Gå til innhold

Seroquel som sovemedisin - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen har gode råd til meg, for jeg har ikke time hos psykiateren min før neste onsdag. Noen andre enn meg som bruker eller har brukt Seroquel for søvn? Og som har opplevd noe lignende?

Tror ikke denne medisineringen av Seroquel er så heldig. Bruker 100 mg kveld mot søvnforstyrrelse, og det virker helt fint. Dagen etter føler jeg med ganske rolig og uthvilt. Men utover dagen og kvelden blir jeg i økende grad urolig og aktivisert i den grad at jeg har problemer med å sitte stille og konsentrere meg. Tidvis har jeg problemer med å snakke sammenhengende og roter fælt. Dette har blitt værre kveld for kveld siden jeg begynte med Seroquel. Har gått en time for å få ut litt damp før jeg skal sove, men klarer ikke å roe meg ned.

Jeg tar dessuten Abilify om morgenen som ifølge psykiateren min skulle gjøre meg mer våken - men det er altså problemet at jeg er for våken. Det føles som om kroppen min brenner!

Jeg kan da umulig være den eneste med denne erfaringen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215867-seroquel-som-sovemedisin-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på Seroquel både morgen og kveld for tankesurr. den hjelper meg veldig bra til å få sove og slippe tankesurret om dagen. Jeg er har ikke "hangover" dagen etter heller. Det eneste som plager meg er at jeg er litt rastløs i beina, som jeg tror kommer av denne medisinen.

Jeg tror,jeg er IKKE lege, at grunnen til at du blir urolig i kroppen utover dagen er at medisinen går gradvis ut av kroppen igjen. Dette fordi at seroquel har kort halveringstid,som betyr at den rask nedbrytes i kroppen og derfor går virkning ut.. Jeg ville råde deg til å spørre legen din om du kunne dele på dosen din slik at du ikke fikk de reaksjonene i kroppen.

Da ville du ganske få mer ro i kroppen din.

lykke til=) og god natt

Jeg går på Seroquel både morgen og kveld for tankesurr. den hjelper meg veldig bra til å få sove og slippe tankesurret om dagen. Jeg er har ikke "hangover" dagen etter heller. Det eneste som plager meg er at jeg er litt rastløs i beina, som jeg tror kommer av denne medisinen.

Jeg tror,jeg er IKKE lege, at grunnen til at du blir urolig i kroppen utover dagen er at medisinen går gradvis ut av kroppen igjen. Dette fordi at seroquel har kort halveringstid,som betyr at den rask nedbrytes i kroppen og derfor går virkning ut.. Jeg ville råde deg til å spørre legen din om du kunne dele på dosen din slik at du ikke fikk de reaksjonene i kroppen.

Da ville du ganske få mer ro i kroppen din.

lykke til=) og god natt

Takk for svar. Hvilken dose går du på? Og blir du ikke trett på dagen dersom du også tar Seroquel da?

Jeg har dessuten problemer med rask tilvenning. 100 mg er åpenbart ikke nok lenger :-( Sov svært dårlig i natt. Men det er jo en lav dose, så jeg får prøve å øke.

Jeg har vel også tenkt at Seroquelen går ut utover dagen, men syns reaksjonen er vel ekstrem? Har du noen gang prøvd å seponere medisinen (for så å begynne på den igjen)? Hvilke symptomer fikk du eventuelt da?

Takk for svar. Hvilken dose går du på? Og blir du ikke trett på dagen dersom du også tar Seroquel da?

Jeg har dessuten problemer med rask tilvenning. 100 mg er åpenbart ikke nok lenger :-( Sov svært dårlig i natt. Men det er jo en lav dose, så jeg får prøve å øke.

Jeg har vel også tenkt at Seroquelen går ut utover dagen, men syns reaksjonen er vel ekstrem? Har du noen gang prøvd å seponere medisinen (for så å begynne på den igjen)? Hvilke symptomer fikk du eventuelt da?

Jeg gikk på seroquel tidligere og fikk hele dagsdosen samlet til kvelden fordi jeg ble så trøtt på dagen, så det skal være mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...