Gjest Svimerhodet Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei ! Har filosofert litt under en av mine mange joggeturer i det siste.. Jeg føler meg så utrolig lett til sinns etter en skikkelig treningsøkt hvor jeg tar meg ut. Enkelte ganger er faktisk depresjonen som søkk vekk og jeg er nesten lykkelig Etter en tur i Guds natur føler jeg meg vel, ikke samme lykkefølelse som etter en treningstur, men føler meg bra. Og det var også slik jeg knekte den verste angsten, ved å tyne meg ut i naturen på tur. Jeg har aldri prøvd benzo eller andre beroligende, men etter hva som beskrives om de er det nettopp slik jeg føler meg etter en skikkelig fysisk utfoldelse ! Jeg nullstilles på en måte. Jeg tror også det å komme seg ut på tur DAGLIG, være i aktivitet tross i tretthet og mye angst, PÅ SIKT har en positiv effekt (litt som SSRI..) Uansett, tenkte bare å dele mine positive erfaringer med å trene og trimme med dere andre. Jeg har langt igjen til "nullpunktet" i min depresjon, men jeg begynner sånn smått å finne ut av denne lure depresjonen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216210-trening-og-trim-som-benzo-og-ssri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trimmeren Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, og det er forsket på og dokumentert at fysisk aktivitet hjelper bra mot depresjon. Aberet er vel at man ikke er like motivert for å være fysisk aktiv hvis man er tungt deprimert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216210-trening-og-trim-som-benzo-og-ssri/#findComment-1591866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimerhodet Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, og det er forsket på og dokumentert at fysisk aktivitet hjelper bra mot depresjon. Aberet er vel at man ikke er like motivert for å være fysisk aktiv hvis man er tungt deprimert. Enig i det, å det var det vanskeligste for meg, Å KOMME I GANG ! De første turene jeg gikk hadde jeg en angst som var forferdelig sterk. Jeg var sikker på at jeg skulle ramle om hvert øyeblikk. Det som gjorde at jeg trosset dette var at jeg leste at trening var positivt mot angst da det gir noen av de samme symptomer (hjertebank m.m.) Jeg er fortsatt diagnostisert med en alvorlig depresjon, men jeg er på tur å bli avhengig av treningen og det tror jeg er positivt på lengere sikt. Nå har sikker trim variert effekt på hver enkelt person, men dersom dere klarer å bevege dere (ingen fysiske hemninger), så prøv ! Når jeg begynte å trimme var jeg så slapp og langt nede at alt jeg ville var å ligge i foster på sofaen. Jeg klarte ikke å spise middag med familien, klarte ikke prate med venner.. så jeg var nede i gropa ja.. "Å ha en røykeavdeling i en restaurant er som å ha en pisseavdeling i et badebasseng...:)" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216210-trening-og-trim-som-benzo-og-ssri/#findComment-1591996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.