Isabell21 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei! Jeg er ei jente på 21 år som i den siste måneden har slitt veldig med at jeg er likegyldig og tiltaksløs. Kommer meg sjelden opp på skolen, og mangler lyst til å treffe andre mennesker. Jeg er veldig trøtt, men samtidig klarer jeg ikke å sovne før sent på natten.. Jeg føler meg trøtt og utmattet hele dagen, og sliter mye med stiv nakke og hodepine. Snakket med en venn av meg om det, og han sa at det hørtes ut som depresjon. Jeg vet ikke helt hva dette kommer av, men har lest en del og funnet ut at vinterdepresjoner er vanlig, og at depresjoner kan utløses av ting som har skjedd tidligere. Har vokst opp med en alkoholisert far, men vet strengt tatt ikke om det har noe med dette å gjøre. Det eneste jeg vet er at dette er noe som plager meg, og at jeg selv ikke vet hvor jeg kan finne motivasjon til hverdagen igjen.. Har tidligere pleid å være glad i å trene, men har knapt kommet meg på en eneste trening i hele januar. Bor i et kollektiv, og pleide før å tilbringe mye tid på stua, nå merker jeg at jeg stort sett holder meg for meg selv på rommet mitt. Kan dette være depresjoner eller er det bare normalt med svingninger i humøret? Jeg trenger noen råd til hvordan jeg kan komme over dette. Skal ha praksis snart og hvis det fortsetter slik kommer jeg ikke til å klare meg gjennom praksisperioden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216435-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aughii Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei, Dette høres ut som en depresjon ja. De følelsesmessige konsekvensene av å ha hatt en alkoholisert far er meget alvorlige og må seres nærmere på. Det er lurt å søke hjelp. Ofte er det slik med å ha hatt alkoholiserte foreldre at de alvorlige konsekvensene ikke kommer før man er rundt 20 år. Når man er voksen. Når man selv skal tre inn i voksen-verdenen. Kom til å tenke på ACA - Adult Children of Alcoholics. De har møter i Oslo og flere andre steder. Det er fellesskap for "Voksne Barn". www.aca.no Jeg kjenner meg så godt igjen i innlegget ditt nemlig. Har noe av samme utgangspunkt. Lykke til... videre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216435-depresjon/#findComment-1594912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.