på den måten i et konsept hun er fullstendig klar over hvordan fungerer. "

Jeg er helt enig. Hun har også deltatt tidligere år

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg tror hun var med bare for å kødde jeg. Hun hadde overhodet ikke noe tro på å komme videre. Hun gjorde bare narr av konseptet og drog den helt ut. Jfr. klærne også :)

Det tror jeg og!

Skrevet

"Men jeg mener også at i en alder av 23 må ei jente kunne forvente å bli ledd av, og jekka ned, med en slik totalt uproposjonert selvtillitt og slike håpløst umodne kommentarer. Spesielt når hun stiller opp på den måten i et konsept hun er fullstendig klar over hvordan fungerer. "

Jeg er helt enig. Hun har også deltatt tidligere år

=o

Akkurat som hun med det lange, lyse feite håret. Hva ER det som får de til å stille opp igjen? =O

Skrevet

Jeg er sååå enig med deg, og du sa det jeg tenkte både mye bedre og dessuten mindre harskt enn meg. :-)

=)

Skrevet

Jeg er enig. Men dette er konseptet til Idol. Eneste (?) måten å få slutt på det, må være å boikotte hele programmet.

De gjør jo alt for seertall..

Det er jo litt dårlig da, det lages kampanjer mot mobbing landet rundt - mens tv2 sender programmer i beste sendetid med mobbing som "hovedingrediens". Det er noe som skurrer.

Annonse

Skrevet

For det første er det ikke lite arrogant å mere enn å antyde at dere som faktisk har kalva har noen slags niende dimensjon der dere kan hente løsningene på all verdens problemer..;-P Jeg tror ikke man verken blir smartere eller nødvendigvis totalt omkalfatrert i hodet grunnet barnefødsler, så har vi slått fast det. Så jeg tror ikke jeg ville sett særlig annerledes på dette enten jeg hadde 0 eller 12 unger, nei.

Jeg mener at det er vel så viktig å vite grunnene til at det mobbes, som at det faktisk gjør det.

Og jeg mener at det er et langt større problem at mange av disse ungdommene, totalt uten innsikt på hvordan de virker på andre og på egne talenter, stiller til audtion på idol og lignende. Jeg tror det kommer av at noen, kanskje hele tidsånden, har velmenende, men allikevel like destruerende trykket bare halvparten av læressetningen om selvtillitt til sitt hjerte.

Det er viktig å tørre og det er viktig å kunne, og det er kult å ha guts! Og en skal ikke ertes for å være annerledes! Men før en skal dekonstruere MÅ en kunne konstruere o.l! Jeg mener dette er en av mange stygge ettervirkninger av filosofien om det ikke spilller noen rolle bare du prøver osv..

det GJØR det. Og selvom virkelighetsfølinga muligens er tøff i Idol, mener jeg at det er bedre at den faktisk kommer enn at den uteblir resten av livet.

Folk må gjerne være stolte av ting, men ambisjonene må stå litt i forhold til evnene. Hvis ikke gjør du bare folk en bjørnetjeneste..Hvorav skadevirkningene er LANGT større enn de du eventuelt får av Idoldeltagelse, tror nå jeg.

Er det tilpass for henne? Vet da faen, tja, jo kanskje,kanskje ikke, beside my point anyways..Er det hovedproblemet hennes at hun blir mobbet på Idol, er Idoldommerne de som gjør henne verst? Etter min mening, neppe.

Jeg beklager at det virker som jeg opphøyer meg selv ved å ha født barn, men jeg kan ikke annet enn å si at det skjer vanvittige ting med en når en får barn. Men det er selvsagt ikke dermed sagt at vi er bedre empatikere (kan man si det? :-) enn andre.

Når det er sagt så orker jeg ikke gjenta meg selv flere ganger, jeg har stort sett fått ut mitt i denne saken.

Skrevet

Problemet er bare at konstruktiv kritikk ikke er interessant lenger når Idol har gått 4 runder på skjermen. De må tydeligvis overgå dritslenginga fra de forrige årene, og hva som bli rsagt inne på et lukket auditionrom er én ting, hva som faktisk blir sendt på TV er noe helt annet... Helt hårreisende. Jeg begynner visst å bli gammel.

I såfall begynner jeg også å bli gammel...

Skrevet

Ikke sant. Men nettopp det at hun var 23 og reagerte på denne måten, burde jo få visse varsellamper til å lyse hos dommerne.

Skrevet

Enig!

Skrevet

I såfall begynner jeg også å bli gammel...

I en alder av 28 år og 3 mnd... :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

=o

Akkurat som hun med det lange, lyse feite håret. Hva ER det som får de til å stille opp igjen? =O

Hun som har vært med hvert år?

Hun syens jeg mer i synd i.. Hun tror jeg har litt mer prob med å skjønne sitt eget beste. Mens hun der Mali tror jeg er med for å "fucke" litt opp. =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er jo litt dårlig da, det lages kampanjer mot mobbing landet rundt - mens tv2 sender programmer i beste sendetid med mobbing som "hovedingrediens". Det er noe som skurrer.

Jepp.. Jeg er helt enig.

Det er derfor jeg likte Tufte så godt. Heia Tufte ;)

Annonse

Skrevet

=o

Mener du Jenny? Hun er nok litt blåst.. og det er Mali og. Hun var jo ute etter den oppmerksomheten hun fikk da... Det sa hun jo selv, så det er ikke noe å synes synd på...

Skrevet

I en alder av 28 år og 3 mnd... :-)

Hehe, og jeg i en alder av 25 år og 6 mnd... :-D

Skrevet

...du synes sååå synd på henne, samtidig som du sier det er "helt greit å mobbe sånt"...

Kall meg vanskelig, men jeg forstår overhodet ikke hva du prøver å mene her..?

Skrevet

Hehe, og jeg i en alder av 25 år og 6 mnd... :-D

Det skal liksom aldri være greit. Når man er ung er man til dels unnskyldt for sin alder, når man blir voksen skal man pga sin alder ikke unnskyldes for noe. :-)

Eller noe sånt... :-P

Skrevet

Siden du ikke forstår hva jeg mener skal jeg gjenta meg selv enda en gang:

Jeg tror faktisk ikke hun prøvde å synge dårlig, jeg tror hun i sitt eget hode oppfattet sin sangstemme som god.

Det med at hun egentlig mente å showe, tror jeg kom fram som et selvforsvar i etterkant, jfr intervjuet med henne i Dagbladet i dag.

Uansett spiller det ingen rolle hva vi tror hun gjorde med vilje eller ikke, poenget er at hun bommet så totalt på hva hun enn forsøkte å gjøre, at hun sto fullstendig ubeskyttet tilbake uten mulilghet for å forsvare seg. Hva kan man stille opp med når 4 voksne mennesker og _dommere_ begynner å nedverdige deg slik? Hun er ung, klart hun svarer på fjortis-vis "åå, dokker e så teit".. men å peke og grisele av henne fordi hun er umoden, er drit dårlig gjort. Ikke bare av TV2, men av de fire i juryen. Hva får voksne mennesker til å oppføre seg slik??

Jeg sier flere ganger i denne tråden at hun åpenbart er litt forstyrret, og det er på bakgrunn av hennes uttalelser i Dagbladet om at "jeg er uansett en stjerne". Uansett om dette er sagt i fullt alvor eller som forsøk på spøk, blir det fullstendig skivebom, og det får altså heller fram empatien enn gapskratten hos meg.

Det skremmer meg at så mange tydeligvis forsvarer mobbingen med at "hun ber om det selv", "hun stikker seg jo frem", og "hun har jo så stor selvtillit", jeg blir helt matt.

Debatten om dommerne har jo rast de tidligere årene også, men jeg har ikke virkelig giddet å "hisse meg opp" over dette før. Selv om mange tilfeller har gått laangt over streken. Det bekymrer meg at TV2 nå ser ut til for alvor å ha lagt seg på mobbe-lista.

Det er forskjell på å lage underholdning av unge, idealistiske og umodne ungdommer ved å le _av_ dem enn å le _med_ dem.

Jeg tror også - helt til sist - at empatien hos mennesker ikke er fullstendig utviklet før man får barn... Helt uvitenskapelig påstand selvsagt, men det er min erfaring både personlig og med venner.

Ærlig talt, den verste mobberen her er vel deg, som igjen og igjen kaller jenta for forstyrret og ikke helt med. Tror kanskje du må revurdere din påståtte empati her, husk at dette er et nettsted tilgjengelig for alle, også for jenta det gjelder. Og jeg vet hva jeg ville ha blitt mest såret over å få høre..

Gjest oppgitt til tusen
Skrevet

Hei - jeg ser at det avsnittet blir feil, jeg skriver et annet sted at det selvsagt ikke betyr at empatien ikke var dyp nok i utgangspunktet. Og derfor nevnte jeg også at det selvsagt var min egen mening, og ingen vitenskapelig påstand. Den er helt klart diskutabel for den som måtte ønske :-)

HVA OM VI BLIR ENIGE ALLE SAMMEN OM Å VÆRE UENIGE???

JA det var en god ide!!

Tåpelig diskusjon, uten nye argumenter!! Kan holde på i et par uker på denne tråden tenker jeg!

Gjest M.Angelica
Skrevet

HVA OM VI BLIR ENIGE ALLE SAMMEN OM Å VÆRE UENIGE???

JA det var en god ide!!

Tåpelig diskusjon, uten nye argumenter!! Kan holde på i et par uker på denne tråden tenker jeg!

"Tåpelig diskusjon, uten nye argumenter!! Kan holde på i et par uker på denne tråden tenker jeg!"

DOL i et nøtteskall ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...