Gå til innhold

Samboer selvmordsforsøk.

Anbefalte innlegg

forvirret12345

Jeg fikk en støkk rett før jul da min samboer prøvet og ta selvmord. Hun er sykepleier og tok paracet ibufon. Så hun viste nok at hun ikke kom til å dø av dette men fikk nå den hjelpen hun trengte.Jeg har selv vært plaget med phsykiske lidelser som hyppokonder. Men har vært så opptatt de siste årene at jeg ikke har rukket å tenke på meg selv. Det går ikke en dag uten at jeg blir borte i mine engne bekymringer og tanker. Men etter dette har allt blitt MYE være. Nå har hun begynnet på cipralex og sier selv at selvmordstankene er borte. Dette er jo flott men kan ikke cipralex gi vektøkning? Siden hun er så fokusert på vekt / spise riktig er jeg redd at hvis hun går opp i vekt vil hun aldri kunne slutte på disse pillene fordi hun ville blitt deppa over evt vekten.Men tilbake til meg. Det er bare en av de tingene jeg tenker på. Jeg merker at jeg er veldig sliten hele tiden. Får ikke sove før jeg ligger å stirrer minst 3-4 timer i taket. Griner hvis jeg ser noe trist på tv. Og smiler generelt sett aldri lenger! Drømer om samboeren (mareritt). Og andre Drømmer om moren min som døde av kreft da jeg var 19. (23 nå). Jeg har altid sett på meg selv som stærk phsykisk. Jeg klarte ikke begynne å grine en gang da jeg møtte samboeren på sykhuset etter selvmordsforsøket. Selv om jeg tenkte jeg vil jeg vil jeg vil.Er dette noe jeg bør vurdere og skaffe hjelp for? Jeg vil jo ikke bli kald som en sten heller. Som sagt begynner jeg å miste motivasjonen for det meste. Selvmord er utenkelig men jeg er jo livredd for å komme så langt ned!Hilsen Forvirret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216394-samboer-selvmordsfors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker meg at du trenger noen å preike med om ting,håper du gjør det.Trist at både du og samboeren din har problemer,kanskje dere kunne gått til samtaler sammen også?

Det er bra at du ser selv at du muligens bør søke hjelp,da er det første skrittet allerede tatt.

Det er de rådene jeg kan gi,og si,bare stå på!!!

Er ikke noe særlig å "føle" at følelsene er på vei bort,apati er ikke noe særlig.

Det er vel sånt som skjer når ting begynner å "slå sprekker" rundt en,for noen.

Blir for mye å takle rett og slett,tror det er en forsvarsmekanisme,kjenner folk som bruker den måten å beskytte seg selv på når det "topper seg opp"

Lykke til!

Gjest Meg ikke nicke

paracet ibufon hva er det? Fant det ikke i felleskatalogen skjønner du...Finnest det et annet navn for desse?

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg lurer på hvorfor en sykepleier prøver å ta livet sitt med dem? Siden hun visste at hun umulig kan dø av desse, så virker det desverre som en oppmerkosmhets gimmick istedenfor et selvmordsforsøk! Altså ikke et ønske om døden, men et ønske om å få oppmerksomheten rundt dette... JEG har desverre vært uheldig å møte på desse i tider og utider...

Så over til Cipralex, de fleste jeg kjenner som går på desse har vekta rast nedover uanminnelig fort!

forvirret12345

paracet ibufon hva er det? Fant det ikke i felleskatalogen skjønner du...Finnest det et annet navn for desse?

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg lurer på hvorfor en sykepleier prøver å ta livet sitt med dem? Siden hun visste at hun umulig kan dø av desse, så virker det desverre som en oppmerkosmhets gimmick istedenfor et selvmordsforsøk! Altså ikke et ønske om døden, men et ønske om å få oppmerksomheten rundt dette... JEG har desverre vært uheldig å møte på desse i tider og utider...

Så over til Cipralex, de fleste jeg kjenner som går på desse har vekta rast nedover uanminnelig fort!

Hvis jeg ikke er på jordet er ibufon virkestoffet i vanlig ibuxtabletter. Og paracetamol er noe man for kjøpt over allt. Febernedsettende / smertestillende.

Men man kan gi seg selv alvorlige leverskader av dette.

forvirret12345

Hvis jeg ikke er på jordet er ibufon virkestoffet i vanlig ibuxtabletter. Og paracetamol er noe man for kjøpt over allt. Febernedsettende / smertestillende.

ps: Er du lege ? Hvorfor rase ned i vekt?

Gjest Meg ikke nicke

Ja var det jeg og trodde, så jeg skjønner ikke hvorfor en sykepleier prøver å ta livet sitt med dem.

Har endel erfaring med personer som faiker selvmordsforsøk for å få oppmerskomhet, men joda, jeg tviler ikke på at hun både er depresiv og syk.

Så over til neste innlegg du skrev til meg, Nei jeg er ikke lege, men jeg har flere ganger prøvd å ta livet mitt, på ordentlig, altså med et ekte ønske om å ikke være på jordens overflate mere, men jeg ble redda tydeligvis... Cipralex har jo en bivirkning som heter anoreksi... Slå det opp på felleskatalogen på nettet. Jeg kjenner vel et hopetall av mennesker som går på cipralex, og ikke en eneste en har unngått spørsmålet... Doper du deg? Du går jo så fort ned i vekt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...