Gå til innhold

Depresjon, angst og hverdagen

Anbefalte innlegg

Sliter med angst og depresjoner. Får behandling, både ad og samtaler. Ved behov også sobril, som jeg helst ikke vil ta.

En av tingene jeg sliter med er å få gjort alle de hverdagslige

"selvfølgelighetene", ting som egentlig skulle gå automatisk.

Som å holde orden. Legge på plass rene klær. Kaste søppel. Vaske klær. Spise, rimelig sunt og regelmessig. Som det er nå spiser jeg enten ingenting, eller jeg klarer ikke slutte når jeg først har begynt. Dusje og vaske håret. Støvsuge og vaske badet.

Det er så uendelig mange ting som må gjøres. Hvordan skal jeg klare å endre dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216193-depresjon-angst-og-hverdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike oppgaver sliter jeg også med å gjøre innimellom. Må psyke meg opp i timesvis bare for å hente posten. Dette er vel en del av depresjonen. Min erfaring er at når jeg først kommer skikkelig i gang, så går det lettere å ta et skippertak. Jobber du? Hva med å sette i gang med en gang du kommer hjemm fra jobb/skole før du setter deg ned?

Lag en liste over daglige gjøremål, så kan du sette en tykk strekl over når du har utført den oppgaven. Det var fin motivasjon for meg ialle fall. Etterhver går det sikkert bedre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...