Gå til innhold

behandling av anoreksi

Anbefalte innlegg

Gjest anoreksi pasient

Jeg skal begynne å studere til høsten, og har hatt anoreksi i langt tid. Er pr idag innlagt og skal være det i en lang tid fremover, men jeg er redd angående det kommende studie året. jeg kommer opprinnelig ikke fra Oslo, og jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få hjelp der når det gjelder behandling av sf.

Er det noen som har erfaringer med studenthelsetjenesten ved UIO og er det ok å gå der til en psykolog for oppfølgingssamtaler. Jeg har kommet ganske langt når det gjelder sykdommen, selv om jeg har et stykke igjen, men jeg vet at det er viktig for å forebygge tilbakefall å ha regelmessige samtaler med en psykolog/behandler av noe slag.

og en annen ting jeg lurer på.

Er det lange ventelister for å få regelmessige samtaler med ernæringsfysiolog( f.eks en gang i måneden) ved ullevåll?

Eller må man finne privatpraktiserende?

Vennlig hilsen en kommende student:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216093-behandling-av-anoreksi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du kan få regelmessige samtaler ved studenthelsetjenesten ved UiO. Det hadde de i hvert fall ikke kapasitet til tidligere, tviler på om det er bedre nå.

Kan du ikke få hjelp til oppfølging der du er innlagt? At de hjelper deg med å finne en psykolog og ernæringsfysiolog som kan følge deg opp når du er utskrevet (og etter at du har flyttet til Oslo)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...