Gå til innhold

Mali i Idol i går

Anbefalte innlegg

Gjest svaksterk
Skrevet

Damen _jeg_ snakker om, altså:-)

Hei :-)

Det kan være grunnfag medisin.. Jeg tror man kan ta det uten å ha kommet inn på medisinstudiet, altså kan man ta grunnfaget som et ledd i andre utdannelser.

:-)

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• laguna1365380434

15

• Glimtipper

13

• tonie

7

Skrevet

Det er jo litt dårlig da, det lages kampanjer mot mobbing landet rundt - mens tv2 sender programmer i beste sendetid med mobbing som "hovedingrediens". Det er noe som skurrer.

Ja, helt merkelig.

Skrevet

Kjempebra! Godt skrevet, og jeg er helt enig med deg.

Og de som legaliserer mobbinga med at deltagerne veit hva de går til, har skjønt lite.

Ja til et mer omtenksomt samfunn, og nei til å tråkke på andre.

Takk for fin tilbakemelding ;)

Skrevet

For det første er det ikke lite arrogant å mere enn å antyde at dere som faktisk har kalva har noen slags niende dimensjon der dere kan hente løsningene på all verdens problemer..;-P Jeg tror ikke man verken blir smartere eller nødvendigvis totalt omkalfatrert i hodet grunnet barnefødsler, så har vi slått fast det. Så jeg tror ikke jeg ville sett særlig annerledes på dette enten jeg hadde 0 eller 12 unger, nei.

Jeg mener at det er vel så viktig å vite grunnene til at det mobbes, som at det faktisk gjør det.

Og jeg mener at det er et langt større problem at mange av disse ungdommene, totalt uten innsikt på hvordan de virker på andre og på egne talenter, stiller til audtion på idol og lignende. Jeg tror det kommer av at noen, kanskje hele tidsånden, har velmenende, men allikevel like destruerende trykket bare halvparten av læressetningen om selvtillitt til sitt hjerte.

Det er viktig å tørre og det er viktig å kunne, og det er kult å ha guts! Og en skal ikke ertes for å være annerledes! Men før en skal dekonstruere MÅ en kunne konstruere o.l! Jeg mener dette er en av mange stygge ettervirkninger av filosofien om det ikke spilller noen rolle bare du prøver osv..

det GJØR det. Og selvom virkelighetsfølinga muligens er tøff i Idol, mener jeg at det er bedre at den faktisk kommer enn at den uteblir resten av livet.

Folk må gjerne være stolte av ting, men ambisjonene må stå litt i forhold til evnene. Hvis ikke gjør du bare folk en bjørnetjeneste..Hvorav skadevirkningene er LANGT større enn de du eventuelt får av Idoldeltagelse, tror nå jeg.

Er det tilpass for henne? Vet da faen, tja, jo kanskje,kanskje ikke, beside my point anyways..Er det hovedproblemet hennes at hun blir mobbet på Idol, er Idoldommerne de som gjør henne verst? Etter min mening, neppe.

Stående applaus, laguna!

Gjest Persille
Skrevet

Og i tillegg til å bli ydmyket av fire voksne mennesker inne i et auditionrom skal det i tillegg sendes på tv for en million seere?

Er det til pass for henne, mener du?

"Det vokser foruroligende mange opp som har lært seg at de skal ha positiv tilbakemerlding på alt de gjør, enten de kan det eller ikke, og etter min mening er det helt i orden å lande noen av de mest virkelighetsfjerne og ufysne litt brutalt. Det er ikke sdom om noen ikke kan konseptet."

Og hvem er det som har skylden for ustanselige positive tilbakemeldinger? Er det ikke foreldre/besteforeldre/onkler/tanter whatever, som i beste mening vil underbygge sitt barns selvtillit? Skal da "barnet" med et litt for opphøyet syn på egen person og ferdigheter dermed tåle å jenkes på riksTV i beste sendetid??

Det er forskjell på ærlig tilbakemeldig og flat out utdriting.

Men jeg skjønner at det ikke er så mange som er enige med meg i det. Bare vent til du får barn laguna, jeg tror kanskje øynene dine vil åpnes da.

Uten å argumentere med deg/dere forøvrig - jeg har barn, og jeg er ikke enig med deg i denne diskusjonen.

Hadde hun vært 15 skulle jeg kanskje vurdert å være enig - da er hun et barn, men denne jenta er 23, da må man være voksen nok til å ha litt vurderingsevne på hva man utsetter seg selv for.

Jeg sier ikke at jeg synes dommerne har rett i sin oppførsel - men dette er Idol-konseptet, det ville ikke på noen måte blitt underholdning om de ikke hadde oppført seg slik de gjør.

Gjest Persille
Skrevet

For det første er det ikke lite arrogant å mere enn å antyde at dere som faktisk har kalva har noen slags niende dimensjon der dere kan hente løsningene på all verdens problemer..;-P Jeg tror ikke man verken blir smartere eller nødvendigvis totalt omkalfatrert i hodet grunnet barnefødsler, så har vi slått fast det. Så jeg tror ikke jeg ville sett særlig annerledes på dette enten jeg hadde 0 eller 12 unger, nei.

Jeg mener at det er vel så viktig å vite grunnene til at det mobbes, som at det faktisk gjør det.

Og jeg mener at det er et langt større problem at mange av disse ungdommene, totalt uten innsikt på hvordan de virker på andre og på egne talenter, stiller til audtion på idol og lignende. Jeg tror det kommer av at noen, kanskje hele tidsånden, har velmenende, men allikevel like destruerende trykket bare halvparten av læressetningen om selvtillitt til sitt hjerte.

Det er viktig å tørre og det er viktig å kunne, og det er kult å ha guts! Og en skal ikke ertes for å være annerledes! Men før en skal dekonstruere MÅ en kunne konstruere o.l! Jeg mener dette er en av mange stygge ettervirkninger av filosofien om det ikke spilller noen rolle bare du prøver osv..

det GJØR det. Og selvom virkelighetsfølinga muligens er tøff i Idol, mener jeg at det er bedre at den faktisk kommer enn at den uteblir resten av livet.

Folk må gjerne være stolte av ting, men ambisjonene må stå litt i forhold til evnene. Hvis ikke gjør du bare folk en bjørnetjeneste..Hvorav skadevirkningene er LANGT større enn de du eventuelt får av Idoldeltagelse, tror nå jeg.

Er det tilpass for henne? Vet da faen, tja, jo kanskje,kanskje ikke, beside my point anyways..Er det hovedproblemet hennes at hun blir mobbet på Idol, er Idoldommerne de som gjør henne verst? Etter min mening, neppe.

*signerer*

Annonse

Skrevet

Uten å argumentere med deg/dere forøvrig - jeg har barn, og jeg er ikke enig med deg i denne diskusjonen.

Hadde hun vært 15 skulle jeg kanskje vurdert å være enig - da er hun et barn, men denne jenta er 23, da må man være voksen nok til å ha litt vurderingsevne på hva man utsetter seg selv for.

Jeg sier ikke at jeg synes dommerne har rett i sin oppførsel - men dette er Idol-konseptet, det ville ikke på noen måte blitt underholdning om de ikke hadde oppført seg slik de gjør.

Jeg har store problemer med å godta mobbing bare fordi det inngår i et konsept....

Skrevet

Og mobbing er helt greit.

ps: det sitatet som "I LOVE IDOL" kom med var noe hun jenta sa etter at dommerne hadde sagt at hun ikke gikk videre.

Det var da et godt svar! :-) Særlig overfor Tone-Lise! *humre humre*

Skrevet

ps: det sitatet som "I LOVE IDOL" kom med var noe hun jenta sa etter at dommerne hadde sagt at hun ikke gikk videre.

Det var da et godt svar! :-) Særlig overfor Tone-Lise! *humre humre*

Jeg skjønte det.

Skrevet

Det gjør jeg også..;-) Jeg mener at hovedproblemet ikke er atTor Milde sier ufysne ting til ungdommen. Hovedproblemet er at ungdommen har, grunnet applaudering av manglende selvinnsikt, skyhøye og noen ganger urelastiske ambisjoner på egne vegne. Det er ikke rart at fallet blir vondt!

Folk bør ha selvtillitt, men jeg mener at det glemmes at selvdsikkerhet som ikke har egen rygg, er en dårlig selvtillit.

At man kan lage landsdekkende underholdnings tv av det (enten det nå er smakløst eller ikke) er jo bare et symptom.

:-)

Veldig enig i mye av dette, men vil i tillegg føye til at det er lov med alminnelig folkeskikk også, og dommerne i Idol lar det jo gå sport i det å finne på stadig mer "utspekulerte" måter å si "dessverre, men du er ikke det vi er ute etter, så du går ikke videre".

Skrevet

Jeg skjønte det.

OK.

Jeg synes det var et artig svar fra Mali jeg, da.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har store problemer med å godta mobbing bare fordi det inngår i et konsept....

Men er det mobbing?

Å si til et menneske at man er ubrukelig - i den forstand at man ikke kan brukes som pop-stjerne, er det egentlig mobbing?

Et barn har kanskje problemer med å forstå at man ikke er ubrukelig til alt, men kun til akkurat dette - men 23 år? Da er man voksen nok til å forstå at det gjelder det vi driver med akkurat nå - ikke alt annet.

Om jeg meldte meg til en modell-audition (som er enda verre) og fikk høre jeg var ubrukelig, så ville jeg jo skjønt at jeg ikke trengte å grave meg ned av den grunn, jeg er bare ikke brukendes til modell - noe veldig få er!

Det er jo en grunn til at ikke alle er pop-stjerner? Det er mange av oss som er ubrukelige på det området :)

Jeg er ikke enig i at dette er mobbing...

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det var så mye å le av der jeg, hun svarer jo helt greit for seg. Hun var ute etter å "showe litt". Får litt inntrykk av at hun ikke nødvendigvis hadde forventet å gå videre, men at de iallfall skulle berømme henne litt for hennes "performance".

Og det er jo et ubestridt faktum at svært mange kommer seg opp og fram i verden uten sangtalent! ;-)

Annonse

Skrevet

Men er det mobbing?

Å si til et menneske at man er ubrukelig - i den forstand at man ikke kan brukes som pop-stjerne, er det egentlig mobbing?

Et barn har kanskje problemer med å forstå at man ikke er ubrukelig til alt, men kun til akkurat dette - men 23 år? Da er man voksen nok til å forstå at det gjelder det vi driver med akkurat nå - ikke alt annet.

Om jeg meldte meg til en modell-audition (som er enda verre) og fikk høre jeg var ubrukelig, så ville jeg jo skjønt at jeg ikke trengte å grave meg ned av den grunn, jeg er bare ikke brukendes til modell - noe veldig få er!

Det er jo en grunn til at ikke alle er pop-stjerner? Det er mange av oss som er ubrukelige på det området :)

Om det ikke er mobbing så er det iallfall mangel på folkeskikk!

Skrevet

Vet ikke om vi snakker om samme dame, men det står i alle fall her at hun gjør det:

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/01/27/421619.html

Hun burde beskyttes mot seg selv.

det har kommet fram at de har en pre-casting før de får ha audition foran de fire dmmerne, og at man helt bevisst velger å sende videre til audition dem som er totalt atlentløse, bare for at de skal drite dem ut og få "bra tv" ut av det.

Skrevet

Men er det mobbing?

For min del er denne diskusjonen over, gidder ikke gjenta meg selv flere ganger.

Skrevet

Men er det mobbing?

Jeg synes på en måte at hun selv ba om å bli behandlet litt røft, for hun holdt fast på at hun var bra og de var teite. Da er man til slutt nødt til å ta i litt for at budskapet skal gå inn.

Jeg så hun uttalte til avisen at hun kun var ute etter å sjokkere og lage show. Og jeg skal ikke benekte det.

Men det er også mulig at hun sa dette i ettertid for ikke å tape ansikt helt.

På samme måte som folk driter seg ut verablt, og etterpå er snare til å påpeke at de bare kødda.

Skrevet

"...men dette er Idol-konseptet, det ville ikke på noen måte blitt underholdning om de ikke hadde oppført seg slik de gjør."

Det hadde vel vært underholdning uten disse ekstrem-uttalelsene til dommerne også! De kunne beskyttet folk litt, og ikke vist de verste tilfellene...

Skrevet

Jeg synes på en måte at hun selv ba om å bli behandlet litt røft, for hun holdt fast på at hun var bra og de var teite. Da er man til slutt nødt til å ta i litt for at budskapet skal gå inn.

Jeg så hun uttalte til avisen at hun kun var ute etter å sjokkere og lage show. Og jeg skal ikke benekte det.

Men det er også mulig at hun sa dette i ettertid for ikke å tape ansikt helt.

På samme måte som folk driter seg ut verablt, og etterpå er snare til å påpeke at de bare kødda.

verablt?

kødder'u eller? ;-)

Skrevet

verablt?

kødder'u eller? ;-)

Jeg har noen sånne faste. Skle i stedet for skole og søkand i stedet for søknad. Og nå altså verablt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...