Gå til innhold

Den værst tenkelige oppvekst... pluss litt til...

Anbefalte innlegg

HeiEg er ein gutt på 22 som er så heldig å bli i lag med ei jente på 19. Her kommer en lang historie, i korte utdrag:Denne jenta har opplevd det værste. Faren, oprinnelig fra spania, slo og mishandla mora. Deriblant et draps forsøk på moren. Dette skjedde da kjæresten min var ung. Han brukte narkotika, men for det meste hasj den gang. Han flytta ut når kjæresten min var 8 år. Han bur nå på gata og er narkoman. Dette er ingenting av det som kom i vente. Når kjæresten min vart 10 år, vart mora i lag med ein kar fra Chile (mora er norsk). Han misbrukte kjæresten min seksuelt over en LAANG periode. Kanskje i opptil tre år... Detaljene vet jeg lite om, men noe har jeg fåttt henne til å si. Dette skjedde omtrent kvar gang hun kom hjem fra barneskulen, og mora var vekke. Han prøvde vist også å trenge inn i ho... men ho var for liten...Dette er for jævlig. Han jævelen går fri. Jeg kan navnet hans. Han bor i Bergen ett sted. Kjæresten min har ikke fått den oppfølginga ho trenger. Nå har jeg komt inn i familien, der dei heller ikke takkler alt like bra. På godt og vondt fant dei Gud. Men, mora trur jo at så lenge dei ber til gud, så går alt bra med alle. Kjæresten min fant også Gud. Ellers hadde ho ikke levd den dag i dag. Selv er jeg ikke kristen. Det går bra med alle sammen no. No er ho 19 år, og tilsynelatandes godt humør. Men, jeg skal ikke skrape for mye på overflaten for å se at hun har det forjævligt.Jeg har lyst å hjelpe kjæresten min. Men, hvordan? Gud er ikke nok. Ho trenger profesjonell hjelp, men det vil hun ikke. Jeg har klart meg selv til nå, så hvorfor trenger jeg hjelp nå? sier hun... Men, hun er mer på gli nå med tanke på hjelp.Hvem kan jeg ringe til? Kan jeg legge opp, ordne alt papir arbeid, slik at hun kan gå til psykolog? Jeg har vært vitne til reaksjoner som er heeelt syke. Det bitte lille hun har fortalt er jo helt sinnsykt. Hvem vet hva han syke jævelen gjør nå. Kan jeg tipse politiet i Bergen om han, slik at han blir overvåket? Hva kan jeg gjøre i forhold til poitiet, uten å dra familien inn (det er for vannskelig for dem)? Jeg vil komme denne saken til livs. Hjelpe både kjæresten min og familien hennes...

Fortsetter under...

Gjest nilla22

Helt grusom historie.. Er enig i at kjæresten din bør bli utredet med tanke på psykiske senskader, siden du merker at hun sliter. Du kan ikke tvinge henne, men prøv å overbevis/overtal henne, og fortell at du gjerne vil hjelpe og støtte henne i prosessen med å begynne hos psykolog. Senk terskelen ved å si at hun ikke nødv.vis trenger å fortsette, men at hun kan møte til én time i første omgang og se hvordan det er, og at hun så kan slutte hvis hun vil.. Men prøv å oppmuntre henne til å fortsette.

Du høres ut som en veldig fin kjæreste, det er flott at du vil hjelpe.. Men den beste måten du kan hjelpe på, er nok bare ved å være kjæresten hennes, være der for henne..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...