Gå til innhold

Utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

her kommer jeg til kort:-)

men vi er vel forskjellige tydeligvis, kunne ikke svikta en jeg var glad i??!

men jeg vet jo at det skjer, jeg kunne ikke gjort det og i en alder av 40 så tror jeg at jeg kjenner meg selv:-) interessant diskusjon har det iallfall vært...

ja,ja....

"men vi er vel forskjellige tydeligvis, kunne ikke svikta en jeg var glad i??!"

Hvorfor har du fått inntrykk av at vi er forskjellige her?

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tweetybilla

27

• Prozak

16

• ShitDiddelyDo

11

• sheba

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Dette er det du som trekker inn. Jeg har ikke sagt noe om at du har noe mindre greie på dette enn meg jeg, selv om du ikke har barn."

Neida, og jeg mente heller ikke at du har antydet det. Jeg bare følte for å nevne det :-)

Barneoppdragelse er faktisk ikke helt ulikt hundetrening, som jeg var litt opptatt av en gang i tiden :-)

"Tror du ikke det finnes mange fine og langvarige forhold, hvor ene av partene kanskje har hatt et engangstillfelle, hvor partneren lever lykkelig uvitende om dette?"

Jo, men det betyr ikke nødvendigvis at det er greit moralsk sett. Da kan du jo si at det samme gjelder om den ene jobber som prostituert i skjul, og den andre på mirakuløst vis ikke oppdager det. Hvor går i såfall grensen? Er ett knull greit? Ti knull? Er det en magisk grense på et gjennomsnitt på fem knull per sekel?

"Jeg aner ikke noe om mannen min noen gang har vært utro jeg. Han sier han aldri har vært (selvsagt) og jeg har ikke grunn til å tro det."

Da er vi jo inne på det nylig gjennomdebatterte temaet med å ikke ha behov for å kontrollere partneren, og ha et grunnlag av tillit :-)

"Jeg ville ha visst. Ja,det er en selvmotsigelse;) Men jeg vet ikke noe, om han har vært det og jeg og ungene lever lykkelig med det."

Det blir jo vanskelig å vite noe når man ikke vet, for å si det litt selvmotsigende :-) Personlig har jeg en bastant nulltoleranse på utroskap. Jeg har det gjerne gøy med en tredje kvinne, men da skal madamen være med på det også :-)

"Nå prater jeg meg helt bort. Jeg er nok en typisk familiekjær kreps;) Go natt!"

Åpenbart. Og jeg er en ganske radikal tyr når det gjelder en del tradisjonelle oppfatninger. God natt :-)

"........................................"

"Barneoppdragelse er faktisk ikke helt ulikt hundetrening, som jeg var litt opptatt av en gang i tiden :-)"

Ja hadde det nå enda vært så lett;)

"Personlig har jeg en bastant nulltoleranse på utroskap"

Jeg også. Orker ikke tanken. Det har du vel skjønt ut fra det jeg har skrevet her. Derfor tenker jeg at andre sikkert ville ha tatt som meg, og derfor bør få leve i uvisshet.

"Jeg har det gjerne gøy med en tredje kvinne, men da skal madamen være med på det også :-)"

Wow!! Det hadde jeg aldri orket. For meg holder det med fantasier.

Hva med kjæreseten din,deg og en mann til da? Det må jo være likestilling.

Skrevet

Ja, akkurat nå sitter jeg her og er kjempesint og skuffa... og værst av alt så sier hun at hun ikke føler noen anger ovenfor hverken sin mann eller veninne!! Går det an!? Og det værste er at jeg kjenner jo alle parter så veldig godt, og jeg er den eneste som vet noe som helst....

Fyyyyyyyy f**** for en bitch!!!! Hvordan kan noen gjøre noe sånt uten anger overfor en uskyldig ektemann og en veninne? Hun høres ut som en veninne du burde passe deg for, og ikke stole for mye på. Hun er tydeligvis helt blottet for empati. Tipper hun ikke skjønner at hun har satt deg i en vanskelig situasjon heller.

Det er lett å si hva du bør gjøre her, som mange har gjort, men skjønner at det er vanskelig å si noe til de berørte parter. Men det er desverre det eneste riktige å gjøre i dette tilfellet. Eventulet snakke med mannen din å fortelle det sammen.

Ønsker deg uansett lykke til!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hei igjen .-)

Min egen erfaring er at det er fornuftig og klokt å konfrontere henne med at jeg vurderer å fortelle mannen hennes.

Jeg er så enig i alt du har sagt her.

Nå har jeg dessverre erfaringen fra å ha vært "denne kvinnen", og vet at det slett ikke behøver være annet enn forbigående galskap og dumhet. Og det er en aldri så liten katastrofe for barna.

Jeg støtter 100% alt du har skrevet om det.

Det er noen her som har spesialisert seg på å angripe alt som heter konstruktive forsøk på å bidra med erfaring. Med meninger om alt og alle uten å ha erfaring. Det blir for dumt med gjengangere som leiter opp innlegg å kverulere mot.

Og det med veldig bastante og selvgode meninger. Har vi levd litt lenger, og gjort noen tabber selv, blir det andre verdier enn egoet vi tenker på.

Det er forskjell på å ha gjort tabber og lært noe, enn på å mene alt mulig om andres situasjon. jeg synes du gjør en god jobb med å være nyansert. Rose til deg :-)

Tusen takk for rosen;)

Jeg har ikke personlig erfaring, men jeg har en god venninne som har det.

Skrevet

Fyyyyyyyy f**** for en bitch!!!! Hvordan kan noen gjøre noe sånt uten anger overfor en uskyldig ektemann og en veninne? Hun høres ut som en veninne du burde passe deg for, og ikke stole for mye på. Hun er tydeligvis helt blottet for empati. Tipper hun ikke skjønner at hun har satt deg i en vanskelig situasjon heller.

Det er lett å si hva du bør gjøre her, som mange har gjort, men skjønner at det er vanskelig å si noe til de berørte parter. Men det er desverre det eneste riktige å gjøre i dette tilfellet. Eventulet snakke med mannen din å fortelle det sammen.

Ønsker deg uansett lykke til!

Takk! Jeg tror ikke hun skjønner at hun har satt meg i en vanskelig situasjon, selv om hun har vjært i min situasjon en gang selv (men da var det en veninne av henne som var utro med en ukjent mann, og paret hadde ikke barn...)... men fra nå av er hun en TIDLIGERE veninne...

Skrevet

Takk! Jeg tror ikke hun skjønner at hun har satt meg i en vanskelig situasjon, selv om hun har vjært i min situasjon en gang selv (men da var det en veninne av henne som var utro med en ukjent mann, og paret hadde ikke barn...)... men fra nå av er hun en TIDLIGERE veninne...

Huff, ikke lett for deg dette kan jeg tenke meg. Et stort dilemma, men hvis man tenker seg at dette vil fortsette blir det muligens vanskeligere for deg å si noe, da med tanke på at du kan få spørsmål som "hvorfor har du ikke sagt dette før"?

Hun må jo nesten bare regne med at du snakker om dette med mannen din, så mitt råd er å involvere han, så står du hvertfall ikke alene...

Men fysj som jeg gremmes av tanken på denne veninna di. Dette vil jo si at hun kunne være troende til å gjøre det samme med din mann.

Skrevet

Jeg tror at din venninne snart får erfare at hun har gjort/gjør noe hun vil angre dypt og inderlig på etterhvert.

Og ærlig talt - ikke har hun fortjent noe bedre heller.

Min sympati går først og fremst til hennes barn og mann.

Ørkenvandreren
Skrevet

Ja for en sørpe. Og for en dritt-venninne du har! Mye til "bestevenninne" er hun ikke når hun innvolverer deg i dette, for det setter deg i en forferdelig vanskelig situasjon. Sier du noe til de innvolverte blir det et helv... i forholdene. Sier du ikke noe, og det senere kommer frem at du har visst om dette, vil du ganske sikkert miste venner/venninner og bli klandret for din taushet. Og denne møkka-situasjonen er det din "beste" venninne som har satt deg i......

Hva fanden skal du gjøre...? Si ihvertfall til din venninne at du misliker sterkt den vanskelige situasjonen hun har satt deg i. Hva du ellers bør gjøre synes jeg det er vanskelig å gi noen råd om, bortsett fra å fortelle henne om hvor moralsk forkastelig og ødeleggende hennes utroskap er.

Skrevet

Huff, ikke lett for deg dette kan jeg tenke meg. Et stort dilemma, men hvis man tenker seg at dette vil fortsette blir det muligens vanskeligere for deg å si noe, da med tanke på at du kan få spørsmål som "hvorfor har du ikke sagt dette før"?

Hun må jo nesten bare regne med at du snakker om dette med mannen din, så mitt råd er å involvere han, så står du hvertfall ikke alene...

Men fysj som jeg gremmes av tanken på denne veninna di. Dette vil jo si at hun kunne være troende til å gjøre det samme med din mann.

Nei, det er ikke lett... Jeg hadde tenkt til å ringe henne i dag og si litt om hva jeg føler oppi dette, men akkurat nå orker jeg ikke tanken på å snakke med henne.... Håper hun har tenkt litt i natt og at hun ringer meg i løpet av dagen... vi sa nemlig i går at vi kunne prates igjen i dag.... Det jeg ikke skjønner, er at hun sa igår at hun ikke følte noen anger eller dårlig samvittighet ovenfor sin mann og sin veninne!!

Ja, du sier noe der om at hun ikke er til å stole på og fort kunne ha innledet et forhold til min mann, men der stoler jeg heldigvis veldig mye på min mann/samboer!

Skrevet

Ja for en sørpe. Og for en dritt-venninne du har! Mye til "bestevenninne" er hun ikke når hun innvolverer deg i dette, for det setter deg i en forferdelig vanskelig situasjon. Sier du noe til de innvolverte blir det et helv... i forholdene. Sier du ikke noe, og det senere kommer frem at du har visst om dette, vil du ganske sikkert miste venner/venninner og bli klandret for din taushet. Og denne møkka-situasjonen er det din "beste" venninne som har satt deg i......

Hva fanden skal du gjøre...? Si ihvertfall til din venninne at du misliker sterkt den vanskelige situasjonen hun har satt deg i. Hva du ellers bør gjøre synes jeg det er vanskelig å gi noen råd om, bortsett fra å fortelle henne om hvor moralsk forkastelig og ødeleggende hennes utroskap er.

Ja, jeg får nok prate med henne, men akkurat nå så frister det lite å ringe henne... føler ikke for å snakke med henne i det hele tatt! Men heretter er hun ikke noen veninne av meg, men en tidligere veninne! Men uansett, siden dette er så innviklet, så vil jeg ikke gjøre noe før jeg har snakket med de involverte parter, så får gi de noen dager til å tenke over hva de egentlig har gjort før jeg begynner å plapre i vei! Blir frustrasjonen for stor for meg, så har jeg jo heldigvis dol jeg kan "blåse litt ut" på!

Skrevet

Nei, det er ikke lett... Jeg hadde tenkt til å ringe henne i dag og si litt om hva jeg føler oppi dette, men akkurat nå orker jeg ikke tanken på å snakke med henne.... Håper hun har tenkt litt i natt og at hun ringer meg i løpet av dagen... vi sa nemlig i går at vi kunne prates igjen i dag.... Det jeg ikke skjønner, er at hun sa igår at hun ikke følte noen anger eller dårlig samvittighet ovenfor sin mann og sin veninne!!

Ja, du sier noe der om at hun ikke er til å stole på og fort kunne ha innledet et forhold til min mann, men der stoler jeg heldigvis veldig mye på min mann/samboer!

Håper hun har tatt til fornuft, men er redd det er liten sannsynlighet for det. Bare det å få seg til å si at man ikke føler anger eller dårlig samvittighet etter å ha gjort noe sånt taler for seg.

Jeg vil råde deg til å fortelle henne hvor forkastelig du synes det hun har gjort er, og ikke minst at det er dårlig av henne å sette deg i denne vanskelige situasjonen (noe jeg forstår det som du allerede har gjort.?). Jeg ville også sagt til henne at du er usikker på hva du skal gjøre, si noe eller ikke... Kanskje hun skjønner alvoret og sier det til mannen sin selv, da ville det i så fall være større rom for tilgivelse fra hans side (vil jeg tro), og kanskje ekteskapet kan reddes.

Skrevet

Håper hun har tatt til fornuft, men er redd det er liten sannsynlighet for det. Bare det å få seg til å si at man ikke føler anger eller dårlig samvittighet etter å ha gjort noe sånt taler for seg.

Jeg vil råde deg til å fortelle henne hvor forkastelig du synes det hun har gjort er, og ikke minst at det er dårlig av henne å sette deg i denne vanskelige situasjonen (noe jeg forstår det som du allerede har gjort.?). Jeg ville også sagt til henne at du er usikker på hva du skal gjøre, si noe eller ikke... Kanskje hun skjønner alvoret og sier det til mannen sin selv, da ville det i så fall være større rom for tilgivelse fra hans side (vil jeg tro), og kanskje ekteskapet kan reddes.

Jeg har ikke sagt noe til henne enda om hvor teit hun er som har satt meg i denne situasjonen, for selv om jeg visste at hun har hatt følelser for han en stund, så kom det som lyn fra klar himmel igår når hun fortalte at nå hadde hun vært utro! Vi har nemlig tidligere snakket om at det er dumt å innlede noe forhold til denne mannen, siden hun er gift og har små barn (og tidligere så har hun nemlig hørt på hva jeg har ment om dette og fulgt mitt råd).. Hun er fullt klar over hva jeg mener om å være utro, for det har jeg aldri hatt vanskelig for å si, men har aldri sagt noe om meg oppi denne siutuasjonen siden hun aldri har gjort noe mer enn å snakke om følelser! Det er nemlig ikke lenge siden hun følte at følelsen for denne mannen hadde gått over, så da slappet jeg av... for en kort stund tydeligvis!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gudbedre for en sladrekjerring-tråd. Prozak, javel..og endel andre nick som jeg ikke vet så mye om..men SDD? Er du slik i RL også?

Liker å sitte med stramme lepper og utmale andres moralske forfall og utgyte sin forargelse og indignasjon i grøssende, småhviskende, intimt fellesskap med likesinnede?

Er du virkelig slik, SDD?

Leppene er ikke så jævla stramme, og det hadde ikke vært snakk om hvisking og tisking.

Jeg hadde vært lojal mot mine venner, og ikke blitt med på å bedra dem, noe jeg ville vært med på dersom jeg holdt kjeft i en situasjon hvor jeg visste det denne jenta vet.

Skrevet

Leppene er ikke så jævla stramme, og det hadde ikke vært snakk om hvisking og tisking.

Jeg hadde vært lojal mot mine venner, og ikke blitt med på å bedra dem, noe jeg ville vært med på dersom jeg holdt kjeft i en situasjon hvor jeg visste det denne jenta vet.

Mitt innlegg hadde ingen sammenheng med saken i seg selv, men at man tilsynelatende finner stort behag i å diskutere slike saker i det uendelige. Jeg får sterke assosiasjoner til sladrekjerringer. Det var ikke noe mer enn det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mitt innlegg hadde ingen sammenheng med saken i seg selv, men at man tilsynelatende finner stort behag i å diskutere slike saker i det uendelige. Jeg får sterke assosiasjoner til sladrekjerringer. Det var ikke noe mer enn det.

Vi er på et diskusjonsforum. En person spør om vår mening, noen av oss svarer, vi får nye svar og spørsmål, vi svarer, osv.

Skrevet

Har akkurat snakket med "veninna" mi, og hun skal tilbake til elskeren i kveld... Hun mener at de må snakke ut for å finne ut hva dette er... f*** jeg er så sinna akkurat nå og at jeg ikke kan lufte dette for noen i real life gjør det ikke bedre! Men jeg fikk iallefall sagt hva jeg mener om dette, og jeg tror hun fattet pointet! Samtalen ble iallefall ganske kort.... Gir de frist til over helga, og så får jeg ta dette videre til de det gjelder!

puh.. godt å kunne lufte ut litt her inne iallefall! ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har akkurat snakket med "veninna" mi, og hun skal tilbake til elskeren i kveld... Hun mener at de må snakke ut for å finne ut hva dette er... f*** jeg er så sinna akkurat nå og at jeg ikke kan lufte dette for noen i real life gjør det ikke bedre! Men jeg fikk iallefall sagt hva jeg mener om dette, og jeg tror hun fattet pointet! Samtalen ble iallefall ganske kort.... Gir de frist til over helga, og så får jeg ta dette videre til de det gjelder!

Finne ut hva dette er?

Hva er det egentlig hun skal finne ut?

Vel, det der går nok ikke bra. Antagelig har hun tenkt å pule videre.

Det er nok ikke håp nei.

Skrevet

"Finne ut hva dette er"?

*LOL*

(Noe av det dummeste jeg har hørt på lenge)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig med KKK.

Her er det intet håp.

Venninna de virker for øvrig usedvanlig blåst.

Skrevet

Finne ut hva dette er?

Hva er det egentlig hun skal finne ut?

Vel, det der går nok ikke bra. Antagelig har hun tenkt å pule videre.

Det er nok ikke håp nei.

De skal visst sammen finne ut av om de skal satse på hverandre.... Men i kveld vet både mann og vår felles veninne at hun skal til han for å hente noe.. men er redd det kan bli litt mer enn det, ja... Men jeg får velge å tro på henne at dette ikke er noe som skal vare lenge, for så lenge gidder jeg ikke å være med på denne løgnen! Men hun sa faktisk unnskyld for at hun hadde satt meg i denne situasjonen... hun skulle ikke informere meg om noe mer (akkurat som om vi kommer til å ha så mye kontakt framover...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...