Gå til innhold

au au - det gjør så vondt i sjela mi

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten, motløs og bortskjemt

Har familie og venner. Får oppfølging fra psykolog og lege. Er medisinert med flere typer antidepressiva.

Likevel faller jeg stadig ned i disse hullene. Orker ikke mer. Synes alt er tungt og uten mening. Orker ikke tanken på å være en belastning på familien sånn som jeg er i denne tilstanden. Trekker meg tilbake, gjemmer meg. Venter på at det skal gå over. For det går over. Til slutt. I mellomtiden gjør det vondt å puste. Kroppen stritter i mot. Har trang til selvskading. Brystet verker. Føler det som om at noen sitter på brystbeinet. Tung i magen. Er sint. Har lyst til å ødelegge, knuse. Tanker om døden er forlokkende. Ønsker en ulykke. Det vil være det letteste for familien.

Sånne dager varer vanligvis ikke mer enn et døgn eller to. Nå har det vart fire.

Vet det finnes en verden og en virkelighet utenfor, men nå er synet og sansene tåkelagt av motløshet og tunge tanker.

Vet jeg har hatt det sånn før. Vet det har gått over før. Vet det vil gå over nå. Men når?

Blir så inni hampen motløs av tanken på at jeg ER medisinert. At jeg FÅR hjelp. Og likevel har det sånn. Hvor utakknemmelig og bortskjemt kan man tillate seg å være?

Tar cipralex og edronax.

Fortsetter under...

javelda1365380927

Kjære deg...

Fikk litt vondt inni min sjel, da jeg leste det du hadde skrevet. Det ligner litt mye på det jeg bruker å gruble på.

Du er langt fra bortskjemt og utakknemlig! Du er syk og har det ikke greit. Det kan ikke du noe for!

Synes du en som f.eks. har epilepsi eller diabetes skulle føle seg bortskjemt dersom de fikk både medisin og hjelp- og ikke var i form!

Nemlig!

Depresjon er en sykdom. Jeg har også veldig lett for å glemme det, og tenke Skjerp deg! Dessverre er det ikke Så lett alltid.

Fint at du innerst inne vet

- at det vil komme bedre dager-

etter mørke, kommer lys...

Hold ut! Du er verdifull!

Du er sikkert ikke en stor

belastning for de som er glade i deg, mest sannsynlig er det bare noe du tror! Ikke et faktum!

Som du allerede vet,-

depresjon gjør at vi blir urimlig pessimistiske....

Hold ut! I morgen kan det hende ting ser annerledes ut for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...