Gå til innhold

NHD: 5 mg. Cipralex

Anbefalte innlegg

Får man i det hele tatt noen effekt av kun 5 mg. Cipralex?

Jeg gikk over til det fordi jeg ikke orket å være kronisk trøtt og trøttheten har blitt mye, mye bedre. Uansett må jeg jo ha en nedtrapping, 10 dager siden jeg begynte med 5 mg. Brukt 10 mg. et knapt halvår, men effekten dårligere enn sist jeg brukte dem og altså den forferdelige trøttheten jeg ikke orket mere av.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215418-nhd-5-mg-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar.

Da skal jeg være venn med tiden!

Hei igjen hønemor:0)) jeg hadde best virkning på cipralex på 5mg. Merket det når jeg endelig kom opp på 5 mg, det jeg brukte 5 uker på, og hadde en liten bedring og merket det da jeg gikk ned igjen til fem. På fem mg føltes alt mye lettere. Så hadde jeg stoppet der den gangen, så hadde jeg sannsynligvis sluppet panikkanfall og øktangst som kom ved økning fra 7,5 til 10.

Sliter nå med å seponere ikke lett for meg, da jeg er så var for disse stoffene. Får økt uro og angst ved seponinering også. Og skjønner ikke hvordan jeg skal bli kvitt dem, er og redd for ettervirkninger! Om den økte angsten jeg fikk av behandlinger vil vedvare.

Er nå nede på ca 3,5 og det smeller i ørene stadig vekk??? Har lest at flere har opplevd dette ved seponering, i tillegg til økt uro...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215418-nhd-5-mg-cipralex/#findComment-1584772
Del på andre sider

Det er vel individuelt hvordan man reagerer. Jeg ble også forferdelig trøtt og utmattet av cipralex. Derfor skulle jeg holde meg til 5mg. Men jeg bestemte meg for å kutte helt ut, så ikke noe poeng i å spise såå lite. Dessuten merket jeg ingen virkning. Livsgleden kom først tilbake da jeg fikk ny jobb og noen nye bekjentskaper.

Håper du finner ut av hva som er best for deg. Kanskje du kan forandre neo i livet ditt som vil gjøre deg godt? Jeg har ikke tro på de ad-medisinene. De gjør deg jo bare helt utmattet, og da blir man jo ikke mindre deppa...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215418-nhd-5-mg-cipralex/#findComment-1586112
Del på andre sider

Det er vel individuelt hvordan man reagerer. Jeg ble også forferdelig trøtt og utmattet av cipralex. Derfor skulle jeg holde meg til 5mg. Men jeg bestemte meg for å kutte helt ut, så ikke noe poeng i å spise såå lite. Dessuten merket jeg ingen virkning. Livsgleden kom først tilbake da jeg fikk ny jobb og noen nye bekjentskaper.

Håper du finner ut av hva som er best for deg. Kanskje du kan forandre neo i livet ditt som vil gjøre deg godt? Jeg har ikke tro på de ad-medisinene. De gjør deg jo bare helt utmattet, og da blir man jo ikke mindre deppa...

Takk for innlegg, Leisei.

Jeg er veldig enig i hva du skriver. Jeg har jo nettopp blitt mormor for første gang og regner med at det blir en stor forandring i livet mitt, gir livet et annet innhold sikkert.

Jeg tror ikke jeg kommer til å holde på med 5 mg. lenge. Har i snart 15 år hatt Sobril i huset og brukt dem i perioder og det fungerer bra for meg så jeg vil nok heller fortsette med dem. Har ikke vært i nærheten av å føle avhengighet på alle disse årene. Er veldig forsiktig når det gjelder bruken av disse.

Husker jeg en gang prøvde rosenrot for å få litt mere energi og hadde da en veldig god periode så det kan jo også være et alternativ.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215418-nhd-5-mg-cipralex/#findComment-1586800
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...