Gå til innhold

La Kristina Leve!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?

Sorry - så ikke det utenom.

Det du sier er alle gode argumenter for å gi ham tid. Dumt av utenforstående enkeltleger å gi ham falske forhåpninger. Hvem hadde vel ikke grepet et slikt halmstrå?

Men hvor lang tid er lang nok tid? Og hvem skal bestemme det?

hvordan kan en egentlig vite at han ene legen gir falske forhåpninger? Læreren min for mange år siden fortalte en gang om et fly som styrtet. Det var en hel gruppe med ingeniører som hadde gjennomgått flyet og konkludert med at flyet var sikkert. I denne gruppen var det én ingeniør som mente det motsatte. Han ble ikke hørt.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• vanadium

9

• Gemini

7

• Hawkwind

4

• firebird1365380441

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest stakkars han...

Jeg har skjønt hva du mener hele tiden jeg.

Men av det lille jeg har fått med meg fra media i denne saken, så er ikke alle leger som har observert jenta enig i at det er null utsikter til bedring.

En lege har så vidt jeg har sett uttalt seg på bakgrunn av en video. Altså uten å ha satt seg inn i alle prøver og funn som er gjort på sykehuset. Han er uenig. En lege i trondheim uttaler på generelt grunnlag om hjerneskader på barn. Altså har ingen av disse egentlig inside kunnskap om saken. (basert på medias vinkling - som selvfølgelig må tas med en klype salt)

Teamet som har tatt denne avgjørelsen er ikke i tvil. Da hadde ikke avgjørelsen blitt tatt. (og det er en god del eksperter fra diverse sykehus)

Synd at noen få leger uttaler seg sånn i øst og vest uten å ha noe med det å gjøre, ikke noe rart mannen blir forvirret og ikke vil avslutte. Uetisk av disse legene. Og muligens er i stor grad media medskyldig i å hausse dette opp.

jeg vet ikke hva som er lang nok tid, men jeg synes ihvertfall ikke 2 mnd (?) er lang tid når det gjelder ditt eget barn. Det jeg synes er verst for faren er at hun skal dø mens han har panikk. Jeg tror det tar mye lenger tid for faren å leges etter den metoden enn å la han få litt lenger tid. Hvis det drar ut i det lengste der han lar henne "leve" på sykehuset tilkoblet maskiner synes jeg det har gått altfor langt, men akkurat nå synes jeg ikke det har gått lang tid.

Det er 4 måneder siden, men likevel er det relativt kort tid for faren i hans situasjon. Med mer tid og jenta fremdeles ikke viser tegn til mer liv, så kanskje det ikke blir fult så vanskelig for han og leve etterpå.

Spørsmålet går ikke på la leve eller ikke.

Spørsmålet er hva som er levende og hva som er død.

De legene som ønsker å slå av respiratoren, støtter seg på den oppfatning at personen Kristina er død når all aktivitet og blodgjennomstrømning i hjernen har opphørt. De mener at det kun er kroppen som lever.

Faren og de som støtter han, har et håp om at så lenge kroppen lever, er det mulig at hjernen vil få tilbake sin aktivitet på et senere tidspunkt og at Kristina dermed vil komme tilbake.

Enkelt er det ikke.....

Såvidt jeg skjønner av sakspapirene som ble lagt ut på nett er hun ikke hjernedød og hjernen har sirkulasjon.

Men ekstremt sterkt hjerneskadet.

Gjest stakkars han...

De legene som ønsker å slå av respiratoren, støtter seg på den oppfatning at personen Kristina er død når all aktivitet og blodgjennomstrømning i hjernen har opphørt. De mener at det kun er kroppen som lever.

Faren og de som støtter han, har et håp om at så lenge kroppen lever, er det mulig at hjernen vil få tilbake sin aktivitet på et senere tidspunkt og at Kristina dermed vil komme tilbake.

Enkelt er det ikke.....

Mulig du ikke vil svare, NHD, jeg tillater meg å spørre om hva du mener du om saken?

Velkommen tilbake, forresten!

Gjest mirakel*2?

Det er 4 måneder siden, men likevel er det relativt kort tid for faren i hans situasjon. Med mer tid og jenta fremdeles ikke viser tegn til mer liv, så kanskje det ikke blir fult så vanskelig for han og leve etterpå.

ja, det er nettopp dette jeg mener. Han må bli fortrolig med det. Da er det mye lettere for han å bearbeide sorgen etterpå. Hvis han føler at det var et håp og at han ikke gikk etter dette så vil han vel mest sannsynlig ikke kunne tilgi seg selv etterpå. Jeg skjønner han veldig godt. Hvis det hadde vært min sønn og en lege sa at han både tenkte og hørte, så hadde jeg aldri klart å latt de skru av.

Annonse

Vel, jeg har et søskenbarn som har ligget i koma siden begynnelsen av 90 tallet, ha var med i en surfe ulykke der 2 av kompisene hans døde...

Han ligger fortsatt i koma, MEN der er sjanse for at han kan våkne igjen, derfor har familien tatt ham hjem...

Vet liksom ikke, hva er best...

Tro meg jeg ønsker som alle at lille Kristina våkner opp igjen, men hvorvidt hun er skadet eller ikke er det jo ingen som vet... man vil jo både tro og ikke tro på legene...

MEN uansett, tid ja... hun har bare ligget i koma siden september...

Helt enig med deg,dette er helt sykt.Har tenkt på Kristina,siden jeg såg bilde av henne,hun må få en kjangse.

Er forferdelig rart at de vil koble henne fra maskinen,og la henne dø.Det er jo fælt hvis hun har smerter,får ikke håpe det......

I Amerika kan de ligge flere år i koma,her snakker de om frakobling etter..hva..en mnd.?

Nei,hun har ikke fått nok hjelp og behandling,til at de kan gjøre dette.

Stakkars faren hennes,som allerede har mistet kona og som må kjempe mot systemet,er helt absurd!!!!!!

Det er skummelt når autoritærer begynner å "leke Gud"...med tanke på makten de sitter med...uff!!!!

Håper Kristina våkner og gir dem et sjokk,noe å tenke på.

Stakkars familien,det er tragisk at de i tilegg blir overkjørt av systemet.

men synes ikke du at de bør gi faren litt mer tid slik at han kan bli fortrolig med tanken og at det kan bli en rolig avskjed?

(ikke hovedinnlegger)

Kanskje de mener det er bedre å gjøre det nå? At det blir værre for han jo lengre tid det går? Jeg vet ikke.

Enkelt er det ikke.....

Det er der legene tar feil!!!

Kristina er ikke dø,kommer heller ikke til å dø selv om kroppen "dør"...men ja..familien har rett,så lenge kroppen lever,kan hun våkne...

Kristinas sjelsbevissthet..sjelen til Kristina..kan ikke måles med de instrumenter og hjelpemiddlene,legene har i dag..Det er fordi sjelen ikke er inne i kroppen,den er utenfor...så langt har ikke vitenskapen kommet enda....

Om noen tiår frem i tiden,vil ting være annerledes,kanskje før den tid og.....

Enkelt er det ikke.....

du har ikke fulgt med. Legene i tabloid sa at det ikke har skjedd. Hun er ikke hjernedød og har blodgjenomstrømmning til hjernen.Bare får hjerneskadet til at de mener hun noengang vil våkne

Helt enig med deg,dette er helt sykt.Har tenkt på Kristina,siden jeg såg bilde av henne,hun må få en kjangse.

Er forferdelig rart at de vil koble henne fra maskinen,og la henne dø.Det er jo fælt hvis hun har smerter,får ikke håpe det......

I Amerika kan de ligge flere år i koma,her snakker de om frakobling etter..hva..en mnd.?

Nei,hun har ikke fått nok hjelp og behandling,til at de kan gjøre dette.

Stakkars faren hennes,som allerede har mistet kona og som må kjempe mot systemet,er helt absurd!!!!!!

Det er skummelt når autoritærer begynner å "leke Gud"...med tanke på makten de sitter med...uff!!!!

Håper Kristina våkner og gir dem et sjokk,noe å tenke på.

Stakkars familien,det er tragisk at de i tilegg blir overkjørt av systemet.

leker de Gud?

Gud skapte ikke respiratorer, om det finnes en Gud er det tydligvis hans mening at Kristina skulle vært død nå (hun ble skadet i en ulykke, Guds veier er jo som kjent uransakelige), men de holder henne unaturlig i live.

La henne dø nå, og hun er faktisk i smerter, les på vg.no!

Annonse

Det er der legene tar feil!!!

Kristina er ikke dø,kommer heller ikke til å dø selv om kroppen "dør"...men ja..familien har rett,så lenge kroppen lever,kan hun våkne...

Kristinas sjelsbevissthet..sjelen til Kristina..kan ikke måles med de instrumenter og hjelpemiddlene,legene har i dag..Det er fordi sjelen ikke er inne i kroppen,den er utenfor...så langt har ikke vitenskapen kommet enda....

Om noen tiår frem i tiden,vil ting være annerledes,kanskje før den tid og.....

Kristina er død, hun døde for to måneder siden.

Gjest hjertestarter

leker de Gud?

Gud skapte ikke respiratorer, om det finnes en Gud er det tydligvis hans mening at Kristina skulle vært død nå (hun ble skadet i en ulykke, Guds veier er jo som kjent uransakelige), men de holder henne unaturlig i live.

La henne dø nå, og hun er faktisk i smerter, les på vg.no!

Gud oppfant ikke hjertestarter. Hvis ditt barns hjerte stoppet ville du latt være å bruke en hjertestarter?

Gjest stakkars han...

Gud oppfant ikke hjertestarter. Hvis ditt barns hjerte stoppet ville du latt være å bruke en hjertestarter?

Er ikke religiøs.

Om jeg hadde brukt defibrillator /hjertestarter på ungen min - kommer an på årsak til hjertestansen. Sluttstadiet av en dødelig sykdom - nei. Hvis hjertet stoppet fordi resten av kroppen var ødelagt etter feks ulykke - nei. De fleste andre årsaker til plutselig hjertestopp - ja, men ikke i det uendelige. Når legene sa nok var nok - ville jeg ha sluttet håper jeg.

Gjest hjertestarter

Er ikke religiøs.

Om jeg hadde brukt defibrillator /hjertestarter på ungen min - kommer an på årsak til hjertestansen. Sluttstadiet av en dødelig sykdom - nei. Hvis hjertet stoppet fordi resten av kroppen var ødelagt etter feks ulykke - nei. De fleste andre årsaker til plutselig hjertestopp - ja, men ikke i det uendelige. Når legene sa nok var nok - ville jeg ha sluttet håper jeg.

Sagt det var en ulykke og alt som trengtes var et støt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...