Gjest Nervevrak Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Jeg har evner innen boksing, men ved konkurranse klarer jeg ikke å prestere max pga spenninger, "tunnelsyn" og høy puls. Bare det å tenke på kokurransen en uke i forkant får pulsen opp i 120! I lettere sammenhenger (merkekamp) fungerer alt som normalt og prestasjonene deretter. Dette innebærer selvfølgelig psykologiske faktorer, men jeg lurer på om det i utgangspunktet er vits for meg å fortsette, selvom jeg vet jeg kan bli best i landet om tre uker dersom alt fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Hei, boksing handler jo akkurat mye om dette med å klare det psykiske presset. Konkurransene er den eneste måten du kan bedre taklingsevnen din på. Du må forsøke å bygge opp selvtillit og trygghet i forhold til konkurransesituasjonen. Dette må primært gjøres gjennom tilvenning. Det er også viktig at du lever på en måte der du er mest mulig uten stress, at du har en positiv og givende hverdag osv. Bli en mest mulig rolig og glad person. Du vil kunne flytte angstterskelen og dermed også din evne til å presetere under press, ved å søke forskjellige utfordringer som du kjemper for å mestre. Fallskjermhopping, paragliding, strikkhopping og andre ekstremsporter er alle aktiviteter som kan gi deg bedre tiltro til egne evner og ro utfra styrket tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.