supermannen Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Hei. har hatt beinhinnebetennelse i begge leggene i 5 år snart. har prøvd det meste. Ultralyd, massasje, oprasjon(splitting av fasien). Det er ikke blitt bedre. Det er ikke sentrert om et punkt, men mere over hele skinnbeinet, noe som kanskje utelukker kortison? Jeg er idrettsmenneske og er gørr lei av og ikke kunne "gjøre hva jeg vil". Begynner og bli desperat nokk til å prøve grønn leire og slikt. Føler meg ganske sikker på at om jeg var "toppidrettsstjerne" ville denne plagen vært borte for lenge siden!? Hjelp!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 14. mars 2001 Del Skrevet 14. mars 2001 Kjære supermannen Jeg skjønner du er fortvilet. Jeg tror for øvrig ikke at selv om du hadde vært toppidrettsutøver i superklassen så hadde "dette vært borte". Av og til er det meget vanskelig. Jeg vil foreslå at du først tar en pause fra trening (4-5 uker). Dernest starter du en langvarig og langsom oppbygging via trening igjen. Ofte er det systematisk forsiktig trening over tid som skal til. De fleste trener for mye -- ofte som deg i ren trass. Du må nok regne med at det går omlag 6-9 mnd før et slikt opplegg kan ha sjanse til å føre frem. Og det er bl.a. en kjempe tålmodighetsprøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermannen Skrevet 17. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2001 Kjære supermannen Jeg skjønner du er fortvilet. Jeg tror for øvrig ikke at selv om du hadde vært toppidrettsutøver i superklassen så hadde "dette vært borte". Av og til er det meget vanskelig. Jeg vil foreslå at du først tar en pause fra trening (4-5 uker). Dernest starter du en langvarig og langsom oppbygging via trening igjen. Ofte er det systematisk forsiktig trening over tid som skal til. De fleste trener for mye -- ofte som deg i ren trass. Du må nok regne med at det går omlag 6-9 mnd før et slikt opplegg kan ha sjanse til å føre frem. Og det er bl.a. en kjempe tålmodighetsprøve. takk for svar. Men det skal sies at jeg så og si ikke har trent beina i det hele tatt ihvertfall siste året. Jeg kan for eksempel få ondt bare av og løfte noe tongt (40kg) i hverdagen. Men du mener altså at om jeg trener meg sakte opp så vil leggene tåle mere, og smertene etterhvert forsvinne. ? Skal jeg kanskje ta en lengre kur med brexidol (el lignende) samtidig? Og er det noen treningsformer du anbefaler? gange på tredemølle eller jogging kanskje.. trener på helsestudio så jeg har alle muligheter. Tusen takk for hjelpen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.