Hva er det? Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg er på leting etter noe nytt jeg kan studere, og har nylig kommet over dette. Har lest på internett noen sider info om dette, men føler meg fortsatt like blank og blå! Kan noen hjelpe meg? 1) Er dette en anerkjent og seriøs form for terapi? Hva mener psykiatere og psykologer generelt om denne typen psykologi/terapi? Har den en litt "snever" teori og metode om hvordan hjelpe individet? 2) På hvilken måte skiller den seg fra / står dette i kontrast til det psykiatrien har å tilby psyke? Sånn bortsett fra at psykiatere/psykologer har lengre utdanning og mye mer omfattende kunnskap... ) 3) Hva forbinder Du med gestalt? Og gestaltterapi? Er det bare jeg som knapt har hørt om dette før? Har hørt ordet- det er alt. 4) Noen lesere her som har tatt den 4-årige utdannelsen? Erfaringer? Tjener slike terapauter mye penger? Selve utdanningen koster flesk.. Alle synspunkter, synsinger mottas med takk! Negative og positive! Forsøker å danne meg et lite bilde av hva dette er.......... Må nevne at jeg har allerede et omsorgsyrke, men ønsker nå etter noen år i arbeid, og ta mer utdanning. Synes det er vanskelig å velge. Kunne tenke meg arb. innen psykiatri, men synes f.eks. prof.studiet i psykologi er litt for langt.....Noen som har forslag til meg, hva kan jeg se nærmere på? Hva finnes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215722-gestaltterapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.