Gå til innhold

lei av å være lei......

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann....

jeg er ei jente på 27 år som for under ett år siden fikk efexor depot av min fastlege pga depresjon.. jeg begynte på 75 mg, men har etterhvert måtte øke til 300 mg, og denne dosen har jeg vel hatt ganske lenge.... og de har fungert relativt greit..

men nå før jul begynte alt å gå til helvete igjen... alt er bare elendighet, og finner ikke motivasjon til noe.. min eldste datter begynte på skole i høst, og det er flere dager i uken hun kommer for sent på skolen fordi at jeg ikke makter å stå opp... til tross for at jeg legger meg tidlig (senest 22.00, jeg har og prøvd å legge meg kl 20 ett par ganger, men det har ikke noe å si..jeg har prøvd flere forskjellige vitaminer og sånt, vært og sjekket for mangel på noe i kroppen, men alt er som det skal.... men jeg syns det er fryktelig vondt at hun skal komme for sent... jeg er rett og slett lei av å ikke makte noe, jeg er lei av å bare tenke fæle ting hele tiden......fastlegen min er bortreist til slutten av februar, og de andre legene der borte er ikke villig til å ta meg inn.... hva kan jeg gjøre? jeg orker ikke dette lenger... jeg har til og med vurdert å høre med min eksmann om han kan overta foreldreansvaret for barna, fordi jeg er så sliten og alt er bare fælt.... men så i neste sekund så blir jeg kjempe lei meg for at jeg i det hele tatt kunne tenke den tanken, og ser på meg selv som en skikkelig dårlig mor... ser stort sett på meg selv som en person som ikke duger til noe i denne verden.... og det gjør meg trist, og vil ikke være i denne verden.. men hva skal barna gjøre uten meg liksom? de er det eneste jeg har å støtte meg til... føler at alle andre svikter på en eller annen måte.... men jeg klarer ikke alt alene lenger.... jeg er forresten alene til 3 herlige barn som betyr alt for meg i denne verden, og det er vel på grunn av de at jeg fremdeles er her.... men jeg orker ikke ha det sånn lenger... jeg har lyst å glede meg over ting igjen... kan ikke huske sist det var.... håper noen kan gi meg noen svar.....

hilsen meg

Gjest Kaptein Miki
Skrevet

Du har ikke fått vinterdepresjon da?

Skrevet

Du har ikke fått vinterdepresjon da?

vinterdepresjon i tillegg til vanlig depresjon? går det an?

det håper jeg nesten, for da går det snart over.... får jeg håpe da.... :)

Gjest Kaptein Miki
Skrevet

vinterdepresjon i tillegg til vanlig depresjon? går det an?

det håper jeg nesten, for da går det snart over.... får jeg håpe da.... :)

Det går helt greit an det.

Bitis Gabonica
Skrevet

Det er jævlig å ha det sånn! Jeg opplevde selv at Efexor nærmest sluttet å virke etter at jeg hadde tatt det noen år. Psykiateren satte meg på en annen medisin.

Synes absolutt du burde få legehjelp. Hvis du har råd, så gå til en privatpraktiserende lege og legg fram problemet der. Eller plag vettet av legesenteret ditt til de tar deg. Hvis det blir veldig ille, kontakt legevakta.

Skrevet

Det går helt greit an det.

når går "vinter"depresjonen over da? orker det ikke mer jo.. har vondt inni meg hele tiden ovenfor barna..

Skrevet

Det er jævlig å ha det sånn! Jeg opplevde selv at Efexor nærmest sluttet å virke etter at jeg hadde tatt det noen år. Psykiateren satte meg på en annen medisin.

Synes absolutt du burde få legehjelp. Hvis du har råd, så gå til en privatpraktiserende lege og legg fram problemet der. Eller plag vettet av legesenteret ditt til de tar deg. Hvis det blir veldig ille, kontakt legevakta.

takk for det... men jeg har ikke råd til privatpraktiserende... har mast på legesenteret her om at jeg må få komme til, men tror ikke de forstår... har også spurt de om en av de andre legene eventuelt kan henvise meg videre til en spesialist eller noe, men neida, må vente til min lege kommer tilbake... men hva kan legevakten gjøre da?

Gjest Kaptein Miki
Skrevet

når går "vinter"depresjonen over da? orker det ikke mer jo.. har vondt inni meg hele tiden ovenfor barna..

Det tror jeg er veldig individuelt.

Bitis Gabonica
Skrevet

Mener å ha lest at vinterdepresjoner gjerne kommer utpå høsten når mørketida begynner, og i regelen avtar rundt februar/mars.

Hva legevakta kan gjøre? De kan hjelpe deg hvis det er total krise, tilby deg en samtale.

Finnes det et psykiatrisk akutteam i din kommune? I så fall kan du kontakte dem. De kan møte deg, og eventuelt sette deg i kontakt med lege.

Gjest back in boulder
Skrevet

Du er ingen dårlig mor om du ikke klarer ta deg av barna, og SER det. Kanskje det beste du kan gjøre for barna, er å la noen andre ta over for en stund, og du komme til hektene igjen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...