Gå til innhold

Johannesurt kan virke mot alvorlig depresjon!

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en alvorlig depresjon. Bare de som har hatt det eller har det vet hva det er snakk om. Det er i sannhet en psykisk lidelse. Sover lite, spiser lite og tenker vonde tanker. Jeg er en ressursterk person med mange evner og har klart meg bra i livet. Men, i perioder har jeg det ikke så greit. Nok om det. Prøvde først antidepressiva uten særlig bedring. Følte meg faktisk dårligere (Cipralex, tror jeg). Tok så Johannesurt i dobbelt dose (Hypericum Stada). Etter idè fra en tysk undersøkelse. Etter et par dager begynte jeg å sove hele netter. Jeg hadde før dette våknet etter 2-3 timers søvn. I lengden er dette med manglende søvn seg selv utmattende, og noen timer hvar natt selvsagt utilstrekkelig. Jeg har nå etter et halvt års tid trappet ned, men bruker i tillegg sollampe. Bønn.

Til alle dere med depresjon; hold ut. Det er lys i tunnellen. Livet er/kan være godt. Ingen! er flekkfrie, og vi er bare mennesker. Håpet finnes! Snakk med lege først...jeg snakker bare for meg selv og hvordan jeg takler det. Lykke til!

Fortsetter under...

Vil bare si meg enig i at Johannesurt fungerer. Jeg har nok ikke en alvorlig dep, men en moderat, noe jeg synes er ille nok (føles som en meget alvorlig !) Jeg begynte med Johannesurt for en stund siden og merker vesentlig forskjell i stemningsleie.

En annen ting som har en fantastisk skutt virkning er trening ! Jeg trener nesten hver dag nå (aldri før). Det å ta seg skikkelig ut på en løpetur, fotball, sykkel, tredemølle et eller annet har en vanvittig god effekt på meg. Har aldri brukt noe beroligende, men etter treningen føles det slik. Trener jeg på ettermiddagen er formen bra hele kvelden !

Hvor kjøper dere Johannesurt? Hva koster det? Og står dosering på pakken..?

Hei !

Kjøpes på apoteket, reseptfritt. Jeg kjøpte i tablettform. Heter hypericum stada. en tablett daglig står det på pakken.

Skal være forsiktig å øke dosen da det er en rekke virkestoffer man ikke kjenner så godt.

J.urt fungerer tydeligvis for mange :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...