Gå til innhold

Hvor sosial bør man være?

Anbefalte innlegg

Gjest bonus-celice

dette lurer jeg litt på. Hva er unormalt? Det forventes jo at man skal være sosial, gå ut i helgene, snakke med naboer, folk på butikken osv...

Jeg satt helt mutt sammen med kollegaer en dag, og bare nøt stillheten. Jeg lyttet til det de snakket om, slik jeg pleier. Jeg tar skjelden initsiativ til å snakke med litt perifere folk. Har ingen interesse av det.

Men hva synes folk om sånne som meg? Er det ubehagelig at enkelte ikke sier noe? Eller er det helt greit så lenge man svarer hyggelig når noen tar kontakt?

Håper jeg kan få noe innspill fra dere på det her

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215671-hvor-sosial-b%C3%B8r-man-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamma 24-7

For mitt vedkommende ville det være greit, så lenge du svarer hyggelig når noen tar kontakt. Det må respekteres at ikke alle er like sosiale og har like mye de vil meddele andre hele tiden.

Det store spørsmålet er om personen trives med det selv, og det får jeg intrykk av at du gjør, så da er det greit.

det viktigste er jo at du trives i din situasjon

Allikvel så unngår man mye sosial læring og kunnskap hvis man aldri sosialiserer seg. Selv om det ikke er et problem nå, kan det bli vanskeligere senere når du ønsker et større nettverk, etablere deg etc fordi du rett og slett ikke har lært deg kodene.

Du er den du er og det er helt greit. Men forsøk så langt det er å være åpen for nye sosiale bekjentskap, slik at du ikke mister verdifull læring på veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...