Gå til innhold

Konkurransenerver - frustrert

Gjest Nervevrak

Anbefalte innlegg

Gjest Nervevrak

Jeg har evner innen boksing, men ved konkurranse klarer jeg ikke å prestere max pga spenninger, "tunnelsyn" og høy puls. Bare det å tenke på kokurransen en uke i forkant får pulsen opp i 120! I lettere sammenhenger (merkekamp) fungerer alt som normalt og prestasjonene deretter. Dette innebærer selvfølgelig psykologiske faktorer, men jeg lurer på om det i utgangspunktet er vits for meg å fortsette, selvom jeg vet jeg kan bli best i landet om tre uker dersom alt fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

boksing handler jo akkurat mye om dette med å klare det psykiske presset. Konkurransene er den eneste måten du kan bedre taklingsevnen din på. Du må forsøke å bygge opp selvtillit og trygghet i forhold til konkurransesituasjonen. Dette må primært gjøres gjennom tilvenning.

Det er også viktig at du lever på en måte der du er mest mulig uten stress, at du har en positiv og givende hverdag osv. Bli en mest mulig rolig og glad person.

Du vil kunne flytte angstterskelen og dermed også din evne til å presetere under press, ved å søke forskjellige utfordringer som du kjemper for å mestre. Fallskjermhopping, paragliding, strikkhopping og andre ekstremsporter er alle aktiviteter som kan gi deg bedre tiltro til egne evner og ro utfra styrket tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...