Gå til innhold

Hva skal til for å bli utestengt?


Gjest samira

Anbefalte innlegg

Gjest samira

Jeg er sjokkert over innslagene, ofte. Det er personer som trakasserer, kaller andre for mye rart, og skriver sine innlegg på en støtende måte. Er ikke dette grunnlag for utestengning? Jeg tenker på uttrykk som; panserskalle, idiot, papegøye, og banning...

Se feks. på foreldreforum, under innlegget "Alle må ha med ski på skolen" conan

Er dette godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rister på hodet

Hva???? Mener du virkelig at man skal bli utestengt for å kalle noen for ei papegøye??? Eller idiot osv??? Da blir det svært få mennesker igjen på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samira

Hva???? Mener du virkelig at man skal bli utestengt for å kalle noen for ei papegøye??? Eller idiot osv??? Da blir det svært få mennesker igjen på DOL.

men det er sammenhengen i det...

Det er jo fullt mulig å føre en diskusjon uten å trakssere eller såre noen! Gud hjelpe meg så mange ganger jeg har lyst til å slenge litt med leppa selv, men sånn gjør man bare ikke...

Spisse albuer kan gjøre vondt, det. Selv om det er på dol...

I et diskusjonsforum bør man da kunne akseptere at andre har enn annen oppfatning enn deg uten å kalle dem stygge ting fordet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkaba

Mener du at mine innlegg i den tråden kvaliiserer til utestengelse?

Og, i så fall, hvorfor det?

...så må jeg si meg enig med samira, jeg har vært på dol lenge, og aldri opplevd å bli så hetset som jeg følte at jeg ble av deg under det innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest samira

Mener du at mine innlegg i den tråden kvaliiserer til utestengelse?

Og, i så fall, hvorfor det?

Jeg mener bare det at det ikke er nødvendig med slik hetsing av de man diskuterer et tema med, akkurat deg som person på dol har jeg ikke noe imot, men det er måten du sa/skrev enkelte ting på som sjokkerte litt...

Spørsmålet mitt var forøvrig til webmaster, da jeg lurer veldig på hvor grensen går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkaba

Har Conan sagt noe er det garantert vel rettet og sannferdig.

he, he... Som om jeg skulle sagt det selv. (litt sarkasme der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he... Som om jeg skulle sagt det selv. (litt sarkasme der...)

Skikkelig, bitende sarkasme, mener du vel? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Det kommer inn såpass mange innlegg i løpet av et døgn at jeg ikke har sjanse til å kunne følge med på alt som skjer overalt, jeg har også andre arbeidsoppgaver å ta meg av. Derfor blir det til at jeg må ta det groveste som jeg kommer over og derfor er jeg også avhengig av å få tips fra brukerne.

Det er alltid en balansegang for hvor grensen for akseptabel oppførsel, ren meningsutveksling og trakassering/mobbing skal gå, og jeg synes ikke nevnte tråd er over streken i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husmusa

Det kommer inn såpass mange innlegg i løpet av et døgn at jeg ikke har sjanse til å kunne følge med på alt som skjer overalt, jeg har også andre arbeidsoppgaver å ta meg av. Derfor blir det til at jeg må ta det groveste som jeg kommer over og derfor er jeg også avhengig av å få tips fra brukerne.

Det er alltid en balansegang for hvor grensen for akseptabel oppførsel, ren meningsutveksling og trakassering/mobbing skal gå, og jeg synes ikke nevnte tråd er over streken i så måte.

Du sier du tar de groveste, forståelig det siden det kommer så mange...men nå man gir beskjed gang på gang om trakkasering og regelrett MÅ gå til politiet for å få * hjelp*

er det ikke da litt besynderlig at noe av de grovbeste kan bli stående igjen og igjen og igjen ??????

* heldigvis er det over nå.......for en tid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikkaba

Du sier du tar de groveste, forståelig det siden det kommer så mange...men nå man gir beskjed gang på gang om trakkasering og regelrett MÅ gå til politiet for å få * hjelp*

er det ikke da litt besynderlig at noe av de grovbeste kan bli stående igjen og igjen og igjen ??????

* heldigvis er det over nå.......for en tid*

Har du opplevd dette?

Jeg blir sinna på meg selv, jeg, fordi jeg lar meg provosere...

Egentlig burde vi jo heve oss over disse lavpannede brukerne, men jeg skal jammen begynne å ta igjen, jeg!! For nå har jo webmaster sagt at det er greit!

Og så vil jeg si til webmaster (hvis h*n har tid til å lese dette,) du er litt av en PANSERSKALLE (lovlig uttrykk) selv, du, som mener at vi skal godta slikt her inne!! Dette er et sted for meningsutvekslinger og rådgivning, IKKE mobbing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husmusa

Har du opplevd dette?

Jeg blir sinna på meg selv, jeg, fordi jeg lar meg provosere...

Egentlig burde vi jo heve oss over disse lavpannede brukerne, men jeg skal jammen begynne å ta igjen, jeg!! For nå har jo webmaster sagt at det er greit!

Og så vil jeg si til webmaster (hvis h*n har tid til å lese dette,) du er litt av en PANSERSKALLE (lovlig uttrykk) selv, du, som mener at vi skal godta slikt her inne!! Dette er et sted for meningsutvekslinger og rådgivning, IKKE mobbing!!!

ja dette har jeg opplevd her på DOL, mer en engang =(

hadde det siste kjøret for vel 14 dager siden, men nå har vi gitt alle utskrifter til politiet så det var bare for oss å gi beskjed om det kom mere så skulle de se på saken...hvor mye de gjør vet jeg ikke, men på en annen side er dette et tema som kommer opp oftere og oftere og mynidgehten har selv sagt at dette er noe dem skal ta mere alvorlig...derfor blir jeg forsåvidt oppgitt når man må trggle webbis / DOL adm.om å ta dette bort...Men ok. ingen sure miner det er ikke noe her nå.........

* men F*** om det kommer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Har du opplevd dette?

Jeg blir sinna på meg selv, jeg, fordi jeg lar meg provosere...

Egentlig burde vi jo heve oss over disse lavpannede brukerne, men jeg skal jammen begynne å ta igjen, jeg!! For nå har jo webmaster sagt at det er greit!

Og så vil jeg si til webmaster (hvis h*n har tid til å lese dette,) du er litt av en PANSERSKALLE (lovlig uttrykk) selv, du, som mener at vi skal godta slikt her inne!! Dette er et sted for meningsutvekslinger og rådgivning, IKKE mobbing!!!

"Dette er et sted for meningsutvekslinger og rådgivning, IKKE mobbing!!!"

Nettopp!

Men så kommer det jo an på hvor lavt en legger lista for det en oppfatter som mobbing selv, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkaba

"Dette er et sted for meningsutvekslinger og rådgivning, IKKE mobbing!!!"

Nettopp!

Men så kommer det jo an på hvor lavt en legger lista for det en oppfatter som mobbing selv, da...

Jooo... Men idet man føler seg mobbet, er vel grensen nådd?

Tror muligens det var denne "lista" som ble etterlyst i første innlegg, svaret du gav var ikke akkurat informativt...

Jeg ble selv kalt panserskalle og papegøye på tidl. nevnt innlegg, og jeg tipper du nå muligens skjønner litt bedre hvorfor jeg skrev det jeg gjorde til deg; det var ikke særlig hyggelig, var det vel?

Møter jeg flere slike her inne, (les: conan) er jeg slett ikke sikker på om jeg ønsker å fortsette her på dol.

De aller fleste her inne er heldigvis hyggelige, og respekterer at en annen kan ha en annen oppfatning om et gitt tema. Men desverre er det ikke alltid slik...

Det virker som om enkelte ser seg ut sitt "offer", og fortsetter å trakassere og mobbe så ofte de kan. (jeg er slett ikke den eneste som har erfart conan her inne....)

Jeg vet at det er dumt å svare tilbake når slike meldinger kommer, men det er vanskelig å bare bøye nakken og ta imot all dritten. Det må kunne være tillatt å forsvare seg.

Dersom jeg ser/opplever dette ofte, kommer jeg til å pese deg på dette forumet. Jeg synes ikke man skal ha lov til å drive skittkasting slik på nettet, har man behov for det, finnes det andre steder enn dol å gå til.

Beklager at jeg kalte deg panserskalle, det var for å "vekke" deg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synes du overreagerer

...så må jeg si meg enig med samira, jeg har vært på dol lenge, og aldri opplevd å bli så hetset som jeg følte at jeg ble av deg under det innlegget!

Men... la du ikke merke til smiley'en i innlegget hans, da? Den så ihvertfall jeg på foreldreforumet. Og dessuten er det vel måte på hva man skal reagere på og. Når jeg ser på tråden, så er det faktisk du som starter utskjellingen selv. Når han så svarer deg med å kalle deg papegøye og gjør det med et smil, så synes jeg ærlig talt at du overreagerer!

Det er vel dette du reagerer på skulle jeg anta:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=469841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkaba

Men... la du ikke merke til smiley'en i innlegget hans, da? Den så ihvertfall jeg på foreldreforumet. Og dessuten er det vel måte på hva man skal reagere på og. Når jeg ser på tråden, så er det faktisk du som starter utskjellingen selv. Når han så svarer deg med å kalle deg papegøye og gjør det med et smil, så synes jeg ærlig talt at du overreagerer!

Det er vel dette du reagerer på skulle jeg anta:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=469841

Dette smilet var ikke til meg, men til en annen "bidragsyter"

Dessuten har jeg ikke skjelt ut noen, kan du i så tilfelle fortelle meg hvordan? Jeg har ikke kommet med skjellsord eller sårende utsagn, kun forsøkt å belyse fakta i diskusjonen.

Hvis man kommer til kort i en diskusjon, er det jo lett å komme med barnslige kallenavn, og det er kanskje å overreagere, men jeg forventer faktisk at de som kaster seg ut i en slik diskusjon oppfører seg som voksne, reflekterte mennesker.

Tenk deg for eksempel to politikere i heftig diskusjon, hvor de plutselig begynner å kalle hverandre panserskalle, idiot, papegøye osv...

Det ville unektelig bli reaksjoner på det!

Jeg vil ikke kalle det å overreagere når man bestemmer seg for at her går MIN grense, og så er det noen som tråkker over denne. Jeg sa t.o.m. ifra; jeg finner meg ikke i dette lengre, men han bare fortsatte...

Jo, jeg kunne selvfølgelig hevet meg over det, men av en eller annen merkelig grunn følte jeg et kjempebehov for å forsvasre meg, og det synes jeg må være lov. Se gjerne min tråd lenger opp; Webmaster...

Hvorfor tør du ikke skrive ditt egentlige nick, forresten? Jeg biter deg ikke, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke meninger er vel bra! ingen bør ta slike ord personlig!

Og kanskje det stemmer oxo av og til, skal man ikke kunne si i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...