Gå til innhold

Forstår ikke meg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Stillheten

Det går bedre, men i helga hadde jeg en ny nedtur, men den er ikke så dyp som tidligere, og det er det vel medisinene som gjør. Men forstår ikke meg selv, for når jeg har det vondt og er deppa, dytter jeg i meg en hel haug med sobril og andre medisiner. Sløver til jeg sovner og legger meg. Hvorfor gjør jeg dette. Kan sammenlignes med de som er selvskadere. Jeg bare må. Kan noen være så snill og forklare meg hva som egentlig skjer. Jeg gjør det selv om jeg vet at det er galt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216302-forst%C3%A5r-ikke-meg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest never ever give up

Jeg kjenner igjen dette ja. Har brukt både sobril og alkohol på denne måten. Blir sint på kroppen min og lei av den på en måte. Dette skjer når jeg har gått med en følelse av å være "skinnløs" og en forferdelig smerte inni meg over tid.

Blir da ganske deppa og febrilsk etter å finne noe som kan stanse denne smerten og marerittene som jeg har i tillegg. Mister troen på andre mennesker også oppi alt dette og gjemmer meg langt vekk.

Så jeg gjør sånn som du: Spiser de piller jeg har tilgjengelig, gjerne sammen med alkohol for å slippe vekk for ei stund.

Ikke lett å forstå nei, men dette skjer meg når jeg er i ferd med å miste all kontroll. Vet med meg selv i friskere perioder at dette er ikke bra, jeg skammer meg osv. Prøver også å se for meg hvordan jeg skal takle dette neste gang hvis det skjer. Men jeg har gått i samme "fella" gang etter gang. Og blir like forbannet på meg selv hver gang.

Har etterlyst en medisin som kan slå meg ut (pang, borte liksom),men den har visst ikke kommet på markedet enda?

Så kjære stillheten: Du er ikke alene om å ha det slik, hvis det skulle være til noen trøst.

Gjest saturn22

Dette gjør jeg også..tar piller (div. sløvende) når jeg har det ekstra ille. Så mange at jeg blir helt fjern.. Ikke for å være selvdestruktiv, som straff mot meg selv, og heller ikke på impuls. Men gjør det når smerten ikke er til å holde ut. Gjør det i ren desperasjon for, som "never ever give up" også skriver, å slippe unna for en stund. Selv om jeg "tillater" meg å gjøre det der og da, får jeg dårlig samvittighet..og blir redd for skade på indre organer (selv om jeg ikke tar såå mye). Og blir redd for at dette er det samme som å være narkoman (?!) Men jeg er ikke avhengig. Gjør dette i ny og ne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...