Gå til innhold

kronisk beinhinnebetennelse

supermannen

Anbefalte innlegg

supermannen

Hei.

har hatt beinhinnebetennelse i begge leggene i 5 år snart. har prøvd det meste. Ultralyd, massasje, oprasjon(splitting av fasien). Det er ikke blitt bedre. Det er ikke sentrert om et punkt, men mere over hele skinnbeinet, noe som kanskje utelukker kortison?

Jeg er idrettsmenneske og er gørr lei av og ikke kunne "gjøre hva jeg vil".

Begynner og bli desperat nokk til å prøve grønn leire og slikt.

Føler meg ganske sikker på at om jeg var "toppidrettsstjerne" ville denne plagen vært borte for lenge siden!?

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Kjære supermannen

Jeg skjønner du er fortvilet. Jeg tror for øvrig ikke at selv om du hadde vært toppidrettsutøver i superklassen så hadde "dette vært borte". Av og til er det meget vanskelig. Jeg vil foreslå at du først tar en pause fra trening (4-5 uker). Dernest starter du en langvarig og langsom oppbygging via trening igjen. Ofte er det systematisk forsiktig trening over tid som skal til. De fleste trener for mye -- ofte som deg i ren trass. Du må nok regne med at det går omlag 6-9 mnd før et slikt opplegg kan ha sjanse til å føre frem. Og det er bl.a. en kjempe tålmodighetsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermannen

Kjære supermannen

Jeg skjønner du er fortvilet. Jeg tror for øvrig ikke at selv om du hadde vært toppidrettsutøver i superklassen så hadde "dette vært borte". Av og til er det meget vanskelig. Jeg vil foreslå at du først tar en pause fra trening (4-5 uker). Dernest starter du en langvarig og langsom oppbygging via trening igjen. Ofte er det systematisk forsiktig trening over tid som skal til. De fleste trener for mye -- ofte som deg i ren trass. Du må nok regne med at det går omlag 6-9 mnd før et slikt opplegg kan ha sjanse til å føre frem. Og det er bl.a. en kjempe tålmodighetsprøve.

takk for svar.

Men det skal sies at jeg så og si ikke har trent beina i det hele tatt ihvertfall siste året. Jeg kan for eksempel få ondt bare av og løfte noe tongt (40kg) i hverdagen. Men du mener altså at om jeg trener meg sakte opp så vil leggene tåle mere, og smertene etterhvert forsvinne. ?

Skal jeg kanskje ta en lengre kur med brexidol (el lignende) samtidig?

Og er det noen treningsformer du anbefaler? gange på tredemølle eller jogging kanskje..

trener på helsestudio så jeg har alle muligheter.

Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...