Gå til innhold

Depresjon og tilbakefall

Anbefalte innlegg

Gjest Svimerhodet

Jeg leste et sted på nettet en psykiater sa at >90% av ubehandlede depresjoner kommer tilbake. Ved å starte behandling reduserer man denne med 75%.

Medfører dette riktighet ?

Er i så fall da en behandling av allmennlege og med Antidepressiver vel så bra som psykoterapi mm. for personer med en moderat depresjon ?

Det stod også at depresjoner over tid kan gi hjerneskader, men at dette kunne stoppes ved å bruke medisiner.

I så fall kaster jeg Johannesurten for godt og ber om skikkelig medisinering..

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215332-depresjon-og-tilbakefall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken webside er det du har lest?

Er du den samme som jeg skrev til for litt siden. TTT er stikkordet her. Ting tar tid. Du virker litt desperat og vil finne noe som gir deg ditt gamle liv tilbake i full fart?

Hastverk er lastverk er det også noe som heter. Det er vel tid og ro til å starte et NYTT og bedre liv du trenger, eller?

Gjest Svimerhodet

Hvilken webside er det du har lest?

Er du den samme som jeg skrev til for litt siden. TTT er stikkordet her. Ting tar tid. Du virker litt desperat og vil finne noe som gir deg ditt gamle liv tilbake i full fart?

Hastverk er lastverk er det også noe som heter. Det er vel tid og ro til å starte et NYTT og bedre liv du trenger, eller?

Du treffer spiker`n på hodet :)

Jeg er svært utålmodig og kan ikke akseptere at Ting Tar Så Jævlig Lang Tid (TTSJLT:)

Et halvt år er lang tid synes jeg.

Skal prøve å finne den siden igjen. klarte det ikke nå, men det var et eller annet intervju med en psykiater mener jeg..

Du treffer spiker`n på hodet :)

Jeg er svært utålmodig og kan ikke akseptere at Ting Tar Så Jævlig Lang Tid (TTSJLT:)

Et halvt år er lang tid synes jeg.

Skal prøve å finne den siden igjen. klarte det ikke nå, men det var et eller annet intervju med en psykiater mener jeg..

hehe, ja og med den innstillingen vil det bli TVTEJLT (ting vil ta ekstra jævlig lang tid)

Si som Ferdinand Finne. Veien blir til mens du går. Tenk nåtid, og ikke på en eller annen fremtid som du helst skulle ha vært for lenge siden. Du lever nå også, akkurat nå er det viktigste akkurat nå.

Prøv visualiseringsteknikk for å finne frem til nå og indre ro.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, alt det du skriver i ditt innlegg er helt korrekt.

TTT er sant. Men T skal ikke ta lengre T enn nødvendig.

Depresjoner skal behandles aggressivt, i dette inkl at en skal gjøre alt for åå heve dem raskest mulig.

Fysisk trening er dokumentert god tilleggsbehandling. Gir også positive sideeffekter. Har ingen bivirkninger ved fornuftig bruk.

Ja, alt det du skriver i ditt innlegg er helt korrekt.

TTT er sant. Men T skal ikke ta lengre T enn nødvendig.

Depresjoner skal behandles aggressivt, i dette inkl at en skal gjøre alt for åå heve dem raskest mulig.

Fysisk trening er dokumentert god tilleggsbehandling. Gir også positive sideeffekter. Har ingen bivirkninger ved fornuftig bruk.

90% av depresjonene kommer tilbake uten behandling, og 75% med behandling.

Det er jammen ikke store behandlingseffekten det er snakk om da!!

Hvis en person da spør psykologen hvor sannsynlig det er at han blir frisk, så er det jo rimelig at psykologen da svarer "nei, det er ikke særlig sannsynlig at du blir frisk".

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

90% av depresjonene kommer tilbake uten behandling, og 75% med behandling.

Det er jammen ikke store behandlingseffekten det er snakk om da!!

Hvis en person da spør psykologen hvor sannsynlig det er at han blir frisk, så er det jo rimelig at psykologen da svarer "nei, det er ikke særlig sannsynlig at du blir frisk".

Tilbakefallsraten synker ikke fra 90 til 75%.

Tilbakefallsraten synker med 75% dvs til ca 22-25% i stedet for 90%.

Bitis Gabonica

hehe, ja og med den innstillingen vil det bli TVTEJLT (ting vil ta ekstra jævlig lang tid)

Si som Ferdinand Finne. Veien blir til mens du går. Tenk nåtid, og ikke på en eller annen fremtid som du helst skulle ha vært for lenge siden. Du lever nå også, akkurat nå er det viktigste akkurat nå.

Prøv visualiseringsteknikk for å finne frem til nå og indre ro.

Signerer den.

Depresjon er en tolmodighestprøve, men det er viktig å unngå og fokusere på akkurat det.

Ta heller en time av gangen!

Gjest ånei!!!

Tilbakefallsraten synker ikke fra 90 til 75%.

Tilbakefallsraten synker med 75% dvs til ca 22-25% i stedet for 90%.

Hva betyr dette? Jeg har kommet meg etter en langvarig moderat depresjon. Men jeg har ikke fått noe som helst slags behandling.Vil det da komme tilbake? Hvordan kan jeg forebygge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...