Gå til innhold

Hvor begynner en og hva gjør en når en får vite at olderfar har befølt .........

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør vi

3 av mine døtre? Dette er en fryktelig situasjon. Det begynte med at min datter på 13 år fortalte meg at oldefar hadde gått for langt da han tok hånden sin ned i buksa på henne. Hun kunne da fortelle at han hadde ved flere anledninger over lang tid klappet henne på rompa, og tatt på puppene hennes. Jeg ble selvfølgelig rasende og ringte til oldefar, som nektet alt i den forbindelse. Istedet ba han meg reise til helv....for at jeg hadde beskylt han for det.

Jeg snakket så med min eldste datter som nå er 19 år. Hun kunne fortelle at oldefar hadde gjort de samme tingene med henne fra hun var ca 12 år, men at hun synes det var så flaut at hun ikke hadde orket å prate om det. Hun hadde også tenkt at han kanskje ikke hadde gjort nok galt, siden det var beføling det var snakk om.

Datteren min på 13 år sier at han har gjort de samme tingene med lillesøster som bare er 6 år, men at hun ikke forstår hva han egentlig gjorde. Har ikke snakket med den minste datteren min, da alt virker helt ok, og hun har ikke sagt noe.

Må legge til at vi i alle år har stått mine besteforeldre og barnas oldeforeldre svært nært. Jeg har stillt opp for dem i alle år. Så for meg og barna er dette som de forteller meg et svært grovt tillitsbrudd, da dette går ut over mange.

Var i kontakt med en slik plass for incestoffre og spurte meg litt frem. De sa det var en vurderingssak hvorvidt jeg skulle anmelde han. Det kunne bli en belastning for barna, da han nekter alt.

Hva skal jeg gjøre, og hvor begynner jeg. Det er noen mnd siden dette ble fortalt meg. Oldefar brøt fullstendig kontakten og er ikke villig til å innrømme eller be om unskyldning. Oldemor er helt fortvilet, og tør ikke si noe til han da han er svært dominerende.

Hvor mye kan en tenke seg at barna rent psykisk er blitt skadet, også med tanke på lang sikt.

Fortsetter under...

For en forferdelig situasjon og belastning,for deg,barna og oldemor,er nok ikke lett for henne heller nei,hun har det nok vanskelig som "sitter" i midten på en måte.

Ja,det blir vel en stor belastning for ungene å anmelde det,kan din datter på nitten klare det tror du?

Så slipper de minste innvolveres....

Klart han nekter..overgriperen,tror ikke de..sånne folk skjønner konsekvenser,på en måte er de "små barn" i hode.

Det er derfor de er farlige,bra han har brutt kontakten,så trenger ikke ha noe med han å gjøre mere.

Vet hva jeg personlig hadde gjort...hvis jeg hadde hatt en pistol og mine unger hadde fortalt meg noe sånt..PANG!

Finito!

Bestemte meg for det for lenge siden,hvis noen gjør noe sånt med mine unger,blir det pang pang!Ingen har rett til å gjøre sånt mot et annet menneske,og spesiellt ikke barna....forbanna pedofile!!!

Vet ikke om jeg hadde klart å skyte overgriperen i praksis,men det er det jeg tenker...men det er selvsakt ikke å anbefale!!!

Det ødlegger vel bare enda mere for barna,en mor i fengsel...men jeg.hadde "klikka" tror jeg.

Vet hvordan det er å leve med sånne "arr" selv.

Det beste du kan gjøre er sikkert å la barna prate om det,når og hvis de har behov for det.Det er kjempeflott at de klare å prate med deg om det,og si i fra...ellers kunne det gått enda værre.

Men nå er det stopp!

Det kan du jo forsikre dem om,at dette skal aldri skje igjen,at de er trygg nå.

Uff, det der hørtes fryktelig leit ut. Hvordan går det med jentene dine?

Kunne en prat med en politibetjent el.l. som har erfaring med slike saker hjelpe?

Er det andre jenter i familien eller mannens omgangskrets som kan trenge å advares / beskyttes?

Har desverre ikke så mange gode råd. Men håper inderlig at dette ikke får grave seg for dypt inn i jentene.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...