Gå til innhold

Jeg vil ha barn, men...


Gjest Verpesyk høne

Anbefalte innlegg

Apropos det å ha en mer avslappa holdning.. Jeg var mye mer hysterisk når jeg fikk barn i 20-åra enn jeg er nå som jeg er 35 ;-)

Etter at jeg bikka tredve har jeg fått mye mer tro på meg selv enn jeg hadde da jeg var i tjueåra! Det sies at førtiåra er enda bedre ;-)

Hehe :) Men da hadde du jo hatt barn fra før :)

Jeg synes mødrene i barselgruppa mi er mye mer besatt av ungene sine enn meg. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men de er alle i 30-årene. De er småhysteriske ang. det meste og alt dreier seg om baby hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    14

  • Mrs. Wallace

    3

  • tonie

    3

  • tiliti

    1

Hehe :) Men da hadde du jo hatt barn fra før :)

Jeg synes mødrene i barselgruppa mi er mye mer besatt av ungene sine enn meg. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men de er alle i 30-årene. De er småhysteriske ang. det meste og alt dreier seg om baby hele tiden.

Kanskje hvis man er førstegangsfødende når man er over tredve?

Du vil nok synes jeg er rimelig hysterisk uansett, men jeg var tross alt verre før! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På en måte riktig

Hehe :) Men da hadde du jo hatt barn fra før :)

Jeg synes mødrene i barselgruppa mi er mye mer besatt av ungene sine enn meg. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men de er alle i 30-årene. De er småhysteriske ang. det meste og alt dreier seg om baby hele tiden.

Det stemmer nok at "voksne" småbarnsforeldre generelt er bedre motivert til å sette barna først på mange måter. De har limsom gjort alt det andre allerede - det er lettere å fokusere da.

Se her: http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article249487.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpesyk høne

Det stemmer nok at "voksne" småbarnsforeldre generelt er bedre motivert til å sette barna først på mange måter. De har limsom gjort alt det andre allerede - det er lettere å fokusere da.

Se her: http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article249487.ece

Jeg vil nå tro at folk som er inaktive når de er 25 også er inaktive når de er 35. Og selv om jeg regner med å få barn en god stund før jeg blir 30, kommer jeg ikke til verken å la barna få TV på rommet eller spille Playstation hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis man er førstegangsfødende når man er over tredve?

Du vil nok synes jeg er rimelig hysterisk uansett, men jeg var tross alt verre før! ;-)

Du framstår ikke som hysterisk her på DOL, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at "voksne" småbarnsforeldre generelt er bedre motivert til å sette barna først på mange måter. De har limsom gjort alt det andre allerede - det er lettere å fokusere da.

Se her: http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article249487.ece

Dette kan stemme generelt og kan være et symptom på det jeg nevner, men det er ikke den forskjellen jeg ser på meg og førstegangsmødre over tredve.

Jeg setter barnet mitt først og er utrolig opptatt av han. Men jeg har ikke det enorme eieforholdet som enkelte andre foreldre virker som de har i forhold til barnet sitt. Jeg tar ting som de kommer og snakker ikke om hvordan barnet mitt skal bli, hva han skal få lov til og ikke lov til når han blir eldre osv. Han er ikke mitt store prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På en måte riktig

Dette kan stemme generelt og kan være et symptom på det jeg nevner, men det er ikke den forskjellen jeg ser på meg og førstegangsmødre over tredve.

Jeg setter barnet mitt først og er utrolig opptatt av han. Men jeg har ikke det enorme eieforholdet som enkelte andre foreldre virker som de har i forhold til barnet sitt. Jeg tar ting som de kommer og snakker ikke om hvordan barnet mitt skal bli, hva han skal få lov til og ikke lov til når han blir eldre osv. Han er ikke mitt store prosjekt.

Det var da fryktelig negativ holdning du har til de som har mulighet til å prioritere på annen måte enn deg. "Eldre" mødre har jo ofte både bedre råd, mer ro over karrieren og har det ikke så travelt med å få gjort alt på en gang. Det har ikke du etter som jeg har forstått. Og det er ikke verdens undergang, det går helt sikkert fint likevel.

Men det blir litt krampaktig å kalle det eielyst og at barna dermed er et prosjekt syns jeg. Misunnelse er ikke noe pen egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fryktelig negativ holdning du har til de som har mulighet til å prioritere på annen måte enn deg. "Eldre" mødre har jo ofte både bedre råd, mer ro over karrieren og har det ikke så travelt med å få gjort alt på en gang. Det har ikke du etter som jeg har forstått. Og det er ikke verdens undergang, det går helt sikkert fint likevel.

Men det blir litt krampaktig å kalle det eielyst og at barna dermed er et prosjekt syns jeg. Misunnelse er ikke noe pen egenskap.

Skjönte det ikke sànn at hun var misunnelig jeg (hvis det var det du mente), oppfattet det som en helt enkel og grei kommentar til noe hun hadde bemerket seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fryktelig negativ holdning du har til de som har mulighet til å prioritere på annen måte enn deg. "Eldre" mødre har jo ofte både bedre råd, mer ro over karrieren og har det ikke så travelt med å få gjort alt på en gang. Det har ikke du etter som jeg har forstått. Og det er ikke verdens undergang, det går helt sikkert fint likevel.

Men det blir litt krampaktig å kalle det eielyst og at barna dermed er et prosjekt syns jeg. Misunnelse er ikke noe pen egenskap.

Jeg snakker ikke om mødre som prioriterer barna. Jeg snakker om foreldre som ser på barna som noe de eier. Som om barna ikke er mennesker, før de har bestemt hvilke type mennesker de kan bli. Det er mange som tenker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er du sikker?

Jeg er i ca samme situasjon som deg. Fyller 23 neste mnd. Samboeren min blir 27. Han har fast jobb og tjener veldig bra, jeg er ennå student.

Vi har snakket om det å få en liten baby, vi begge gleder oss! Har familie som jeg vet også gleder seg og som kommer til å stille opp 110 %. Vi er begge enige om at når det skjer, så skjer det! Men, har ikke tenkt å slutte med prevensjon før etter sommeren.

Så, jeg vil bare si go for it! Gleder meg masse selv :)

Har lest en del på hva vi som er studenter kan få av hjelp. Og det ser ganske lovede ut synes jeg. Omgjort lån til stipend og engangsstønad fra Trygdeetaten, som jeg tror er på rundt 33.500 eller noe sånt. Og siden samboeren min har fast jobb (jeg har jobb i tillegg til skolen), vi har egen leilighet, bil og i det hele tatt, ja,vi skal nok greie det!

Jeg vil tro at alle som vil ha barn, får det til!

Lykke til! La meg få høre hvordan det går!

Du skriver at familien vil stille opp 110%.

Får håpe du har rett i det, men du bør ikke ta det for gitt.

Min svigerfamilie maste enormt om at vi skulle få barn,og snakket om alt de ville gjøre sammen med det barnet.

Når barnet så kom, hadde de tid til å komme å ta bilder til skrytealbumene sine (for å vise frem til andre), men de kunne aldri stille opp som barnevakter eller avlastere.

Nå var jo det lille barnebarnet/tantebarnet ankommet, så da var det ikke nødvendig å bruke mer tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På en måte riktig

Jeg snakker ikke om mødre som prioriterer barna. Jeg snakker om foreldre som ser på barna som noe de eier. Som om barna ikke er mennesker, før de har bestemt hvilke type mennesker de kan bli. Det er mange som tenker slik.

Men eielyst har da ingenting med alder å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baby2007?

Du skriver at familien vil stille opp 110%.

Får håpe du har rett i det, men du bør ikke ta det for gitt.

Min svigerfamilie maste enormt om at vi skulle få barn,og snakket om alt de ville gjøre sammen med det barnet.

Når barnet så kom, hadde de tid til å komme å ta bilder til skrytealbumene sine (for å vise frem til andre), men de kunne aldri stille opp som barnevakter eller avlastere.

Nå var jo det lille barnebarnet/tantebarnet ankommet, så da var det ikke nødvendig å bruke mer tid på det.

Jeg tror nok ikke jeg er i samme situasjon som deg. Både mine foreldre og svigers er flinke til å stille opp på hva enn det er. Søsteren til samboeren min fikk barn for over 1 år siden, og svigers stiller opp på hva det måtte være. Det er kjempe stas med de små!

Mamma gleder seg vel mest av alle virker det som. Pappa er ganske gira han også. Lillesøteren min ikke minst. For ikke å snakke om tanta mi (som bare er tante til meg og lillesøster) og farmor.Joa, dette blir bare stas! Ingen tvil om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men eielyst har da ingenting med alder å gjøre!

Joda. Fordi barnet blir ALT for noen av de som har ventet i mange år og kanskje prøvd å få barn en god stund. Og det er mye ansvar for små skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nå har du ikke rett mer

Joda. Fordi barnet blir ALT for noen av de som har ventet i mange år og kanskje prøvd å få barn en god stund. Og det er mye ansvar for små skuldre.

Med all mulig respekt: Nå snakker du bullshit! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan stemme generelt og kan være et symptom på det jeg nevner, men det er ikke den forskjellen jeg ser på meg og førstegangsmødre over tredve.

Jeg setter barnet mitt først og er utrolig opptatt av han. Men jeg har ikke det enorme eieforholdet som enkelte andre foreldre virker som de har i forhold til barnet sitt. Jeg tar ting som de kommer og snakker ikke om hvordan barnet mitt skal bli, hva han skal få lov til og ikke lov til når han blir eldre osv. Han er ikke mitt store prosjekt.

Stakkars forsømte lille barn. Han må helt sikkert gå i terapi hele sitt voksne liv. Tenk å ikke få være mammas store prosjekt, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nå har du ikke rett mer

Jaha? Hva vet du om hvilke type mennesker jeg har møtt?

jeg vet ikke noenting som helst om hvem du treffer. Men jeg vet endel om mennesker generelt, og om ulike personlighetstyper. Og jeg vet definitivt nok til å si at dette med eiesyke har ikke noe med alder å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke noenting som helst om hvem du treffer. Men jeg vet endel om mennesker generelt, og om ulike personlighetstyper. Og jeg vet definitivt nok til å si at dette med eiesyke har ikke noe med alder å gjøre.

Ikke nødvendigvis. Men det er nok mer sannsynlig om barnet er utrolig etterlengtet og man er ferdig med mye av det en selv vil gjøre. Da blir barnet lettere det neste store prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars forsømte lille barn. Han må helt sikkert gå i terapi hele sitt voksne liv. Tenk å ikke få være mammas store prosjekt, da! :-)

Hehe :)

Jeg tror mange av de som trenger terapi, er de barna som har blitt mammas store prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...