8Wonders Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er for tiden innlagt på en åpen psyk. avdeling, skal skrives ut i neste uke. Føler meg ikke klar for noe som helst egentlig, men jeg får ta det som det kommer. Er så utrolig plaget med angst, anspenthet, hodepine, smerter i brystregionen og svimmelhet. Har vært gjennom masse undersøkelser og legene konkluderer med at disse tingene henger sammen. Tingen er at jeg ikke kan leve slik som dette! Har prøvd fysioterapi, mosjonerer daglig, bruker lamictal, remeron, fontex og en sobril om kvelden for å finne roen til å sove. Er ganske bra etter kveldens inntak av sobril, men dette er jo ikke en medisin jeg kan gå på fast. Noen forslag til andre medisiner som kan dempe uro, angst og anspenthet? Har hørt at nozinan kan hjelpe, men vet ikke om det kan kombineres med det andre jeg går på. AD hjelper meg ikke når det gjelder uro og angst, har prøvd så mye forskjellig fra den gruppen. Takk for eventuelt svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215841-noen-som-har-et-godt-r%C3%A5d-til-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg som legman(har vært borti svært mange medisiner), ville anbefalt deg rivotril. Det er et b-preparat som virker lengre enn andre type sobril osv, og dessuten er noe mindre vanedannende. Jeg har rivotril liggende og vil si det er 10 ganger bedre enn valium og den slags. Virker veldig bra mot angst og uro. Jeg har gått på b-preparater som feks valium, sobril, osv, men man blir så fort vant til dem, og virkningen uteblir etterhvert, dette har ikke skjedd meg på rivotril. Jeg tar det sånn, at jeg i ille perioder kan gå på det daglig, for så å ta pause når jeg er bedre. Virker også litt søvndyssende, men ikke sånn at man får problemer med å holde seg våken når man må. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215841-noen-som-har-et-godt-r%C3%A5d-til-meg/#findComment-1588069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Wonders Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg som legman(har vært borti svært mange medisiner), ville anbefalt deg rivotril. Det er et b-preparat som virker lengre enn andre type sobril osv, og dessuten er noe mindre vanedannende. Jeg har rivotril liggende og vil si det er 10 ganger bedre enn valium og den slags. Virker veldig bra mot angst og uro. Jeg har gått på b-preparater som feks valium, sobril, osv, men man blir så fort vant til dem, og virkningen uteblir etterhvert, dette har ikke skjedd meg på rivotril. Jeg tar det sånn, at jeg i ille perioder kan gå på det daglig, for så å ta pause når jeg er bedre. Virker også litt søvndyssende, men ikke sånn at man får problemer med å holde seg våken når man må. Har gått på rivotril, men det fikk jeg ikke lov til av psykiateren lenger pga han sa det var den medisinen som er mest avhengighetsdannende av alle benzodizaepiner sammen med xanor. Må legge til at rivotril fjernet så og si all angst og uro jeg hadde, men medisinen ble tatt vekk da jeg ble innlagt på psyk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215841-noen-som-har-et-godt-r%C3%A5d-til-meg/#findComment-1588339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Har gått på rivotril, men det fikk jeg ikke lov til av psykiateren lenger pga han sa det var den medisinen som er mest avhengighetsdannende av alle benzodizaepiner sammen med xanor. Må legge til at rivotril fjernet så og si all angst og uro jeg hadde, men medisinen ble tatt vekk da jeg ble innlagt på psyk. huff da, det var dumt. Sa han virkelig at rivotril var mest vanedannende? Det var rart, fordi psykiateren min mener det er et fint alternativ, spes i tyngre perioder. Jeg husker når jeg gikk på vival, da måtte jeg ofte øke dosen, men selv om jeg har tatt rivotril sikkert 200 ganger, har jeg ennå ikke behøvd øke dosen noe særlig. 1mg ved behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215841-noen-som-har-et-godt-r%C3%A5d-til-meg/#findComment-1588344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 huff da, det var dumt. Sa han virkelig at rivotril var mest vanedannende? Det var rart, fordi psykiateren min mener det er et fint alternativ, spes i tyngre perioder. Jeg husker når jeg gikk på vival, da måtte jeg ofte øke dosen, men selv om jeg har tatt rivotril sikkert 200 ganger, har jeg ennå ikke behøvd øke dosen noe særlig. 1mg ved behov. Hvis du er dianostisert med nevrose eller depresjon, så finnes det en annen medisin buspar. Den tror jeg virker anderledes. En bekjent av meg, fikk ikke mere rivotril, og da ble han tilbudt buspar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215841-noen-som-har-et-godt-r%C3%A5d-til-meg/#findComment-1588347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.