Gjest anouschka78 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg har fått diagnosen PTSD, med alvorlig derealisering. jeg gjennoplever alt i sakte film med min eks i nye forhold. Han har i dag gått i behandling og fungerer fint i livet igjen. Men jeg sliter ennå, etter terror og vold. Vi har et barn sammen. Jeg ødelegger forholdene mine og ønsker at de skal forlate meg, for smerten er så stor og jeg blir rett og slett syk av det. Så nå vil jeg gi opp... har unngått forhold i 4 år for at han ikke skulle oppføre seg verre mot meg. I de siste tre årene har jeg forsøt tre forhold, men jeg har gjort det slutt med alle. Jeg er ambivalent og gjør det slutt når jeg får denne filmen spilt om igjen og om igjen... Dette startet for 7 år siden (denne sakte filmen...) og jeg har tvangstanker om at folk skal dø og store katastrofer. Traume psykologen sa jeg kanskje aldri ville kunne ha det bra nok i et forhold igjen... Hva skal jeg gjøre?? Livet mitt ble bedre etter å ha startet med lamictal og aurorix, men nå må jeg ha hjelp med tvangtankene som forfølger meg! jeg har dette... ikke alle de andre diagnosene jeg har fått. I PTSD kjenner jeg meg igjen i alt... Hvilke medisiner (må ikke gjøre meg trøtt! Sliter med stort for søvnbehov fra før) kan jeg ta for dette? Og hva anbefales for å bli bedre? Kan jo ikke unngå forhold resten av mitt liv! Tips meg gjerne! I villrede nå! Hls A 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216234-ptsd-og-derealisering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Først et spørsmål: du kjenner deg mer igjen i tvangstanke-diagnosen enn som ptsd? Dersom du har levd i et langvarig forhold preget av trussel og vold er det da neimen ikke rart dette preger deg og dine "nyere"forhold. Hva hjelper egentlig behandleren deg med? Føler du nytte av terapien? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216234-ptsd-og-derealisering/#findComment-1592372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Først et spørsmål: du kjenner deg mer igjen i tvangstanke-diagnosen enn som ptsd? Dersom du har levd i et langvarig forhold preget av trussel og vold er det da neimen ikke rart dette preger deg og dine "nyere"forhold. Hva hjelper egentlig behandleren deg med? Føler du nytte av terapien? Nei, det gjør jeg ikke. Tvangstankene fulgte etter og har blitt sterkere og verre enn før.Det er katastrofe tanker som er helt vanlig med PTSD. Traume psykologen har bare utredet meg, fordi jeg får voldsofferererstatning.jeg går ikke til psykolog for dette. Har hatt dette i syv år, så det har gått litt tid. Ved å unngå forhold har jeg holdt det i sjakk. Jeg jobber 100 % og ønsker å gjøre dette. Men ser at jeg bare må. Det er dessverre også økonomiske årsaker til at jeg ikke går i behandling nå. Jeg jobber på kontrakter og hyppig fravær gjør at jeg ikke får forlenget oppdragene mine. Så litt dilemma her. Vet hvorfor jeg har det, men lurer egentlig mest på medisinering. Er ikke så mange eksperter på dette området, så utfordringen blir å finne det også. Men i villrede..vil bli bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216234-ptsd-og-derealisering/#findComment-1593736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Nei, det gjør jeg ikke. Tvangstankene fulgte etter og har blitt sterkere og verre enn før.Det er katastrofe tanker som er helt vanlig med PTSD. Traume psykologen har bare utredet meg, fordi jeg får voldsofferererstatning.jeg går ikke til psykolog for dette. Har hatt dette i syv år, så det har gått litt tid. Ved å unngå forhold har jeg holdt det i sjakk. Jeg jobber 100 % og ønsker å gjøre dette. Men ser at jeg bare må. Det er dessverre også økonomiske årsaker til at jeg ikke går i behandling nå. Jeg jobber på kontrakter og hyppig fravær gjør at jeg ikke får forlenget oppdragene mine. Så litt dilemma her. Vet hvorfor jeg har det, men lurer egentlig mest på medisinering. Er ikke så mange eksperter på dette området, så utfordringen blir å finne det også. Men i villrede..vil bli bra! Jeg tror nok ikke du finner medisiner som kan hjelpe deg med forhold, dette er noe du må jobbe deg igjennom med terapi. Noen behandlere som driver privat kjører også timer på kvelden, kanskje det kunne vært noe for deg. Kanskje primærlegen din har oversikt over hvem som kan hjelpe deg videre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216234-ptsd-og-derealisering/#findComment-1594257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.