Gå til innhold

Jeg vil ha barn, men...


Gjest Verpesyk høne

Anbefalte innlegg

Hehe :)

Jeg tror mange av de som trenger terapi, er de barna som har blitt mammas store prosjekt ;)

Jeg kan til en viss grad være enig med deg. Hvis du snakker om kvinner som fullstendig styrer sine barn, som ikke lar dem få være seg selv, som vil ha det perfekte barn og som kun lever for barna er jeg med. Men jeg tror at alle barn har behov for å føle at de er "mors store prosjekt":-) At de er viktigere enn jobb, venninner og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    14

  • Mrs. Wallace

    3

  • tonie

    3

  • Anaïs

    1

Jeg kan til en viss grad være enig med deg. Hvis du snakker om kvinner som fullstendig styrer sine barn, som ikke lar dem få være seg selv, som vil ha det perfekte barn og som kun lever for barna er jeg med. Men jeg tror at alle barn har behov for å føle at de er "mors store prosjekt":-) At de er viktigere enn jobb, venninner og alt det der.

Det å være et viktig _prosjekt_ og det å være et viktig _menneske_ i foreldrenes liv, det er to forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være et viktig _prosjekt_ og det å være et viktig _menneske_ i foreldrenes liv, det er to forskjellige ting :)

Det var derfor jeg satte det i gåseøyne, glim.

Jeg synes jeg ser så mange überkule foreldre som er livredde for at noen skal tro at de har noen som helst drømmer for barna sine at de virker nesten likegyldige i all sin kulhet. Det er ikke heller så bra.

Nå har jeg nesten glemt hva vi snakker om. Jeg er brisen. Skål!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være et viktig _prosjekt_ og det å være et viktig _menneske_ i foreldrenes liv, det er to forskjellige ting :)

"Det å være et viktig _prosjekt_ og det å være et viktig _menneske_ i foreldrenes liv, det er to forskjellige ting"

Det har du så evig rett i!

For øvrig: I forhold til dette med eldre foreldre og "anspenthet" - kanskje det har mer å gjøre med hvor lenge man evt har ventet på og lengtet etter barn? Og dermed bygger opp en enorm forventning og legger massevis av planer?

Massevis av unntak finnes det uansett begge veier. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg satte det i gåseøyne, glim.

Jeg synes jeg ser så mange überkule foreldre som er livredde for at noen skal tro at de har noen som helst drømmer for barna sine at de virker nesten likegyldige i all sin kulhet. Det er ikke heller så bra.

Nå har jeg nesten glemt hva vi snakker om. Jeg er brisen. Skål!:-)

Jeg har ikke møtt de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det å være et viktig _prosjekt_ og det å være et viktig _menneske_ i foreldrenes liv, det er to forskjellige ting"

Det har du så evig rett i!

For øvrig: I forhold til dette med eldre foreldre og "anspenthet" - kanskje det har mer å gjøre med hvor lenge man evt har ventet på og lengtet etter barn? Og dermed bygger opp en enorm forventning og legger massevis av planer?

Massevis av unntak finnes det uansett begge veier. ;o)

Ja, jeg tror definitivt det har en sammenheng.

Og selvfølgelig er det massevis av unntak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nå har du ikke rett mer

Ikke nødvendigvis. Men det er nok mer sannsynlig om barnet er utrolig etterlengtet og man er ferdig med mye av det en selv vil gjøre. Da blir barnet lettere det neste store prosjektet.

Aha, så da er det altså det som bugger deg likevvel, at mennesker som er voksne og har fått "styr på" livet sitt har muligheten til å prioritere barn annerledes enn du har anledning til, men tydeligvis ønsker.

Du er ganske lett å lese mellom linjene på kan man trygt si! :-)

Hvorfor ikke bare godta at det har noen fordeler å være i den yngste enden av skalaen når man får barn, og andre fordeler å være i den andre enden? Og det samme med ulemper. Sånn er det bare, det blir ikke bedre av å være misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så da er det altså det som bugger deg likevvel, at mennesker som er voksne og har fått "styr på" livet sitt har muligheten til å prioritere barn annerledes enn du har anledning til, men tydeligvis ønsker.

Du er ganske lett å lese mellom linjene på kan man trygt si! :-)

Hvorfor ikke bare godta at det har noen fordeler å være i den yngste enden av skalaen når man får barn, og andre fordeler å være i den andre enden? Og det samme med ulemper. Sånn er det bare, det blir ikke bedre av å være misunnelig.

Ja, akkurat sånn er det. Du er såååå vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk vårt barn var vi begge ferdig studert, var yrkesaktive og økonomien var upåklagelig.

Vi gikk fra hverandre da datteren min ikke var fyllt året. Senere har jeg begynt å studere igjen, som enslig og med ett barn.

Nå har jeg fullført mine tre år, og er på vei ut i arbeidslivet for andre gang.

Studier og barn, går helt fint. Når jeg har fått det til å gå rundt som enslig, er det ikke noe i veien for at dere som par, også skal greie det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å kunne svare for seg..

Jeg kaster ikke bort tiden min med å diskutere med mennesker som bruker ordet "misunnelig" og tilegger meg meninger i hvert eneste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...