Gå til innhold

Føler meg mye bedre.....

Anbefalte innlegg

Gjest Stillheten

Går nå på 15 mg Cipralex og 10mg Zyprexa, og føler meg veldig fin, men min dårlige samvitighet for at jeg ikke skal ha det bra den gnager meg. Er det noen som vet om dette er små doser? Hva skal jeg gjøre for og ikke finne på noe dumt. Vil gjøre meg noe for jeg skal jo ikke ha det bra. Det er uvant og ha det bra. Vil skade meg på en måte, men er ikke tøff nok til og skjære meg, da bruker jeg tabletter. Vet dette er feil, men har du noen råd? Er det vanlig og ha det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215772-f%C3%B8ler-meg-mye-bedre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bare en tanke :)

Cipralex dosen din vil jeg tro er normal, jeg har vært helt opp i 30 mg på den.

Ville bare si at jeg skjønner tanken din ang det å ikke greie å ha det bra. Jeg bli redd når ting går bra, vet ikke hvordan jeg skal takle det. "Dette kan ikke være sant", tenker jeg og "når kommer nedturen".

Er så vondt å gå rundt å vente på nedturen! "Vet den kommer likevel, så kan like gjerne "kontrollere" den med selvdistruktivitet."

Godt mulig det handler om kontroll. Vet ikke, bare en tanke.

En normalt lykkelig person får også problemer med og omstille seg til depresjon, så må vel være like logisk å få problemer andre veien?....

Gjest stjernefrukt

Cipralex dosen din vil jeg tro er normal, jeg har vært helt opp i 30 mg på den.

Ville bare si at jeg skjønner tanken din ang det å ikke greie å ha det bra. Jeg bli redd når ting går bra, vet ikke hvordan jeg skal takle det. "Dette kan ikke være sant", tenker jeg og "når kommer nedturen".

Er så vondt å gå rundt å vente på nedturen! "Vet den kommer likevel, så kan like gjerne "kontrollere" den med selvdistruktivitet."

Godt mulig det handler om kontroll. Vet ikke, bare en tanke.

En normalt lykkelig person får også problemer med og omstille seg til depresjon, så må vel være like logisk å få problemer andre veien?....

Jeg har det på samme måte! Hver gang jeg har det bra venter jeg bare på et slag i trynet, og når det kommer så føler jeg en lettelse på en måte før jeg går rett i bakken.

Jeg har vært så langt nede så lenge (hele ungdomstiden) og føler det er blitt meg på en måte. Tror jeg er litt redd for å føle meg glad for jeg vet alltid at det kommer en nedtur. Jo høyere oppe du er jo hardere faller du på en måte.

Har nettopp begynt på cipralex, sikkert for tidlig å si noe eksakt om virkningen, men jeg føler meg like langt nede og trist. Jeg gråter riktig nok ikke lenger, men tomheten er den samme. Kan ikke si det er bedre bare anderledes....

Godt å høre at du har det bedre.

Du etterlyser tanker:

Å bli frisk er skummelt særlig hvis du har vært syk i mange år (noe som igrunnen er svært forstålig). Av og til kan det være langt tryggere å "forbli" syk. En måte å fortsatt være syk på er å opprettholde selvskadingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...